Tänkte att ja ska plocka bort ac,
Hur bör ja dra remmen , hur brukar de flesta göra
Första bilden , kommer generatorn slira ?
Andra bilden bättre ingrepp på hjulen men ja får svarva mig ett mindre löphjul så det går fritt , hur brukar man göra ?
Fundera på en grej
Jag har fixat ett enkelmasse svänggjul istället för det tunga originalet , tjänar väl 2-3 kg på det ,
Men nu när tråget är av så funderade ja på om det skulle vara värt att byta till den nyare 4kg lättare veven .
Med tanke på att bilen är lätt så kanske det skulle vara trevligt med en motor som varvar upp lätt å kvickt , annars har ja i första motorverisionen inte tänkt röra motorn ngt särSkilt , bAra ladda Max ett bar med en k24 och ett 3 tums avgassytem har jag tänkt , den e ju lättspolad så det kanske skulle lira bra ihop med lite gasrespons o lätt bil för vardags körning .
Borde ja byta vev ?
Och här är det ganska gott om plats faktist , kommer nog bli lite trångt med downpipen eftersom turbon kommer så långt bak med orginal 5a grenrör , kanske får försöka regga med egenbyggt pga platsbrist . Kanske måste jag även kapa 960 tråget lite smalare för att få plats.
Nu ska ja bara ha tag i en lamell o lite packningar så kan ja börja passa in 5an
Då var jag igång lite igen , det är ju som ja skrivet ett låååångtidsprojekt men nu ska ja bestämma hur ja ska placera motorn . Det blir väldigt trångt för tråget , ja måste kapa i tråget och smalna av det en del , så det blir nog en liter mindre typ , men snart ska det bli motorfäste å växelådsfästen
Det blir lite svårt när motorn står på framvagnsbalken så verkar det som jag kommer behöva ett scoop , samtidigt som baljan på tråget går ca 5cm under framvagnsbalken och det är lite för trångt för att kunna luta motorn , jag har fått kapa bredden på tråget för att kunna få ner motorn , men kanske går att öka tråget en liter framåt .
Jag får klura vidare en annan kväll
Jag ska titta på en org mx5 hur långt tråget går ner , fast jag kommer ju köra 17 istället för 14 tum där tjänar jag lite .
Kommer nog bli fränt det där. Du får la köra med torrsump Vilken års model hittar man den lätta veven alla pratar om. Är det på dom nyare maskinerna? Ska ju själv köra vit 5:a. http://swedenexhaust.se/ har ju billiga kit att köpa. Du borde få bygga ett eget grenrör.
Kommer inte ihåg nu när lätta veven kom , men var det inte runt 99 när 2.4t kom ?
Jo ja får helt klart bygga eget eller hitta ett färdigbyggt där turbon kommer ungefär vid 2ans cylinder
Johan_P skrev:Kommer nog bli fränt det där. Du får la köra med torrsump Vilken års model hittar man den lätta veven alla pratar om. Är det på dom nyare maskinerna? Ska ju själv köra vit 5:a. http://swedenexhaust.se/ har ju billiga kit att köpa. Du borde få bygga ett eget grenrör.
Det var ju riktigt dyrt för så pass enkelt grenrör tycker jag 4500kr på rea , då bygger jag nog ett eget jag byggde ju ett till asconan som funkade riktigt bra .