Sida 21 av 34

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 2:26 pm
av freddan302
Grattis! Fin effekt..

Hur blev registret?

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 5:07 pm
av turbostefan
Tackar! :D

Så här ser diagrammet ut:

Bild

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 5:13 pm
av mattias
Rätt ok på 1.33 bar laddtryck. :)

Det var ca 470-480 whp på grundladd 0.75 bar.
Bild

Vi hade lite vattenläckage i början
Bild

Många snillen spekulerar över varför, det löste sig
Bild

Så här såg motorpaketet ut under bromsningen, kul att luftfiltret inte var någon bromskloss.
Bild

Nöjd ägare
Bild

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 5:46 pm
av Ecke
Go0gogo.. Nice som fan synd att man hann fara.. hade varit gött att höra det riktiga snytet m30/20 12v låter förjeffla gött. grattis stefan. :)

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 7:04 pm
av robban
Ja den svarade bra på tryck med tanke på att det ändå är mappat på 95okt. Sedan sjuker laddtrycket på varv, den peakar på 1.5bar på vridmax och sjuker på varv. Vilket har två anledningar, laddtrycket är 2ggr grundfjädertryck sedan finns det inte jättemycket effekt kvar av kompressorn att ge.

Torde vara en rolig vintersläde :thumbright:

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 7:31 pm
av bmw02touring
Grattis till effekten, fin ökning av effekten från 4k och uppåt. Perfekt vintersläde.

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 7:56 pm
av Daniel-635
Grattis, till riktigt bra effekt speciellt med tanke på att det är på 95 Oktan, bra jobbat :thumbright:

På min Bi-Turbo börjar momentet dala precis där det börjar stiga som mest på denna, snacka om olika koncept på samma motor......

Så här hade nog inte kvalitetsteknikerna i sina vildaste tankar trott att det skulle gå att göra.
Men man får vara tacksam att dom tog till rejält på den tiden :hihi:

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 8:02 pm
av Pimplaren
Jag hade mer effekt vid 4k ! :P 300WHP vid 4k.. i en sur m30 med ca 6.7 i komp och e85 =)

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 10:29 pm
av mattias
Direktörsvagnen fastspänd i dynon :

http://www.youtube.com/watch?v=OmGMw-0sYgg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 10:34 pm
av freddan302
Viner fint! :)

Inte visste jag att det fanns en sån här bromsbänk i umeå...
Blev helt klart intressant :twisted:

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: mån feb 21, 2011 11:06 pm
av Fredrik Y
Grattis till riktigt bra med effekt.
har försökt läsa men hittar inte men antar att detta är ett katt block?
mvh

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: tis feb 22, 2011 8:39 am
av Jonas Ohlsson
yes, detta är en helt orginal 535 kat underdel

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: tis feb 22, 2011 4:12 pm
av Pimplaren
m30 bottendelarna är stadiga! gott mos helt enkelt :)

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: tis feb 22, 2011 5:16 pm
av lyyski
Hur lyder setupen på denna?:)

Orginal bottendel? Verkar som den pallar vad som hälst;)

Re: Stefans direktörsvagn (bromsad 600whp+)

Postat: tis feb 22, 2011 5:22 pm
av Ecke
Pimplaren skrev:Jag hade mer effekt vid 4k ! :P 300WHP vid 4k.. i en sur m30 med ca 6.7 i komp och e85 =)
kollade på mitt diagram nu och jag hade 390hp vid 4000rpm :p m30 är ju en muskelmaskin :thumbright: