Sida 3 av 3
Re: BSR Vevstakar?
Postat: mån okt 12, 2015 7:58 pm
av Snakefield m-sport
Hej!
Jag har använt k1 stakar i flera motorer, mest sugmotorer då. Väldigt fina o lätta, dock betydligt tunnare än andra h-profil så för extrema överladdade motorer skulle jag inte vågat använda dem, givetvis så i normala turbo maskiner upp till typ 6-700 hästar tror jag inte det skulle vara några problem.
Dock tycker jag att K1 är en väldigt prisvärd stake, kommer inte ihåg vikten men dom var lättare än en orginalstake till opel 2,4cih iaf.
// Hasse
Re: BSR Vevstakar?
Postat: mån okt 12, 2015 9:40 pm
av Robert Markström
K1 stakarna till B230 vägde mer än std staken. har för mig det var typ 50gram mer dessutom. Ganska slim i
designen men tunga. Kör LG h-profil i min egen bil, kommer inte ihåg vikten exakt men lite lättare än std iaf.
Själv är jag lite sugen på prova BSR stakarna. Priset är ju helrätt. Enda funderingen jag har
är hur smörjspåret i lilländan ser ut. LG stakarna hade ett 4mm brett spår hela vägen
runt (360g) = kolvbultsknack efter 1000mil. Bussade om dom & gjorde ett 180g spår ist
så att de fick mer bäryta. funkat fin nu i 4000mil.
Re: BSR Vevstakar?
Postat: tis okt 13, 2015 1:56 pm
av karlsson_6
Kan lägga upp bild på det senare, beställde igår och idag ringde bsr o sa nått att det blivit en miss från tillverkaren så det dröjjer 4-5veckpr innan stakarna kommer
Re: BSR Vevstakar?
Postat: sön okt 18, 2015 9:45 pm
av Xuri
Robert om vi hade samma H-profil så vägde mina Lg stakar te b230in 578g stycket. betydligt mindre än org staken som vägde typ ca 750gram.
Re: BSR Vevstakar?
Postat: fre okt 23, 2015 9:12 am
av karlsson_6
Någon som kan svara på åt vilket håll lagerlåsningen ska vara åt? Höger eller vänstersida om vevtappen bakifrån sett
Re: BSR Vevstakar?
Postat: fre okt 23, 2015 4:28 pm
av Robert Markström
vänster, mot insuget. låsningarna mot varandra förståss!
Re: BSR Vevstakar?
Postat: fre okt 23, 2015 5:03 pm
av karlsson_6
Tack så mycket