20hk på 0.15bar

samma 36graders tändning.
nått hg lägre avgastryck än ladd fortfarande.
fortfarande lite brytar stuts fast vi trimmat fjädren från 950gram till 1400gram.
ska bestäla en ignator i morron.
ca 340nm/5500rpmBlom142 skrev:fan vad man vill ha fri tillgång till bromsbänk![]()
Hur mycket vrid är det??
Hur mycket har du tänkt att varva??
När vrider ni på laddtrycket ordentligt??![]()
Kommer bli en riktig värsting B20 det där![]()
Lycka till!
150 hk sugmotor gir 15 hk pr. 0,10 BAR laddtrykk. 0,15 BAR gir teoretisk 22,5 hk så du mener vel 30 hkJens Gustavsson skrev:286hk vid 6800rpm och 0.85bar.
20hk på 0.15bar![]()
samma 36graders tändning.
nått hg lägre avgastryck än ladd fortfarande.
fortfarande lite brytar stuts fast vi trimmat fjädren från 950gram till 1400gram.
ska bestäla en ignator i morron.
155 sug hk är beräknade på luftens P/R förhållande från 286hk, man kan säga att motorn ökar mer än vad pr ökar då den får laddtryck. (vart typ 120sug hk beräknat från vad motorn gav som bäst vid 0.2bar laddtryck)gegge skrev:Mycket spännande projekt!
Jag uppfattar det som helst fantastickt att du plockar ut 155 sugmotorhästar med en snäll kam, milt portad topp och 6,8:1 i komp! I en frikitionstung stötstångsmotor!!
286 hästar vid låga 0,85 bar![]()
Förstår inte dynamiken och flödet!? Eller är det bara E85 och tändningen som gör det? Aha, elvattenpump, elfläkt, bättre tråg och insug avgas som är dimensionerat för höga varv skriver du. Fortfarande impad.
Hur ordnar du klämspalt med så lågt komp och lite volym i kolvarna? Väldigt stora och öppna förbränningsrum? Bild?
Skoj!Jens Gustavsson skrev:ökade trycket lite nu till just över kilot med låga 22 grader tändning och då vart det 311hk på 6500rpm.
ska fin putsa nu lite på detta tryck borde gå att ta 15hk till.
jag har också köpt en brytarlös tändning av jonny här på forumet (tack för snabb leverans) ska montera den lite senare i helgen och se vad som händer över 6800rpm där den börja missa lite med brytarspetsarna.
börja va dyr denna bromsningE85 går åt i kubik meter mängder
Hoppas den kan hjälpa dig till dina hästar..kul att den kom fram i tidJens Gustavsson skrev:ökade trycket lite nu till just över kilot med låga 22 grader tändning och då vart det 311hk på 6500rpm.
ska fin putsa nu lite på detta tryck borde gå att ta 15hk till.
jag har också köpt en brytarlös tändning av jonny här på forumet (tack för snabb leverans) ska montera den lite senare i helgen och se vad som händer över 6800rpm där den börja missa lite med brytarspetsarna.
börja va dyr denna bromsningE85 går åt i kubik meter mängder
Ger mej fan på att du även står i garaget när Kalle Anka börjarJens Gustavsson skrev:jo inte många dar kvar nu till slutdatumet för denna bromsning (24dec 15.00 just före kalle anka)