Sida 3 av 3

Re: MC enstånka med E85 och turbo

Postat: fre okt 11, 2013 4:58 am
av Kadett4wd
Han kör DTA S60 pro sprut, och garanterat på metanol(Ingen IC).
förgasaren agerar nog bara spjäll
TPS sitter vid sadeln, viredelaren framme mellan de polerade stagen till sadeln, uppe på gröna ramröret.

Takegawa gör förstärkta drev till lådan.
Men de kan även ha drevat om primärdrivningen.
Det finns kugghjulsfräsning i Grekland också ;)

'moppen' går 10s tider med över 200blås på 402m.
Så funkar gör det.

Jag tror det är denna:
https://www.facebook.com/photo.php?v=650362721665229V
https://www.facebook.com/photo.php?v=596577907050341

Re: MC enstånka med E85 och turbo

Postat: mån okt 28, 2013 9:37 pm
av OlleR1985
Jag fick en idé idag när jag satt å filosofera över turbogrenrör...

Säg att man skulle göra en kollektor efter avgasporten som grenar ut i fyra tunna rör med samma totala flöde som originalröret, men de var olika längd, skulle det innebära att man fick fler pulser vid turbon och kanske komma undan "problemet" med enstånkans enfaldiga pulser? :)

Re: MC enstånka med E85 och turbo

Postat: mån okt 28, 2013 10:20 pm
av jacko
jag har byggt en dinli 450 med turbo o e85 funkar hur bra som helst