Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
jo.lindholm
Lite mer laddtryck

Inlägg av jo.lindholm »

sorry jojje men ja har krökt en ventil på din topp.. skulle hoppa in i edströms baksäte å där var det nånting ivägen :doh:
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Hur lyckas man kröka en ventil med rumpkraft? nu tror jag ni skojjar på mig eller?
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

jo han skojjar! :) han blev däremot impad av din topp!
E21 Turbo
Min bil!
jo.lindholm
Lite mer laddtryck

Inlägg av jo.lindholm »

johanedstrom skrev:jo han skojjar! :) han blev däremot impad av din topp!
haha jåå visst är det så fick knappt se på den för edström! var tvungen att gå in å slipa igen istället! men visst! edström kan sin sak när det gäller toppar.. han ska få fixa min oxå när ja ska ha en nån gång i framtiden :thumbright:
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

jo.lindholm skrev:
johanedstrom skrev:jo han skojjar! :) han blev däremot impad av din topp!
haha jåå visst är det så fick knappt se på den för edström! var tvungen att gå in å slipa igen istället! men visst! edström kan sin sak när det gäller toppar.. han ska få fixa min oxå när ja ska ha en nån gång i framtiden :thumbright:
Haha det är bra att han hittat sig en trogen sliph**a :hihi: Vet inte om det blir jag som får äran att spruta beemern? Jo nog kan han det men vi måste nog ge janne credsen för mirafräsningen och för att vi fick ett bra pris :thumbright: När jag får tillbaka ska den filas lite lätt till sen är good to go för denna säsong :P Vi ska börja snart med lådoperationen också så vi får in hela drivlinan sen är det insugsbygge som ligger högst på dagordningen! Har hållt på rostlaga en opel som ska krängas iväg nu för att finansiera det sista som behövs, spridare, pumpar soppaledningar, diverse packningar samt en sinterlamell! ska nog beställas snart så vi hinner få ihop den till edps pite som är målet för 3e? året i rad :doh: Men nu hoppas jag verkligen hinna annars blir jag besviken på mig själv. Bara gräva ner sig i garaget nu framöver.
Användarvisningsbild
T Fahlgren
B20-trimmare

Inlägg av T Fahlgren »

De verkar ju gå bra här. :lol: frän kaross med frän motor! :hihi:
hoires
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

T fahlgren: Tackar! :)

Dags att uppdatera lite.

Toppen har hittat hem, edström har tagit svänghjul och koppling för omborrning av svänghjul! :thumbright: Har beställt 8st 1600cc spridare, om nån är sugen på 4st PMa! Har också beställt en 240mm 4 pucks sinter :thumbright: Lådan är omsvetsad och klar, kan slänga upp nån bild på det

Bild

Kapat svep

Bild

Kapad låda och svep

Bild

Färdigsvetsad

Bild

Har tentor måndag/tisdag nu sen är jag ledig typ en vecka så blir det gotta ner sig i garaget. Har som bestämt mig för att få ihop den med orginalinsug så man hinner till 7e och efter det bygga insuget. Finns ändå en hel del att göra innan den går så blir att börja så. Tror ändå det blir grym skillnad med msd tändningen och tät topp och motor :hihi:
Användarvisningsbild
Fredriksson
För mycket laddtryck

Inlägg av Fredriksson »

ser fint ut det här hörru! :thumbright:

Så man får se dig på en dag på strippen i piteå då? :)

Har blivit på tal om att jag ska köra 16v nu igenxD du har ingen aning om jag måsta fräsa ned i kolvarna eller nå för att det inte ska ta i ventilerna? :roll:
Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77

Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar

Fler sponsorer sökes!!!
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Fredriksson skrev:ser fint ut det här hörru! :thumbright:

Har blivit på tal om att jag ska köra 16v nu igenxD du har ingen aning om jag måsta fräsa ned i kolvarna eller nå för att det inte ska ta i ventilerna? :roll:
Ja om inget oväntat inträffar så är siktet ställt på det iaf! men man vet aldrig som många gånger förr :shock:

Mina kolvar vänder 3.5mm under deckytan men då är toppen lite planad också, med orginal höjd på topp så ska hela kolven svarvas ner 3 mm för att dom ska gå fri och kompen hamnar runt 8.0 sägs det inget jag mätt själv :thumbright: Jag kommer däremot kolla nu innan jag sätter ihop min med lera så att det inte är för nära ventil å kolv då det är rätt mkt tjoxat med toppen och så, är det för nära så blir det lite små ventiluttag.
Användarvisningsbild
Fredriksson
För mycket laddtryck

Inlägg av Fredriksson »

j0jje skrev:
Fredriksson skrev:ser fint ut det här hörru! :thumbright:

Ja om inget oväntat inträffar så är siktet ställt på det iaf! men man vet aldrig som många gånger förr :shock:

Mina kolvar vänder 3.5mm under deckytan men då är toppen lite planad också, med orginal höjd på topp så ska hela kolven svarvas ner 3 mm för att dom ska gå fri och kompen hamnar runt 8.0 sägs det inget jag mätt själv :thumbright: Jag kommer däremot kolla nu innan jag sätter ihop min med lera så att det inte är för nära ventil å kolv då det är rätt mkt tjoxat med toppen och så, är det för nära så blir det lite små ventiluttag.
Jag håller tummarna för det bästa! :)

hmm okej, jag vet inte vars min vänder just nu men jag har ju redan lågt komp som det är, mitt komp ligger ju på 7.0 och i och med det tänkte jag att det kanske skulle kunna gå få på toppen utan att modda kolvarna. Svarvar jag ned dom har jag ju snart inget komp kvar.
Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77

Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar

Fler sponsorer sökes!!!
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Ett tag sen man uppdatera nu men det har inte stått still! Har haft fullt upp i garaget. Har gjort nya motorfästen av ett momentstag från en volvo bland annat blev ganska bra tycker jag och lär vibrera bra mkt mindre än dom gamla stumma :) Modifierat gamla vxllådsbalken så nya lådan passar med gummikuddar :thumbright: Har gjort smågrejjer som svetsat om flänsen på grenröret så nu passar hx50in med mera, blev nån bild men inte så många.

Bild
[/url]

Vänster sida

Bild[/url]

Höger, här ska det dock svetsat förstärkningar så det inte bryts vid svetsen sen eller nåt. Kommer också göra ett övre momentstag på motorn när allt är på plats!

Bild[/url]

Uppifrån

Bild[/url]

Slänger in en på flänsen också så blir det lite ostigt :hihi:
Senast redigerad av j0jje den tis maj 13, 2008 12:00 am, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Nu är det snart bara ren skruvning innan vi kan börja fippla med att få dit msd tändningen och en uppstart! :thumbright: Har bara småsaker kvar som göra helt klart avgassystemet och moddning av fäste till stödlagret och helsvetsa motorfästena som jag för övrigt var tvungen göra om helt på höger sida då det så klart tog i grenröret :doh: Ganska klantigt att jag inte kollade det men det gick bra att göra om så. Spridarna har nu kommit, och sinter för ett bra tag sen och nu väntar jag bara på att få svänghjul och tryckplatta av edström så vi kan smacka ihop hela drivlinan och allt! :) Lägger upp lite bilder sen men orkar inte nu.

Jo för ni som läser tidnigen gatbilar.se så håll utkik efter en kadett ;) Har inte sett det själv men dom skulle skicka en tidning till mig så då får man se hur många bilder det blev och vad det står och så :)
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Ja då var det ett tag sen man uppdatera, har inte legat på latsidan men inte orkat uppdatera då det inte varit så roliga grejer. Vi skulle nog ha vrdit på nyckeln igår om det inte var för att jag var tvungen att sova inför tenta :thumbdown: Men imorn får vi ser om det blir nå motorljud, då blir det ev en liten film också :wink:

En liten bild i kaoset

Bild
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

härligt! blir det uppstart på etanol? isf så luktar det väl gatkök ändå hem till mig :D
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Det blir det nog inte da den har bensin i sig och mappen ar for 98, blir val andra nar man har tid sen, vill bara provakora nu sa man vet att allt funkar! :)
Skriv svar