Sida 3 av 20

Re: Sv: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: fre nov 08, 2013 9:00 pm
av Danne_jmk
Thomas Palmgren skrev: 200hp är nog inga bekymmer, själv har jag aldrig kört orginalstakar utan har endast kört s2 stakar, just pga att stakarna är svagaste punkten, jag skulle då monterat in andra stakar när motorn ändå är i delar :)
Jo jag har tänkt byta stakar men skall bara hitta nåra beg S2 eller ev nya H profil stakar.



Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Re: Sv: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: ons nov 13, 2013 1:06 pm
av Danne_jmk
Rivit lös pedalstället från passaten, får se om det passar till golfen.
Blir ju nalta lindrigare att få dit den hydrauliska kopplingen.
Det var dock ingen lätt match, den var ju byggd runt rattstången som sitter nitad :-S
Bild


Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Re: Sv: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: ons nov 13, 2013 7:29 pm
av Danne_jmk
Idag skulle jag fixa med vattenanslutningen till toppen och fick se att den var väldigt ergad så jag vet inte om jag vill använda den, någon som har lite tips någon? Eller har någon en till salu??

Bild
Bild

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: ons nov 13, 2013 7:57 pm
av JanneM
Passatens pedalställ passar i golfen, du får kanske riva bort någon "nit" på torpedväggen flr att den ska passa, tror jag tog bort ett stag också.

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: tor nov 14, 2013 6:34 am
av Danne_jmk
JanneM skrev:Passatens pedalställ passar i golfen, du får kanske riva bort någon "nit" på torpedväggen flr att den ska passa, tror jag tog bort ett stag också.
Jo jag kollade lite snabbt igår och de verkar passa.
Har ju även fästet till huvudbromscylindern så jag får ett färdigt fäste för huvudkopplingscylindern.
Blir ju smidigt att bara borra nå hål så är de färdigt :D

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: tor nov 14, 2013 9:07 am
av JanneM
Jepp det är riktigt smidigt när du har fästet också.

När du ska lufta slavcylindern till kopplingen köp en oljekanna, fyll med bromsvätska och sätt på plastslang på pipen. Ta lös slavcylindern och håll den lite högre än den normalt sitter. Montera slangen på liftningsnippeln och öppna med ans du pumpar bromsvätska fel väg. Blir mycket enklare så.

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: tor nov 14, 2013 7:43 pm
av Thomas Palmgren
Jag ska ha en vattenanslutning här nån stans som du skulle kunna få, men det går inte bara blästra din?

Re: Sv: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: tor nov 14, 2013 7:49 pm
av Danne_jmk
Thomas Palmgren skrev:Jag ska ha en vattenanslutning här nån stans som du skulle kunna få, men det går inte bara blästra din?
Jag blästrade den och den har en massa djupa gropar där mer än hälften av matrialet är borta.
Det skulle vara suveränt med en i lite bättre skick ;)

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: lör nov 16, 2013 9:40 am
av Danne_jmk
Nu har jag fått dit spakstället med huvudkopplingscylindern.
Fick borra två hål sedan satt den på plats [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Bild
Bild

Bromsservot från passaten såg inte så skabbigt ut, så jag funderar på att bygga in denna mellan pedal och bromsvågsboxen.
Någon som sett en liknande lösning tidigare?
Bild
Bild
Bild

Tänker även återanvända bromsvätske behållaren.
Skall tillverka en fot till den som jag drar rör från sedan.
Bild

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: sön nov 17, 2013 5:16 pm
av Danne_jmk
Hallo lite uppdates..
Fick låna en lite Nyare o bättre svets av grannen som bara använt den en gång senaste 3 åren.
Ingen monstersvets men trefas o den orkar mata tråden om man böjer slangen :P
Bild

Nu har jag lappat allt jag kapatbort innan jag fick tag i rätt växellåda.
Förhoppningsvis får jag inte ångra mitt beslut :P
Bild
Bild

Använde ett 3" avgasrör till urtagen för drivaxlarna.
Drog även ner kanten så jag förstärker infästningen av bakvagnsbalken.
Bild
Bild

Aja de va allt för idag :)

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: sön nov 17, 2013 9:58 pm
av Lillen
Zeebra ut det där.
Ha varit lite off ett tag.
Ska jag hämta bromsar så du får kolla på dem? :thumbright:
Danne_jmk skrev:Palmgren ->> jag har bestämt mig för luftkylning pga. Det är lättare att se om det börjar droppa :-P
Vet du hur mycket man vågar ladda på originalmotorn? Har hört att stakarna kan vara en svag punkt. Skall bara ta ut en 200 hp dvs en ökning på 60 hp.

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Du kan iaf köra en 350hk genom en orginalmotor.
Det är soppan som är problemet med K-jet.

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: sön nov 17, 2013 10:49 pm
av Danne_jmk
Lillen, du har Pm
Jo K-jet är lite snålt o bökigt att trimma, skall köra med ett MS2 V3.
Så de borde inte bli nå problem :-D


Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: tis nov 19, 2013 8:32 pm
av Danne_jmk
Lite bilder från mitt fuelrail bygge :D
Skippade tankarna på original K-Jet ganska omgående.
Men då dök det upp lite andra bekymmer med hur jag skall mata spridarna med soppa.
Det blev en hemmabyggd fuelrail pga. att det är lite tight i detta insuget.
Jag kör med g60 spridarhylsor i insuget.
Det var lite bökigt att få det tätt men men med lite hjälp av Micke "mrabarth" så håller den för 6bar luft.
Bild
Bild
Bild

Fääärdig :)
Bild

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: tis nov 19, 2013 8:53 pm
av mrabarth
Riktigt stiligt blev det!! Ser ju nästan köpes ut! :-D

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Postat: ons nov 20, 2013 7:43 pm
av Danne_jmk
Japp o säkert biffigare :-D

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk