Tyvärr inte, jag har lagt ner mycket tid på felsökning, men gått bet på det hittills.
68HC11-processorn i Siemens Digifant ECU matar spänning till Hall-sensorn, som sitter i fördelaren. När motorn går dåligt så är det inte en ren 12V ut från ECU till Hallsensorn, utan på toppen av spänningen finns en sågtandsform som är ca 3V topp-topp. Samma sågtandsform överförs till till hallsensorns utsignal till ECU. När sågtanden försvinner av sig självt går motorn bra. Jag har inte lyckats lista ut vad det är som genererar sågtanden.
När jag kopplar en stor kondensator över spännigsmatningen till Hallsensorn, så försvinner det mesta av sågtanden, men motorn verkar inte börja gå bättre, så det är oklart om sågtanden har någon inverkan, eller om den bara är tecken på att något annat inte önskvärt pågår.
Vad jag har noterat:
- När motorn går dåligt så varierar både duty cycle och tändpunkt i motorn, för att ligga stabilt när den går bra.
- Tidvis har jag också att varvräknaren slår vilt upp mot höga varvtal...
Jag har kollat alla jordningar, dragit egna jordningar, lött om komponenter som sett lite dåligt lödda ut, kollat givare...men nej.
Vad jag tror mig vara rätt säker på är att sågtanden är inblandad i motorgången -ingen sågtand=motorn går fint, sågtand=dålig motorgång. Men vad som genererar sågtanden, och var den genereras, det är oklart...

Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.