jag kommer att köra med några andra lagerändar än dom hemmagjorda som är på bilden.beställde dom också från summit.ska snart beställa en hel del grejer därifrån.det blir coilovers istället för dom hemmagjorda "fjäderbenen" jag hade tidigare.
lagerändarna kommer att svarvas ur invändigt så att dom går att trä på röret jag byggt banjon av (75mm).sen kommer jag att göra en stål adapter mellan volvokardanen och en svetsände med 1350 kors.jag har kollat hur det är gjort på jens bil och det blir samma lösning på min.
Du må ha glømt nogot under ventilkåpan.. t.o.m. jeg (norsk) vet jo at du må ha en topp på blokka.. hallo! ellers har du jo inte no å koble varmeapparate til.. d'uh..
sorry.. Mycke fint prosjekt!! du er en av dem som gjør alt jag drømmer om å få gjort, med prosjektet!!
Tjena! e lite nyfiken då jag ser att ni inte har unniballs till 4-linken, varför inte? trodde inte att det fungerade med annat med dessa effekter, el vad är annledningen mvh Erik
Manta tic - jag har hela tiden kört med teflonbussningar med en invändig hylsa som är lite bredare än bussningen så att man kan dra åt bultarna hårt.har aldrig haft några problem med att den blivit glapp osv.det var väl en ekonomisk fråga att jag inte köpte uniballs direkt (som vanligt )
Matte - Jo jag hoppas man kan bjuda pungen i starten nu och att det håller ihop ett tag.det har ju varit en hel del haverier tidigare.banjon är ju helt otestad så det blir spännande.jag gillar "kamikaze"-starten bilden du har som avatar
Tjena! när man ska göra 4-linkstagen justerbara som du gjort, är det bara att ta en grov gängstång med mutter då el, el skall det vara något spesiellt matrial? mvh Erik
jag har byggt av en m20 gängstång med muttrar som jag svetsade fast i röret med ett visst instick så man kan justera längden.sen använde jag tunna muttrar som låsning.jag gjorde en jigg för att få det rakt när jag svetsade ihop muttern med röret