Bmw E21 Dynotech.se makeover lite nya bilder :)
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
enems turbokam funkar inte på en M10:a
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Kammen var nog bara ett av en mängd små & större strul som gjorde ver:1.0 till skrot.
Det är inte mkt som inte är flyttat, ombyggt utbytt el ändrat pga "byggfusk" slarv nya ideer om man ska vara realist.
Det finns ff saker att göra bättre om man vill men det blir ett senare nöje.
Nu ska det ordnas chassi o bromsar så skrotet stannar o svänger också, fartresurser finns så det räcker ett tag åtminstone
Over & Out / Erik
Det är inte mkt som inte är flyttat, ombyggt utbytt el ändrat pga "byggfusk" slarv nya ideer om man ska vara realist.
Det finns ff saker att göra bättre om man vill men det blir ett senare nöje.
Nu ska det ordnas chassi o bromsar så skrotet stannar o svänger också, fartresurser finns så det räcker ett tag åtminstone

Over & Out / Erik
Ok. jag hade fått för mig att det va läckande ventiler som gjorde att ni inte fick ut mer än 300whp.
Tråkigt att Kammen inte funkar på M10 för på M30 lirar den fint.
mvh
Tråkigt att Kammen inte funkar på M10 för på M30 lirar den fint.
mvh

1.55bar och 95okt
Varvar den dock 7500rpm på gatan. Gasekke ville ha 400whp inte mer inte mindre. Denna installation går även att ställa upp till 500whp när behovet infinner sig, dock så kanske inte original sugmotorkolvarna gillar det

- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
Tjolahej tjolahopp, dags att utöka kalsongförrådet så man kan byta efter provkörning
, tur att det inte finns ett spår av grepp så det inte går så jäv..fort.
Man är inte riktigt införstådd vad så pass "lite" effekt gör på så lätt bil
Bra jobbat Robban och som sagt det bor nog en hel del mer att locka fram vid kommande behov
Erik

Man är inte riktigt införstådd vad så pass "lite" effekt gör på så lätt bil
Bra jobbat Robban och som sagt det bor nog en hel del mer att locka fram vid kommande behov

Erik
Fränt
nu är man ju lite nyfiken på vad det är du har ändrat.skriv lite nya spec på motorn kanske?
mvh

mvh

I grova drag då, bytt turbo kam Wg dump tryckrör fixat till topp byggt om fördelare pillrat med grenrör. Gjort om elen , nytt avgas också. Bytt svänghjul, tryckplatta lamell
Annars är det väl inte gjort så mkt

Jag tog aldrig några bilder, du kan ju ta någon så kan palten se själv. För jag minns knappt hur de var från början.
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover diff sökes!
Finns det någonsin har eller har tips om en diff eller en komplett bakvagn från E21 323 eller en 02 klump diffad till salu? Utväxling ointressant biljäv** är totalt livsfarlig som den är nu och vill helst inte agadiffa. Hjälp tack/ mvh Erik
gasekke skrev:I grova drag då, bytt turbo kam Wg dump tryckrör fixat till topp byggt om fördelare pillrat med grenrör. Gjort om elen , nytt avgas också. Bytt svänghjul, tryckplatta lamell
Hvilken Kam kör du med nu?
Catcams 300/300 änvänds nu istället
http://www.catcams.co.uk/acatalog/BMW_M ... 0L_8v.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Funkar toppen
http://www.catcams.co.uk/acatalog/BMW_M ... 0L_8v.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Funkar toppen

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover lite nya bilder :)
Så där ja, jag lägger väl upp lite bilder på det nystädade pannrummet.

före

efter

lite bättre puts nu, dock bara mobilbilder ännu.

aningens svårt att tanka med dunk är det ju

Nu finns det plats igen, letar ff diff till E21 BTW
Tyvärr har jag fullt upp att renovera ett hus jag köpt så det blir lite haltande med meckandet ett tag MEN den går ju så det är mest finlir kvar.
Går det att besikta en sån här bil med turbo om man etanolkonverterar (bara för bes gillar inte E85)och uppdaterar frambromsar och bakvagn? Växellåda & kardan är är ju redan bytt.
Även bur ska i tänkte jag. Årsmodell 78 om det nu gör ngn skillnad?
Vill gärna veta om det går att ha den som ombyggt fordon då eller om det krävs ngt mer,
Mvh Erik

före

efter

lite bättre puts nu, dock bara mobilbilder ännu.

aningens svårt att tanka med dunk är det ju

Nu finns det plats igen, letar ff diff till E21 BTW
Tyvärr har jag fullt upp att renovera ett hus jag köpt så det blir lite haltande med meckandet ett tag MEN den går ju så det är mest finlir kvar.
Går det att besikta en sån här bil med turbo om man etanolkonverterar (bara för bes gillar inte E85)och uppdaterar frambromsar och bakvagn? Växellåda & kardan är är ju redan bytt.
Även bur ska i tänkte jag. Årsmodell 78 om det nu gör ngn skillnad?
Vill gärna veta om det går att ha den som ombyggt fordon då eller om det krävs ngt mer,
Mvh Erik
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover lite nya bilder :)
Året premiärtur genomförd, blev en tripp till umeågatbilars träff och jag passade på att spänna upp åbäket hos Robban för lite finlir, blevnästan 412 whp vilket jag är skitnöjd med då nu var det fullt (nåja)avgas ff bf soppa 1.6 bar och nästan 70+ i insugstemp (kanske man skulle koppla in elfläkten.....)
Finns nog ett par hk till där i nattens mörker
och lite mer ladd o E85 så är det förmodligen en 500 whp maskin. Sleeperlooken kändes uppskattad av många med, och den lilla tyskan rullade snällt så jag är nog redo för säsongen, utan ras hitills hoppas de gjordes bort i fjol, tack Robban för idag , knacksensorn glömdes igen så jag svänger förbi med den vid tillfälle.
Mvh Erik
Finns nog ett par hk till där i nattens mörker

Mvh Erik