Sida 3 av 27

Postat: tor jan 18, 2007 10:29 pm
av Magnus
Här kommer lite bilder från vinterns mek.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
[img]http://tott.ulkhyvlers.net/~mats/Bostro ... m5.jpg[img]

Postat: tor jan 18, 2007 10:30 pm
av peppe
Jag vill ha Weld fälgar på min E30, dock dyrt och säkert finns det inte en offset i världen som passar på min skumma bil.

Ser riktigt bra ut Magnus!

Postat: tor jan 18, 2007 10:33 pm
av Tjernell
weld är det ju bra pris på .. kolla på summit.
ska beställa sånna självi början på mars.

Ser fint ut , jobba på.

Postat: tor jan 18, 2007 10:43 pm
av Magnus
jag kommer att köra med några andra lagerändar än dom hemmagjorda som är på bilden.beställde dom också från summit.ska snart beställa en hel del grejer därifrån.det blir coilovers istället för dom hemmagjorda "fjäderbenen" jag hade tidigare.

Postat: tor jan 18, 2007 10:45 pm
av Magnus
Bild
Bild

Postat: tor jan 18, 2007 10:47 pm
av Magnus
lagerändarna kommer att svarvas ur invändigt så att dom går att trä på röret jag byggt banjon av (75mm).sen kommer jag att göra en stål adapter mellan volvokardanen och en svetsände med 1350 kors.jag har kollat hur det är gjort på jens bil och det blir samma lösning på min.

Postat: tor jan 18, 2007 11:33 pm
av Ivar
Du må ha glømt nogot under ventilkåpan.. t.o.m. jeg (norsk) vet jo at du må ha en topp på blokka.. hallo! :roll: ellers har du jo inte no å koble varmeapparate til.. d'uh..

:D sorry.. Mycke fint prosjekt!! du er en av dem som gjør alt jag drømmer om å få gjort, med prosjektet!!

Postat: fre jan 19, 2007 9:24 am
av j björk
Ser ju trevligt ut!
Vad hände med bmw spjällen sedan då?
Vad är det för mått och så på dem?

Postat: fre jan 19, 2007 9:48 am
av Jens Gustavsson
det ser ju bra ut boström!

jag har hittat nåra cfm till nu i toppen din :)

ska jaga vidare på cam fronten i slutet på nästa vecka.

Postat: fre jan 19, 2007 1:28 pm
av Erik Nygårds
Tjena! e lite nyfiken då jag ser att ni inte har unniballs till 4-linken, varför inte? trodde inte att det fungerade med annat med dessa effekter, el vad är annledningen mvh Erik

Postat: fre jan 19, 2007 5:43 pm
av Matte
Det ser bra ut Boström! Till sommaren kan du ladda som aldrig förr från linjen! :D

Postat: fre jan 19, 2007 6:24 pm
av Magnus
Manta tic - jag har hela tiden kört med teflonbussningar med en invändig hylsa som är lite bredare än bussningen så att man kan dra åt bultarna hårt.har aldrig haft några problem med att den blivit glapp osv.det var väl en ekonomisk fråga att jag inte köpte uniballs direkt (som vanligt :) )

Matte - Jo jag hoppas man kan bjuda pungen i starten nu och att det håller ihop ett tag.det har ju varit en hel del haverier tidigare.banjon är ju helt otestad så det blir spännande.jag gillar "kamikaze"-starten bilden du har som avatar

Postat: tis jan 23, 2007 11:33 am
av Jens Gustavsson
jag har spritt osaningar angående din topp :oops:

det var inga 260cfm :cry:

då jag gjorde det snabba fusk testet på fullt lyft så hadde jag glömt tändstiftet :oops:

återkommer med mer info när ett seriöst test har hunnits med :wink:

men den flödar bättre nu än vad den gjorde i sommras iallafall.

Postat: tis jan 23, 2007 5:48 pm
av Erik Nygårds
Tjena! när man ska göra 4-linkstagen justerbara som du gjort, är det bara att ta en grov gängstång med mutter då el, el skall det vara något spesiellt matrial? mvh Erik

Postat: tis jan 23, 2007 8:42 pm
av Magnus
jag har byggt av en m20 gängstång med muttrar som jag svetsade fast i röret med ett visst instick så man kan justera längden.sen använde jag tunna muttrar som låsning.jag gjorde en jigg för att få det rakt när jag svetsade ihop muttern med röret