Volvo 940 2JZ-GTE

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Linkan_V95R skrev:Ser riktigt bra ut :) Kul att du har startat en tråd, har följt dina uppdateringar på garaget. Har du tips på vart man kan få tag på coating? Tyckte ditt grenrör var coatat? Mvh/Linkan
Hej

Tack, Kul att du gillar de.

http://www.weirdperformance.se/weirdper ... general/30" onclick="window.open(this.href);return false;

De är bara varnlig värme färg som ja lagt på, Mest för att de inte ska rosta när jag lindar de.

Mvh/fredrik
Tiiiseen
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: tis jun 02, 2009 6:07 pm
Ort: Örebro

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Tiiiseen »

Ser ju inte illa ut nånstans ... finns de ingen rulle när du kör med motorerna innan ??? :D
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Hej

Tyvär finns de inte nån vettig film, Ligger nån snutt på Garaget dock endast när de satt org sprut i så de är ju inget direkt upphetsande :thumbdown: http://www.garaget.org/?car=102947&videos" onclick="window.open(this.href);return false;

Ska se till o filma när den nya motorn är redo :thumbright:

Mvh/fredrik
Tiiiseen
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: tis jun 02, 2009 6:07 pm
Ort: Örebro

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Tiiiseen »

jahadu ja men de ser ju inte illa ut hoppas du får ihop den :D
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Slänger in en uppdatering på vad som hänt i veckan.

Bild
Byggt nya vatten rör

Bild
Var i Markaryd och handlade servopump, generator, startmotor.
Gjorde ett stag till servopumpen.

Bild
Bild
Handlade ett par Honeywell 1GT101DC givare, Fick göra adapterplattor, Satte ett avstånd på 1mm borde funka?

Bild
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Bild
Gjort färdigt vatten rören och även svetsat en anslutning till oljereturen

Bild
_dan1el_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: tor mar 11, 2010 7:13 pm

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av _dan1el_ »

Ser bra ut. Bara kämpa på. Snart vår :)
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

_dan1el_ skrev:Ser bra ut. Bara kämpa på. Snart vår :)
Tack Danne.
Kul att nån skriver i denna tråd.
Ja de närmar sig nu :thumbright:
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Nån som vet vad som behövs kopplas in på generatorn?
Sitter 3 stift behövs nån av dom användas för att den ska ladda ?

Tacksam för svar
mvh/fredrik
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Elias_ »

B+ = batteri +
D+ = till laddnings lampa, ( D+ ger ut 12v när generatorn laddar och drar ett relä som är NC , så laddar generatorn så är relät "öppet" och skulle T.ex. kolen ta slut så kommer relät att falla och lampan tänds ). alltså relä spolen skall ha sin + från generatorns D+ och minus i chassit, relä kontakten kan styra antingen jord eller + spelar ingen större roll så länge den är av typen normalt stängd.

- = chassi jord
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fredrik Eriksson
För mycket laddtryck
Inlägg: 205
Blev medlem: sön mar 22, 2009 9:56 pm
Ort: Strömsund / Jämtland

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Fredrik Eriksson »

:thumbright:
Volvo 740 M50
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

Elias_ skrev:B+ = batteri +
D+ = till laddnings lampa, ( D+ ger ut 12v när generatorn laddar och drar ett relä som är NC , så laddar generatorn så är relät "öppet" och skulle T.ex. kolen ta slut så kommer relät att falla och lampan tänds ). alltså relä spolen skall ha sin + från generatorns D+ och minus i chassit, relä kontakten kan styra antingen jord eller + spelar ingen större roll så länge den är av typen normalt stängd.

- = chassi jord
Tack för svar.
B+ och Jord så långt är ja me
Var jusst de här med laddningslampa ja tänkte på, Men villket av stiften de är och vad är dom andra två till?
Sitter ju alltså ett kontackstycke med 3 små stift förutom B+ .
Får försöka få tag på elchema.

Mvh/fredrik
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Pitbull »

Snyggt!

Kan du fixa fler såna plattor till givarna?

Mvh
bmw*alex
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: tis dec 29, 2009 1:21 am
Ort: Sundsvall

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av bmw*alex »

vad äre för speciella givare det där då ?


mvh
Alexander lind

sundsvall

0762485272
Turbolover82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:01 pm
Ort: kronoberg

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Inlägg av Turbolover82 »

bmw*alex skrev:vad äre för speciella givare det där då ?

mvh
Inget speciellt alls utan Universal hall givare, https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &toc=19236" onclick="window.open(this.href);return false;
Då org inte funkar.
Mvh

Pitbull skrev:Snyggt!

Kan du fixa fler såna plattor till givarna?

Mvh
Yes inga problem, Antal?
Jag har 4st spridare som skulle behöva flödas :)

Mvh
Skriv svar