
Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:49 pm
- Ort: Piteå
- johanedstrom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
- Ort: Piteå
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:49 pm
- Ort: Piteå
Haha det är bra att han hittat sig en trogen sliph**ajo.lindholm skrev:haha jåå visst är det så fick knappt se på den för edström! var tvungen att gå in å slipa igen istället! men visst! edström kan sin sak när det gäller toppar.. han ska få fixa min oxå när ja ska ha en nån gång i framtidenjohanedstrom skrev:jo han skojjar!han blev däremot impad av din topp!




- T Fahlgren
- B20-trimmare
- Inlägg: 389
- Blev medlem: tis nov 14, 2006 3:36 pm
- Ort: piteå
T fahlgren: Tackar! 
Dags att uppdatera lite.
Toppen har hittat hem, edström har tagit svänghjul och koppling för omborrning av svänghjul!
Har beställt 8st 1600cc spridare, om nån är sugen på 4st PMa! Har också beställt en 240mm 4 pucks sinter
Lådan är omsvetsad och klar, kan slänga upp nån bild på det

Kapat svep

Kapad låda och svep

Färdigsvetsad

Har tentor måndag/tisdag nu sen är jag ledig typ en vecka så blir det gotta ner sig i garaget. Har som bestämt mig för att få ihop den med orginalinsug så man hinner till 7e och efter det bygga insuget. Finns ändå en hel del att göra innan den går så blir att börja så. Tror ändå det blir grym skillnad med msd tändningen och tät topp och motor

Dags att uppdatera lite.
Toppen har hittat hem, edström har tagit svänghjul och koppling för omborrning av svänghjul!



Kapat svep

Kapad låda och svep

Färdigsvetsad

Har tentor måndag/tisdag nu sen är jag ledig typ en vecka så blir det gotta ner sig i garaget. Har som bestämt mig för att få ihop den med orginalinsug så man hinner till 7e och efter det bygga insuget. Finns ändå en hel del att göra innan den går så blir att börja så. Tror ändå det blir grym skillnad med msd tändningen och tät topp och motor

- Fredriksson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 369
- Blev medlem: mån jul 02, 2007 9:01 pm
- Ort: Älvsbyn
ser fint ut det här hörru!
Så man får se dig på en dag på strippen i piteå då?
Har blivit på tal om att jag ska köra 16v nu igenxD du har ingen aning om jag måsta fräsa ned i kolvarna eller nå för att det inte ska ta i ventilerna?

Så man får se dig på en dag på strippen i piteå då?

Har blivit på tal om att jag ska köra 16v nu igenxD du har ingen aning om jag måsta fräsa ned i kolvarna eller nå för att det inte ska ta i ventilerna?

Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Ja om inget oväntat inträffar så är siktet ställt på det iaf! men man vet aldrig som många gånger förrFredriksson skrev:ser fint ut det här hörru!![]()
Så man får se dig på en dag på strippen i piteå då?![]()
Har blivit på tal om att jag ska köra 16v nu igenxD du har ingen aning om jag måsta fräsa ned i kolvarna eller nå för att det inte ska ta i ventilerna?

Mina kolvar vänder 3.5mm under deckytan men då är toppen lite planad också, med orginal höjd på topp så ska hela kolven svarvas ner 3 mm för att dom ska gå fri och kompen hamnar runt 8.0 sägs det inget jag mätt själv

- Fredriksson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 369
- Blev medlem: mån jul 02, 2007 9:01 pm
- Ort: Älvsbyn
Jag håller tummarna för det bästa!j0jje skrev:Ja om inget oväntat inträffar så är siktet ställt på det iaf! men man vet aldrig som många gånger förrFredriksson skrev:ser fint ut det här hörru!![]()
Så man får se dig på en dag på strippen i piteå då?![]()
Har blivit på tal om att jag ska köra 16v nu igenxD du har ingen aning om jag måsta fräsa ned i kolvarna eller nå för att det inte ska ta i ventilerna?![]()
Mina kolvar vänder 3.5mm under deckytan men då är toppen lite planad också, med orginal höjd på topp så ska hela kolven svarvas ner 3 mm för att dom ska gå fri och kompen hamnar runt 8.0 sägs det inget jag mätt självJag kommer däremot kolla nu innan jag sätter ihop min med lera så att det inte är för nära ventil å kolv då det är rätt mkt tjoxat med toppen och så, är det för nära så blir det lite små ventiluttag.

hmm okej, jag vet inte vars min vänder just nu men jag har ju redan lågt komp som det är, mitt komp ligger ju på 7.0 och i och med det tänkte jag att det kanske skulle kunna gå få på toppen utan att modda kolvarna. Svarvar jag ned dom har jag ju snart inget komp kvar.
Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Ett tag sen man uppdatera nu men det har inte stått still! Har haft fullt upp i garaget. Har gjort nya motorfästen av ett momentstag från en volvo bland annat blev ganska bra tycker jag och lär vibrera bra mkt mindre än dom gamla stumma
Modifierat gamla vxllådsbalken så nya lådan passar med gummikuddar
Har gjort smågrejjer som svetsat om flänsen på grenröret så nu passar hx50in med mera, blev nån bild men inte så många.

[/url]
Vänster sida
[/url]
Höger, här ska det dock svetsat förstärkningar så det inte bryts vid svetsen sen eller nåt. Kommer också göra ett övre momentstag på motorn när allt är på plats!
[/url]
Uppifrån
[/url]
Slänger in en på flänsen också så blir det lite ostigt



[/url]
Vänster sida

Höger, här ska det dock svetsat förstärkningar så det inte bryts vid svetsen sen eller nåt. Kommer också göra ett övre momentstag på motorn när allt är på plats!

Uppifrån

Slänger in en på flänsen också så blir det lite ostigt

Senast redigerad av j0jje den tis maj 13, 2008 12:00 am, redigerad totalt 1 gånger.
Nu är det snart bara ren skruvning innan vi kan börja fippla med att få dit msd tändningen och en uppstart!
Har bara småsaker kvar som göra helt klart avgassystemet och moddning av fäste till stödlagret och helsvetsa motorfästena som jag för övrigt var tvungen göra om helt på höger sida då det så klart tog i grenröret
Ganska klantigt att jag inte kollade det men det gick bra att göra om så. Spridarna har nu kommit, och sinter för ett bra tag sen och nu väntar jag bara på att få svänghjul och tryckplatta av edström så vi kan smacka ihop hela drivlinan och allt!
Lägger upp lite bilder sen men orkar inte nu.
Jo för ni som läser tidnigen gatbilar.se så håll utkik efter en kadett
Har inte sett det själv men dom skulle skicka en tidning till mig så då får man se hur många bilder det blev och vad det står och så 



Jo för ni som läser tidnigen gatbilar.se så håll utkik efter en kadett


Ja då var det ett tag sen man uppdatera, har inte legat på latsidan men inte orkat uppdatera då det inte varit så roliga grejer. Vi skulle nog ha vrdit på nyckeln igår om det inte var för att jag var tvungen att sova inför tenta
Men imorn får vi ser om det blir nå motorljud, då blir det ev en liten film också
En liten bild i kaoset



En liten bild i kaoset

- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt: