-
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Cosworth "original" bänkning
har värkligen dom sista 5 cm upp i wg-kollektorn nogot att säga? wg rören är jo gärna 15-20 cm långa.erki87 skrev: Kan man utnyttja pulssplit så ska man göra det. Då ska wastegate rören vara separerade upp till ventilen på wg.
att pulsen skulle hinna gå tilbaks 180 grader inn och störa mycket för puls split är för mig svårt att fatta.
har nogon testar med och utan plattan upp till ventilen?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Cosworth "original" bänkning
Big Al skrev:Riktigt fin kurva på b230:n Jens. Som att köra en sugis med 500hk
Vad var hemligheten till spoolet på turbon förutom E85?
Tack! tror största hemligheten är att vi (jag och kunder/vänner) byggt 4-5 motorer med liknade koncept och fin putsat på detaljerna hela tiden i bänken och i bilar. skulle tro vi dynat den motortypen i +100tals timmar
skönt att sen ha ett bra koncept man kan visa och sen sälja åt sina kunder, utprovat och klart + kunna erbjuda rätt exakta grund mappar som bonus.
en volvo 8v är lite annorlunda än många andra motorer men ser man på slut resultatet i broms diagrammen så måste man säga att det är en rätt bra motor än fast de är ganska enkla och gamla i sin konstruktion.
har dock ideer om hur man ska kunna förbättra den ännu mer i register....
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Cosworth "original" bänkning
Vet att ni tycker om mkt ladd. Men det är testat rätt många gånger att original packningen inte tål några höga laddtryck.
Nu har du lite att jobba med till nästa bromsning.
Dit med original boxen så vi får se om du får trigger missar.
Niklas
Nu har du lite att jobba med till nästa bromsning.
Dit med original boxen så vi får se om du får trigger missar.
Niklas
Niklas
Re: Cosworth "original" bänkning
Kör du inte original 4 punkters triggerhjul?
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: Cosworth "original" bänkning
Det var 3 10-delar större gap till en av tänderna, trigger felen var alltid less primary trigger error och det tyder väl på att den missar en tand?
Jag förslår ju 60-2 trigger och m52 hallgivare nu när maskin ändå ska ut
Jag förslår ju 60-2 trigger och m52 hallgivare nu när maskin ändå ska ut
Snickrar corsa awd
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =corsa+4x4
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =corsa+4x4
Re: Cosworth "original" bänkning
Vilka bilar sitter den givaren på? artnr 1709616??MattiasH skrev:Det var 3 10-delar större gap till en av tänderna, trigger felen var alltid less primary trigger error och det tyder väl på att den missar en tand?
Jag förslår ju 60-2 trigger och m52 hallgivare nu när maskin ändå ska ut
Cosworth your dream my reality
Re: Cosworth "original" bänkning
Det finns ju 36-1 trigger till cosworth.
Det körde jag på min cossie tillsammans med ett nira och en egen historia på kamsynk.
En original 36-1 trigger.
Såhär såg kamsynken ut:
Bytte dock senare och körde med denna givare då den andra gav triggermissar.
https://www.elfa.se/sv/hall-sensor-haml ... ggest=true
Det fungerade ypperligt och strulade aldrig.Original cosworth triggergivare till veven.
mvh Eric
Det körde jag på min cossie tillsammans med ett nira och en egen historia på kamsynk.
En original 36-1 trigger.
Såhär såg kamsynken ut:
Bytte dock senare och körde med denna givare då den andra gav triggermissar.
https://www.elfa.se/sv/hall-sensor-haml ... ggest=true
Det fungerade ypperligt och strulade aldrig.Original cosworth triggergivare till veven.
mvh Eric
Re: Cosworth "original" bänkning
ja just ja.
Jag borrade ur bulten den triggade på när jag bytte givare och satte i en liten neodym magnet. Typ 5 mm i diameter o så limmade jag den me loctite.
mvh
Jag borrade ur bulten den triggade på när jag bytte givare och satte i en liten neodym magnet. Typ 5 mm i diameter o så limmade jag den me loctite.
mvh
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 19
- Blev medlem: fre feb 13, 2015 6:50 pm
Re: Cosworth "original" bänkning
Hmmm ok har 60-2 hjul redan dock då använder jag original vr sensorn då
Re: Cosworth "original" bänkning
Det var en litem hamlin givare. Kommer inte ihåg vad den hette.
Japp men jag hade ingen fördelare.
Japp men jag hade ingen fördelare.