problem med b20

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Hasse63
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Då har du haft tur Amarace som fått det att hålla för de finns dom som säger att de gjort det efter konstens alla regler och ändå får de vatten i tråget..

Men man måste ju vera hur man gör när man ger sig på en sån här sak annars är ju det lätt att misslyckas även med en "proffspackning".
Men men man lär sig av misstagen :wink:

De enda jag köpt där är rostfri trallskruv o lite verktyg och en garagedomkraft för 25 år sen, och tro det eller ej men den ser för jävlig ut men det funkar än.
Hasse63
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Hur går det Tobbbameister :?:
Tobbbameister
Lite mer laddtryck

Inlägg av Tobbbameister »

inte bra efter en start för inte så länge sen så såg oljan ut som grädde igen för 3 gången eller någe sånt....... och nu undrar jag vart vatten kanalena sitter i blocket och var oljekanalena sitter... det såg ut som grädde vid vippbryggan men när jag kollar i olje tråget så ser oljan bra ut...före sista olyckan så gick den jätte bra jämn tomgång o allt
Hasse63
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Det kan ju vara vatten från förra gången packningen gick om du nu inte fick ur allt. Bubblar det i expantionskärlet eller i kylaren då är packningen säkert väck igen.

Hm. Vilken packning har du använt de 3 gångerna? han du verkligen rengjort blocket och toppen från gammal packning? har du följt anvisningarna i repboken?

Vad orsakade det första bytet, en vilt kokande motor? kanske du ska kontrollera om toppen är vind, och ev plana den lite.

Har du använt Biltemas tre gånger så SKALL du ha igen varenda utlägg du haft och sen köpa en på mekonomen ex.

Du ser ju vilka kanaler som är vatten respektive olja om du kollar lite någrammare. Ev full upp blocket underifrån med vatten försiktigt så ser du var vattnet stiger. (genom nedre kylslangen)
Tobbbameister
Lite mer laddtryck

Inlägg av Tobbbameister »

orsaken till första bytet var att det var att oljan var såg ut om grädde för jag skulle ta den till skolan en morgon och då gick den skit dåligt.. den orka inte änns dra i våg på 1an och efter en 10 minuters gång så kunde jag köra lite och den kom aldrig upp i temp låg på 60 grader hela tiden och sen när den stått en timma eller så så gick den jätte bra men den vart jätte vart och det gick fort efter cirka 2 minuters körning hade den gått upp 40 grader och det hade bildats en väldans övertryck på grund av fel lock så min kompis som kan motorer väldigt bra kollade under topplocket och konstaterade att packnigen hade gått sönder

men nu sista gången då var det någ inge fel utom klantighet då en av lyftarna lagt sig lite konstigt och då var jag tvugen att lyfta toppen igen och allt såg bra ut men ventilerna var jätte svart och fuktiga och att det var vatten i några kanaler men jag vet ej om det är olje eller vattenkanalena..... för oljan i oljetråget var normal

hur kan man kolla om toppen är skev???
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

genom att lägga en glas skiva på och kolla om den "tätar" över allt.
Men en gjutjärns topp blir sellan skev, så det borde vara lungt.
om du inte har tokkört så motorn har kokat var 10min :D
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Hasse63
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Du svarar inte på vad det är för packning du använt sista gången :?: :roll: Om du inte tror du mig så kan du titta in på [url http://amazon.forum.bilia.se/phpbb2/index.php och ställa frågan vad de tycker och anser om Biltemas topplockspackning. För här har få erfarenhet av denna packning och det är nog för att de flästa vill vara säker på att få rätt kvalite redan från början och är villiga att betala mer för en packning som kan kallas packing iställer för den papp man får på Biltema.
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

Hasse63 skrev:Du svarar inte på vad det är för packning du använt sista gången Om du inte tror du mig så kan du titta in på [url http://amazon.forum.bilia.se/phpbb2/index.php och ställa frågan vad de tycker och anser om Biltemas topplockspackning. För här har få erfarenhet av denna packning och det är nog för att de flästa vill vara säker på att få rätt kvalite redan från början och är villiga att betala mer för en packning som kan kallas packing iställer för den papp man får på Biltema.
eftersom jag inte litar på nån på amazonklubbens fourm så har jag för tillfället toppapackning från biltema i min amazon, bara det att den inte är startad, så jag vet inte om det håller tätt
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Hasse63
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

eftersom jag inte litar på nån på amazonklubbens fourm så har jag för tillfället toppapackning från biltema i min amazon, bara det att den inte är startad, så jag vet inte om det håller tätt[/quote]
Du har inte set alla diskusioner där?
Och du har inte varit med i nån fråga och skrivit när det gäller denna "packning"?
Skriv svar