Hm kan ingen hjälpa mig att hitta en turbo som skulle passa bra till mitt projekt? Står lixom still nu...

Motorn är nånstans mellan rak och sneställd.. mest sne (original).MGB-GT 400 skrev:ser fint ut.
3 frågor
1. är motor rak eller sneställd? jag kanske har sämre syn än vad jag tror...
2. vilka motorfästen använder du?
3. växellådan kommer en alltså från en 164?a eller är det en bmw låda? vad heter lådan isåfall och vilka modeller satt den i?
Om man har mkt Ketsup effekt när de gäller dellorto 40 å stor turbo på b20.. Vad kan de då bero på..? Du värkar ha lite koll..Babs skrev:ser ju bra ut...soppatrycket skall vara 0,18,nu åker vi med lite störe grejer typ 400+hk(11,69/196km på 402m) men det e en finger visning
huvud 192
luft 150
acc 50
nålventil 350
halsring 35.5
e-rör 14
lågfart 65
vad kan din ge??hur stor e turbon? kan den ge 300hk??skulle tippa på:
huvud 165-175
luft 180-200
acc 40-50
nålventil 350(bra att ha)annars räcker väll 200-225
halsring 34-36
e-rör 14
lågfart 55-65
beror ju på laddtryck,cam,topp m,m vi kör med 2,2bar med en gt 37,vass cam från libamotor,msd 6al tändning,stumt på 24grader,m.m,m.m
Jag tycker som B20TicPower att din tråd är liiite jobbig pga det senaste du skriver kommer först, eller egentligen sist i ditt första inlägg och andras kommentar är sist i din tråd, vet inte riktigt hur jag ska klicka å läsa å kolla osvjimmy persson skrev:Ingen som tycker något??
Hm ja de blev lite galet från första början har jag också kommit fram till..NXJ skrev:Jag tycker som B20TicPower att din tråd är liiite jobbig pga det senaste du skriver kommer först, eller egentligen sist i ditt första inlägg och andras kommentar är sist i din tråd, vet inte riktigt hur jag ska klicka å läsa å kolla osvjimmy persson skrev:Ingen som tycker något??men det är en spännande bygge
![]()
/NXJ