Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
anglia-61
Forumsberoende
Inlägg: 682 Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Ort: Hbg.
Inlägg
av anglia-61 » fre okt 10, 2014 1:13 pm
Det finns oftast två sidor av myntet. Beror lite på vad målet med motorn är när man pratar staklängd.
Själv har jag ganska långa stakar och låga kolvar.
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756 Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden
Inlägg
av Pacman » fre okt 10, 2014 1:24 pm
Kadett4wd skrev: Jag gillar längre stakar,,
Lite gay,, men vafan
Det som är gay med Volvos rödblock är ju deckhöjden. Det är ju den som driver fram behovet av extremt långa stakar.
Jämför du med t.ex Fords eller BMWs liknande motorer så har de lägre deckhöjd och följdaktligen kortare stakar till samma slag...även i extremtrimmade motorer.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
wuffee
Forumsberoende
Inlägg: 892 Blev medlem: mån jan 21, 2008 4:40 pm
Ort: Eksjö
Inlägg
av wuffee » fre okt 10, 2014 3:50 pm
hehe.. ok.. men kan man säga någon fördel eller nackdel då rent konkret??
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886 Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling
Inlägg
av Performance_seeker » fre okt 10, 2014 4:18 pm
Jag läste en del om staklängden och kom inte fram till varken bu eller bä.
Mina stakar är korta liksom kolvarna...
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.