940 M104 drifting numera Nissan s14 m104

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
turbofelix
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av turbofelix »

Tack, jodu det är stort som ett jävla hus, så blir nog lite moddning :hihi:
Skulle du också bygga m104?
740Bodo
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: tis apr 26, 2011 12:17 pm
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av 740Bodo »

hehe går säkert få till så det blir bra :D jo det är tanken, börjat plocka ner och kolla hur det ser ut :thumbright:
turbofelix
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av turbofelix »

Hänt väldigt lite på sistonne.
Får iaf visa vad som hänt 8)
Lite burboxar har kommit fram :hey:
Bild
Här med, ska dock få sig 2 st bultar.
Bild
En styck maxxecu kabelhärva, tanken är då att låna pappas insprut när körning tillåter, eftersom han inte kör mer än 3 gånger per år så ska detta nog gå :lol:
Bild
Lånar kompisens skrotade precision för att kunna bygga ett grenrör då jag själv inte har någon turbo än :hihi:
Bild
Puttat runt han lite i snön.
Bild
Bild








Hejsvejs
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av Performance_seeker »

Jag gillar den motorn, en maffig sak är det! :thumbright:
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av mattias »

Ja motorerna är riktigt trevliga, klart underskattade.
Kört ett par bilar i bänken men vet egentligen för lite om dom. T.ex skulle vara kul att veta om original insug stryper eller om de fungerar hyfsat, men det är ju bara att ladda mer annars. :D

Det var kul att se video från din körning, det ska börjas i tid men din morsa såg skeptisk ut. ;)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
turbofelix
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av turbofelix »

Fick ihop mina coilovers ikväll, insåg snabbt att jag behöver spacers för att köra pappas 17tums fälgar. :thumbdown:
Bild
Blir rätt brett med 17 tums, och dom måste ju ändå ut mer :hihi:
Bild
Målat till ventilkåpan lite. :lol:
Bild
Det klumpiga insuget verkar passa fint, efter en rejäl tvätt på den så är tanken att ha ett 60mm spjällhus efter kröken.
Bild
En styck bränsleregulator
Bild
Annars är alla plåtbitar till burboxarna färdiga för helsvetsning.
Bild
En 60liters tank från klracing.
Bild
En styck 60mm wastegate, dumpventil och fästen för 044 pumpar.
OBS klistermärkena kommer inte sitta på min bil :thumbright:
Bild
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av Performance_seeker »

turbofelix skrev:Det klumpiga insuget verkar passa fint, efter en rejäl tvätt på den så är tanken att ha ett 60mm spjällhus efter kröken.
Det finns nog en orsak till att dom vill ha långa insugsrör... :thumbright:
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
iccu
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: ons mar 26, 2014 9:41 pm

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av iccu »

Ja det är fan vad bred den blir! Blir ballt! :thumbright:
turbofelix
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av turbofelix »

Hej allesammans.

Fick itag på 6st smp 1200cc spridare :D Bild
Lite bränslegrejer, fick bli 2 biltema pumpar.
Även en an10 svetsmutter som nog får agera vevhusventilation från ventilkåpan :hihi:
Bild
Ett stag till rattstången då originalstaget tar i buren.
Bild
Ett styck grenrör :hihi:
Bild
Trillade hem en hx40 med 16 avgashus, insåg snabbt att den är mycket större än en precision :roll:
Bild
Insåg snabbt att huven ligger illa ute, vill inte ha hål i huven, så får nog slipa ner kollektorn lite, så turbon åtminstonne kommer ner lite :hihi:
Bild
Bild
Blev lite låg nu med coilovers :lol:
Bild
Hejsvejs :D
kymi
Lite mer laddtryck
Inlägg: 44
Blev medlem: ons apr 08, 2009 11:48 pm
Ort: Kristianstad

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av kymi »

Smutt grenrör,köpt ett kit,eller pusslat ihop delar från skrotlådan?Ser riktigt fint ut :-)
Andreas Nilsson
turbofelix
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av turbofelix »

Köpte ett kit som sedan pusslades ihop, lär nog duga :lol:
Användarvisningsbild
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806
Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av Kaxxen »

Härligt bygge!
Men ett starkt tips, köp 12.9 bult till framvagnen! De bultar som följer med verkar inte va nån höjdare.. (mina sträckte sig & lossnade)
Robin Bengtsson - Cnc operatör @Åre Produktion

Min projekt tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=87113
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av Robert Markström »

max 10.9 i bult till framvagn. fråga sfro får ni höra :)

/R
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av MB 4 ME »

12.9 bultar är för skarpa. Det är bättre dom är sega somtex en 10.9. Sega bultar sträcker sig å går tillslut av eller böjer sig. Då har du en chans att hinna upptäcka det. En 12.9 går tvärt av utan att "förvarna".

För övrigt roligt å se en mercamotor som ska plågas :thumbright:
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806
Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal

Re: 940 M104 drifting

Inlägg av Kaxxen »

Okej, lär sig nå nytt varje dag! :thumbright:
Robin Bengtsson - Cnc operatör @Åre Produktion

Min projekt tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=87113
Skriv svar