Såld projekt avslutat

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Patrik H
Forumsberoende

Re: MAZDA MX-5 T5

Inlägg av Patrik H »

Tänkte att ja ska plocka bort ac,
Hur bör ja dra remmen , hur brukar de flesta göra
Första bilden , kommer generatorn slira ?
Andra bilden bättre ingrepp på hjulen men ja får svarva mig ett mindre löphjul så det går fritt , hur brukar man göra ?

Bild

Bild
kopsen__
Lite mer laddtryck

Inlägg av kopsen__ »

Körde som första bilden på min 740t5 o de funka fint :)
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Tack det får bli så då :thumbright:
Användarvisningsbild
S_Osterdahl
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av S_Osterdahl »

kopsen__ skrev:Körde som första bilden på min 740t5 o de funka fint :)
Korrekt montage.
Mvh Sebastian J Österdahl
http://www.garaget.org/?car=55083" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Fundera på en grej
Jag har fixat ett enkelmasse svänggjul istället för det tunga originalet , tjänar väl 2-3 kg på det ,
Men nu när tråget är av så funderade ja på om det skulle vara värt att byta till den nyare 4kg lättare veven .
Med tanke på att bilen är lätt så kanske det skulle vara trevligt med en motor som varvar upp lätt å kvickt , annars har ja i första motorverisionen inte tänkt röra motorn ngt särSkilt , bAra ladda Max ett bar med en k24 och ett 3 tums avgassytem har jag tänkt , den e ju lättspolad så det kanske skulle lira bra ihop med lite gasrespons o lätt bil för vardags körning .
Borde ja byta vev ?
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Bild

Ja då åker den lilla 1.6L ur

Bild

Och här är det ganska gott om plats faktist , kommer nog bli lite trångt med downpipen eftersom turbon kommer så långt bak med orginal 5a grenrör , kanske får försöka regga med egenbyggt pga platsbrist . Kanske måste jag även kapa 960 tråget lite smalare för att få plats.
Nu ska ja bara ha tag i en lamell o lite packningar så kan ja börja passa in 5an
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Bild

Bromsar från E36 M3 som skall monteras framöver ,borde räcka till en miata :thumbright:
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Då var jag igång lite igen , det är ju som ja skrivet ett låååångtidsprojekt men nu ska ja bestämma hur ja ska placera motorn . Det blir väldigt trångt för tråget , ja måste kapa i tråget och smalna av det en del , så det blir nog en liter mindre typ , men snart ska det bli motorfäste å växelådsfästen

Bild
Lillen
Forumsberoende

Inlägg av Lillen »

Fränt projekt!
VW & Volvo.
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Det blir lite svårt när motorn står på framvagnsbalken så verkar det som jag kommer behöva ett scoop , samtidigt som baljan på tråget går ca 5cm under framvagnsbalken och det är lite för trångt för att kunna luta motorn , jag har fått kapa bredden på tråget för att kunna få ner motorn , men kanske går att öka tråget en liter framåt .
Jag får klura vidare en annan kväll
Bild

Jag ska titta på en org mx5 hur långt tråget går ner , fast jag kommer ju köra 17 istället för 14 tum där tjänar jag lite .
Johan_P
Forumsberoende

Inlägg av Johan_P »

Kommer nog bli fränt det där. Du får la köra med torrsump ;) Vilken års model hittar man den lätta veven alla pratar om. Är det på dom nyare maskinerna? Ska ju själv köra vit 5:a. http://swedenexhaust.se/ har ju billiga kit att köpa. Du borde få bygga ett eget grenrör.
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Kommer inte ihåg nu när lätta veven kom , men var det inte runt 99 när 2.4t kom ?
Jo ja får helt klart bygga eget eller hitta ett färdigbyggt där turbon kommer ungefär vid 2ans cylinder
Användarvisningsbild
coupe76
Forumsberoende

Inlägg av coupe76 »

Skaffa jätteoljekyl för att kompensera oljevolymen.
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Johan_P skrev:Kommer nog bli fränt det där. Du får la köra med torrsump ;) Vilken års model hittar man den lätta veven alla pratar om. Är det på dom nyare maskinerna? Ska ju själv köra vit 5:a. http://swedenexhaust.se/ har ju billiga kit att köpa. Du borde få bygga ett eget grenrör.
Det var ju riktigt dyrt för så pass enkelt grenrör tycker jag 4500kr på rea , då bygger jag nog ett eget jag byggde ju ett till asconan som funkade riktigt bra .
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

coupe76 skrev:Skaffa jätteoljekyl för att kompensera oljevolymen.
Ja det kan ju göra lite i alla fall , sen är ju sexa tråget lite större än orginalet till femman
Skriv svar