Jag har snarare problem med att hjulen är utanför skärmarna fram... och tar i motorhuven vid infjädringStifler skrev:Jaa det är nästa bekymmer vet inte riktigt hur jag ska lösa det än, vill ju kunna köra lågt utan att det ska ta i någerst!Tegheim skrev:Jag tycker det är svårare att få plats med det jag vill fram
Volvo 242 v8
Re: Volvo 242 Csb v8
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Re: Volvo 242 Csb v8
Jeo, nog är det djävulens påfund! Tack! ska försökaMattias-M skrev:rost, de är något världen kunnat varit utan. keep up the good work !
Re: Volvo 242 Csb v8
Tegheim Aha okey! Nja, riktigt så stora problem har väl inte jag, men vill ändå att det ska gå fritt överallt... även fast den kommer att gå lågt
Re: Volvo 242 Csb v8
Har monterat dom nya framskärmarna och passat in dom mot dörrar, huv och front. Funderade på att bredda dom med en kil i bakkant + valsning, men det visade räcka med lite valsning! skulle jag byta till ett 215/35 däck oxå skulle det gå att köra utan fjädrar
Min hemmabyggda valsare med ett skateboardhjul, som bara var ett test! börjar ha valsat många Mercor och funkar kanon
Flyttat fram bakaxeln 2cm för att bättre passa i hjulhusen, kommer att bli lite lägre än på bilden, men inte så mycket!
Min hemmabyggda valsare med ett skateboardhjul, som bara var ett test! börjar ha valsat många Mercor och funkar kanon
Flyttat fram bakaxeln 2cm för att bättre passa i hjulhusen, kommer att bli lite lägre än på bilden, men inte så mycket!
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 39
- Blev medlem: mån dec 06, 2010 11:23 pm
Re: Volvo 242 Csb v8
riktigt snyggt bygge du gör hur kommer det sig att du valde cheva 262, än den större 350in?
lev för dagen
Re: Volvo 242 Csb v8
Skulle gissa enkelheten att regga med mindre vrid
Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
Re: Volvo 242 Csb v8
Jo precis! som sagt, endast för besiktningen klarar kraven på 225hk 275nmtony gustafsson skrev:riktigt snyggt bygge du gör hur kommer det sig att du valde cheva 262, än den större 350in?
Re: Volvo 242 Csb v8
Börjat med mina fjäderben fram, kommer att köra med dämpare i original längd, bygga coilovergänga och använda länkarms distanser. Funderar dock på att ta bort låsringen längst ner i benet och släppa ner dämparen i länkarms distansen och korta benet motsvarande, men tror inte det är värt jobbet för 1,5cm... Nu har jag 6cm fjädringsväg med original lagring och tillverkar jag egna topplagringar, skulle jag få ca 2cm till, borde ju räcka!
Re: Volvo 242 Csb v8
Grymnt hantverk!!! imponerad! har du gjort justeringshylsorna till coilovers bak själv med?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
Re: Volvo 242 Csb v8
Stiligt hantverk o ordning o reda. Gillas
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Re: Volvo 242 Csb v8
Tack! gängorna har jag köpt från Rallyshop, svarvat av i lämplig längd och brickan har jag tillverkat själv!Jimmy skrev:Grymnt hantverk!!! imponerad! har du gjort justeringshylsorna till coilovers bak själv med?
Re: Volvo 242 Csb v8
Tack tackMartin H skrev:Stiligt hantverk o ordning o reda. Gillas