Testrapport med film från den lokala strippen/flygfältet.
Blev en bra dag med fint väder och en hel del data.
Enda strulet idag var att transbrake-kabeln hoppade av kontakten i lådan efter burnouten.
Men det var snart åtgärdat.
Laddtrycket fick ligga på samma som förra testet, 1.07bar.
Nu var jag mest nyfiken på hur chassit skulle reagera på en bättre bana.
Det var mycket gummi på banan. En streetweek deltävling kördes här i början utav juli och det blev preppat före.
Bilen står på startlinjen fortfarande med dom gamla slicksen på.
Tänkte att här lär det ju hugga fast ändå, jag hade fel
Släpper ut luft till ca. 1kg i slicksen och sedan ut första rundan och detta blev resultatet med Dragyn.
Jag känner att bakdelen vandrar runt lite på första delen utav banan vilket borde betyda att det spinner, men eftersom jag inte är bekant med hur bilen ska uppföra sig än så var jag osäker.
Som tur var så var min flickvän med och filmade. Filmen visade det jag misstänkte, det spinner även på denna banan med så lågt laddtryck
Sänker däcktrycket till 0.90kg och ut igen.
Blev en klar förbättring så nu sänkte jag däcktrycket ännu mer till 0.8kg
Detta blev bästa tiden idag. Är faktiskt sjukt nöjd då jag förbättrade mitt person bästa med en sekund på 201m.

Men faktum kvarstår att det trots 0.8kg i slicksen skriker rejält i däcken, inte bara i starten och sedan ett efterföljande litet pip vid växling till tvåans växel utan hela ettan och sedan en bit ut på tvåan.
Nu tuggar det ju på rätt bra ändå men det känns ju inte aktuellt att höja något laddtryck än iaf
Ser lite tendenser till studsande i framvagnen vid start ögonblicket så den ska få sig en rejäl översyn i vinter. Ni får gärna ge lite åsikter om vad ni tror efter att ha sett på filmen.
Så här såg däcket ut efter sista draget.
Några stora förändringar kommer jag inte hinna innan racet den 27-28/8 då jag även är med och arrangerar själva tävlingen.
Största jobbet som ska utföras är att byta till ett aluminium-tråg med givare i till lådan så att jag kan hålla koll på temperaturen.
Ska byta till mina nya slicks så får vi se vad som händer med greppet då.
Sen ska jag sätta dit sista kabelgenomföringen i torpeden så tror jag att bilen ska vara redo för besiktning.
En liten översyn så att allt forfarande är åtdraget och ser bra ut.
Ska även se över min egen utrustning och fylla verktygslådorna så hoppas jag att jag ska vara redo. Sist jag stod på strippen var 2010 så nu är det spännande
https://youtu.be/pmWZkuWokL0
Skickat från min iPhone med Tapatalk