Sida 21 av 36
Postat: sön nov 16, 2008 9:28 pm
av Tommy Luhr
grattis!
Det är riktigt manlig effekt det.
Skall ni plocka isär motorn nu och se hur den mår?
har ni aeromotive beltdrive pumpen?
Postat: sön nov 16, 2008 9:35 pm
av Fredde Johansson
Tommy Luhr skrev:grattis!
Det är riktigt manlig effekt det.
Skall ni plocka isär motorn nu och se hur den mår?
har ni aeromotive beltdrive pumpen?
Jepp, blir kontroll/översyn av lager osv., körde dock med samma lager som i somras då dom såg helt OK ut,bara kolvringarna var bytta.
Vi kör med Aeromotive belt drive, höjde grundtrycket på soppan till 5bar....vågade inte gå längre då inj. duty började vara på max. Som Ärtan sa så hade inte en rad till med spridare varit helt fel, kunde man provat 3,5bar iaf men vi är mer än nöjda med resultatet. Tändningen gav upp vid 2,5bar men en M & W Prodrag 4 (500mj) fanns nära till hands vilket gjorde susen! (Tack Leif!!) Motorn är dessutom hel vilket är lite annat än vi är vana med efter såna här prövningar!!!

Postat: sön nov 16, 2008 9:58 pm
av norrback
gav den som sugmotor max effekt på samma vartal som överladdad?
/Andre'
Postat: sön nov 16, 2008 10:05 pm
av Fredde Johansson
norrback skrev:gav den som sugmotor max effekt på samma vartal som överladdad?
/Andre'
Maxeffekt vid överladd 7000rpm, som sugmotor låg max vid 7500rpm, skiljer dock bara 3hp mellan 7000-7500rpm, max vridet låg vid 5800 resp 6200 vid överladd..
Postat: sön nov 16, 2008 10:07 pm
av j björk
Häftigt
Vet ni varför det är en puckel mellan 6-6500varv?
Postat: mån nov 17, 2008 12:18 am
av ximon
Som jag sa på telefon, stort grattis!
Inte bara till effekten utan även att ni fick åka hem med en hel motor och inte en miljon delar

Postat: mån nov 17, 2008 3:11 am
av micke999
grattis till rekordet!!
Postat: mån nov 17, 2008 6:31 am
av mårten nordström
nu måste nu slå (mr luhr) det vore fränt och slå han med en 8v han ligger ju 8v+
stort grattis till denna sjuka effekten
drömmen om 1000 hk 8v e inte långt bort
Postat: mån nov 17, 2008 7:06 am
av Karl Buchka
Stort grattis till otroligt fina siffror!
Någon som vet vad det förra rekordet var?
Postat: mån nov 17, 2008 8:03 am
av Tommy Luhr
det har han ju gjort.
Jag bromsade ju 744hk sista gången.
Så han ligger 150hk +
Postat: mån nov 17, 2008 9:19 am
av norrback
j björk skrev:Häftigt
Vet ni varför det är en puckel mellan 6-6500varv?
laddtrycks peak antagligen.
/Andre'
Postat: mån nov 17, 2008 9:30 am
av j björk
Tommy Luhr skrev:det har han ju gjort.
Jag bromsade ju 744hk sista gången.
Så han ligger 150hk +
Här pratas om effektrekordet med volvo 8v
Postat: mån nov 17, 2008 9:34 am
av mårten nordström
Tommy Luhr skrev:det har han ju gjort.
Jag bromsade ju 744hk sista gången.
Så han ligger 150hk +
betyder det att du ligger efter

Postat: mån nov 17, 2008 10:17 am
av Tommy Luhr
jag ligger efter ja.
Bara perversa drömmar om mer effekt.
Nästa motor får vi se vart vi hamnar.
Postat: mån nov 17, 2008 11:46 am
av Jens Gustavsson
air_denka skrev:när man ser bromspapper såhär liksom på 225hk utan turbo. Tänk liksom en 300hk rallycross motor med 531topp. det bör vid samma tryck vara en bit över 1000hk.. Grattis till fina papper

hadde motorn anpassats med mera kompa och ett sugmotor grenrör så hadde den gett en 40hk till skulle jag tro (den är ju byggd för 3 bar inte 0 bar

), men det syns ju att den vill leverera effekt även utan överladning många turbomotorer orkar knappt ge standard effekt utan tryck än fast de kan g fint med mycke tryck