Sida 3 av 3
Re: Mclaren P1 avgas flammor *McLaren svarar*
Postat: tor sep 04, 2014 7:26 pm
av Kadett4wd
Känns lite lurt ändå,, andra biltillverkare klarar värmen i turbos mm mm utan att skvätta i soppa.
Till och med vi hobbytrimmare klarar dessa bekymmer.
Och ett bra exempel vore väl t.ex en WRC bil som inte får ha större avgas än 63mm+- nån procent.
Mao svårt att få ut värmen ur motorn och turbon.
Största grejen är ju då Lamborghini som sprutar blå flammor under fullast på höga växlar,, men är en sugmotor.
Utsläppsmässigt måste det vara helt regelvidrigt, men sånt skiter de nog i *S*
Jag tror fortfarande på gimmick faktiskt, sen får de skriva vad de vill.
men all respekt för dem att de tog sig tid att svara ändå

Re: Mclaren P1 avgas flammor *McLaren svarar*
Postat: fre sep 05, 2014 7:01 am
av RoGGaH
Har man katten längst bak brukar det kunna bli så där. Har sett det i bänken.
Även om de va löjligt mycket på p1,an
Det är ju rätt mörkt där också så syns väl kanske bättre.
Kan ju mycket väl vara som Christofer säger också med luft pumpen.
Inte alls ovanligt på på lite värre "smutsiga" standard maskiner och då blir de ju en jäkla ebk

Re: Mclaren P1 avgas flammor *McLaren svarar*
Postat: tis sep 16, 2014 3:35 am
av Kristoffer Helle
I stellet för at kjöra den varma överskott luften från turbon tilbaka i filteret ( typ eldre volvos etc ). så kjør man luften inn efter turbon...
Hvem har vell inte kjørt "dump" "resirkventilen" ner i downpipen på sin gamla volvo

Re: Mclaren P1 avgas flammor *McLaren svarar*
Postat: tis sep 16, 2014 1:45 pm
av RoGGaH
Dök på en p1 på stcc för 2 helger sen.
Så var tvungen att ta några bilder. Men var svårt att få nå bra.
Men man såg att katten satt kanske 20 cm från slutröret och att det anslöt
diverserör före och efter. Och då menar jag inte rören för fästet
En drifting bil jag mappa med ls3 och katten bak fick samma symtom
när det var mörkt och kallt ute.
Det har inte alls synts i sommar.

Re: Mclaren P1 avgas flammor *McLaren svarar*
Postat: mån nov 17, 2014 12:38 am
av säl
Ingen p1a, men en brinnande lambo.... Med tanke på hur enkelt bilen tog eld å inte vill slockna, så kanske dom sprutar in bränsle i avgassystemet ändå?
http://youtu.be/oNCGWiOtfKo
Re: Mclaren P1 avgas flammor *McLaren svarar*
Postat: mån nov 17, 2014 6:49 am
av Kristoffer Helle
Var vell f40 dom gjorde så på?
Re: Mclaren P1 avgas flammor *McLaren svarar*
Postat: mån nov 17, 2014 9:26 am
av Henrik Braun
Ha!
Re: Mclaren P1 avgas flammor *McLaren svarar*
Postat: tis nov 18, 2014 2:54 am
av EKR
Red/ Yellow flame: High octane fuel excessive fuel - NHRA Dragster
Blue flame: Titanium valves + cast iron block - (4 valves +, reason why you see gallardo flames audi 5 valve..)
Purple flame: Titanium valves + high octane + running rich on fuel - Gallardo UGR, Built BMW S1000RR 1,134cc on 110 octane sunoco with pure stainless pipe
My e46 m3 Euro headers everything else stock 93octane fuel:
http://youtu.be/rCXczLM4HyU?list=UUNVc3 ... awVszbtL1w
Jeremy's gallardo Dallas TX.
http://youtu.be/UCojvnui3p4
Ronald's 2000whp gally
http://youtu.be/su_zBSqS5NI
I have been around highway races all life. No engines, i repeat NO engines can match the potential of flames from the infamous iron block BMW's 4 valves or Audi V10 5 valve.
Re: Mclaren P1 avgas flammor *McLaren svarar*
Postat: tis nov 18, 2014 12:25 pm
av Daniel-635
En till dåre, som torrgasar.
Synd att dom gör det med så fina bilar, kunde ju lika gärna göra det med en Daewoo eller Dacia.