En HX35 på ett 940 grenrör med konstant öppen wastegate o 2bars ladd?
Hur har du då tänkt att kunna justera laddtrycket överhuvudtaget med intern WG?
Man kan fila upp hålet som luckan tätar lite, säg det är 24mm orginal o man filar till 28mm då får man 36% större area.
Dessutom kan man om man vill byta o nita om till en ännu större lucka om man nu nödvändigtvis vill ha intern WG.
HX35 går det att modda intern wastegate
Re: HX35 går det att modda intern wastegate
jag skrev turbos överlag, inte att jag hade hx 
Jag hade borg warner agg på min kärra å de var innan jag hade portat turbon.
efter jag hade portat wg hålet å svarvat av å ner en volvo avgasventil till 33mm ytterdiamter å monterat istället för gamla ventilen så gick de hur fint som helst å ladda ca 1-1.2 bar i grundladd.
i orginal utförande med öppen wg hade den turbon säkert laddat mera för min laddspärr klippte vid 2 bar...

Jag hade borg warner agg på min kärra å de var innan jag hade portat turbon.
efter jag hade portat wg hålet å svarvat av å ner en volvo avgasventil till 33mm ytterdiamter å monterat istället för gamla ventilen så gick de hur fint som helst å ladda ca 1-1.2 bar i grundladd.
i orginal utförande med öppen wg hade den turbon säkert laddat mera för min laddspärr klippte vid 2 bar...
Jens Hedlund.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: HX35 går det att modda intern wastegate
inga problem att ladda 0.7 med den interna wastegaten iallafall. testad!