Kör på 3.5" avgassystem. 3" är för mopeder

Apple racing har bra ljuddämpare. Kör ej på Simons, dom låter mer o håller
sämre.
/Andreas
yes yes men tänkte bara du skulle slippa få ett sjuhelvetes oljetryck på låga varv med för vi vet ju alla att ju varmare oljan blir desto sämre smörjer den och den blir varm av för mycket tryckNTCRS1 skrev:Skimsade ca 1mm, och det blev inte nämnvärt svårare att dra ihop pumpen så det är nog inte flera kilo extra tryck vi pratar om.
Visst, oljepump är ju som sagt smidigast att ha "färdig" när man lyfter i motorn, men jag tror det räcker fint med en originalpump. Märker ju på oljetemp och oljetrycket om nåt inte står rätt till.
Jo det är lite såNTCRS1 skrev:Haha ja då förstår jag att du vet vad det är för klubbSkämmas, vad åker du för nåt?
Fyller på lite info om tråden också, glömde lite smått innan.
Mellan block o topp ligger det en coopering med lösa ringar från PPF, och skiten sitter fast med ett gäng schyssta arp-bultar.
Fick precis hem ett 3" spjäll från 16v insuget.. Första tanken är att kapa loss originalflänsen till mitt insug, porta upp lite och skruva fast i insuget.. 16v spjället får sitta i 16v-flänsen och sen svetsa en 90* böj där imellan, you know what Im saying? Är det någon som har nåt annat bra tips på hur man kan lösa det får HEMSKT gärna komma med förslag
Just nu håller jag på att sätta dit DW-pumpen i tanken, lackar lite grejer och måttar på oljeslangar m.m. för att så snart som möjligt kunna lyfta i motor o låda så man får lite mer plats i garaget. Ska bli jävligt kul att få se när den sitter på plats
Trevlig helg på er!
Cirkulerar nästan aldrig snutar här, men om dem får pensionärstips om buskörning brukar dem va här på 10 min..[/quote]PBM Racing skrev:
Precis. Jag hade stora förväntningar på det eventet men blev ganska besviken. Högt pris, kass marknadsföring och rörigt event med en projektledare som inte visste vad det handlade om. Det var iof många som körde driftingträning från morgon till kväll så de var antagligen väldigt nöjda. Jag tyckte även de inblandade klubbarna skötte sig utmärkt, när väl tidtagningen kom igångTurboTeamSyd skrev:Okej du menar LSR? Nej dom konkade så det blev inget detta året. Men annars är det drift träningar på Hultsfreds flygplats som Hultsfreds motorklubb arrangerar
Riktigt rolig bana verkar det som, dock har jag inte kört där själv men tillåter ekonomin så blir det nästa år
Sorry för OT ännu en gång.
MVH
Förstår lite hur du tänker med insuget, har också bollat det fram och tillbaka, men bestämt för att åka på original-insuget först, men 3" spjäll ville jag iaf ha. En kille här som åker röd 940 turbo bänkade väl närmre 400 hjulhästar med mycket originalgrejer under huven så tror nog jag kan lyckas få 450-500 i motorn trots originalinsug.Filaren skrev:Om du ändå ska bygga om insuget, kan du väl bygga ett nytt direkt?
Kör på 3.5" avgassystem. 3" är för mopeder![]()
Apple racing har bra ljuddämpare. Kör ej på Simons, dom låter mer o håller
sämre.
/Andreas
Kul att du kommer följaljungqvist skrev:Den här tråden kommer att följas! Är lite sugen på att skicka iväg min 531 topp till Tommy Luhr jag med och få lite mer flås i den.
First thing tomorrow, sen leta upp en bit och börja sågaNiclasA
jag hade gjort hållet så stor som det är i blocket iaf, så den kan ventilera ordentligt:)
Nä nu förstår jag inte alls vad du menar med handdukenFilaren
Den där blå handduken känns bekant på något sätt
Sätt retur till tråget ifrån catchtanken.