MC enstånka med E85 och turbo

Diskussioner för erfaret folk
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: MC enstånka med E85 och turbo

Inlägg av Kadett4wd »

Han kör DTA S60 pro sprut, och garanterat på metanol(Ingen IC).
förgasaren agerar nog bara spjäll
TPS sitter vid sadeln, viredelaren framme mellan de polerade stagen till sadeln, uppe på gröna ramröret.

Takegawa gör förstärkta drev till lådan.
Men de kan även ha drevat om primärdrivningen.
Det finns kugghjulsfräsning i Grekland också ;)

'moppen' går 10s tider med över 200blås på 402m.
Så funkar gör det.

Jag tror det är denna:
https://www.facebook.com/photo.php?v=650362721665229V
https://www.facebook.com/photo.php?v=596577907050341
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
OlleR1985
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tis jul 19, 2011 11:03 pm

Re: MC enstånka med E85 och turbo

Inlägg av OlleR1985 »

Jag fick en idé idag när jag satt å filosofera över turbogrenrör...

Säg att man skulle göra en kollektor efter avgasporten som grenar ut i fyra tunna rör med samma totala flöde som originalröret, men de var olika längd, skulle det innebära att man fick fler pulser vid turbon och kanske komma undan "problemet" med enstånkans enfaldiga pulser? :)
jacko
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: tor apr 21, 2011 6:15 pm
Ort: tomelilla

Re: MC enstånka med E85 och turbo

Inlägg av jacko »

jag har byggt en dinli 450 med turbo o e85 funkar hur bra som helst
Skriv svar