Såja, länge sedan man skrev något nu.. Hunnit med en flytt och även lagat bruksbilen (toppackningen) så man kunnat ta sig till garaget. Skruvat som ett cp sedan man fick semester i fredags, snittat runt 16h/dag fre-ons!
Som Jonas skrev så har nu även sexa-sången ekat genom de djupaste skogarna.. Någonstans i länet.. =)
Men wg'n verkar inte vilja evakuera avgaserna så den vill skjuta iväg lite på laddet. Vi körde med den mjukaste fjädern som gav 0,5~0,8bar. Men kring 4500-(? trött nu..) ville den peaka iväg upp till 1,2 där vi satt spärren.
Har en känsla av att min 50mm wg är för liten nu med 2,8l och hx55, möjlig kombo med mitt grenrör från fjolåret av 42mm rör som till denna motor lär vara i underkant. Får se om man måste bygga om grenröret igen om man får tag i någon 60mm wg att prova med, Chris gjorde ett riktigt bra jobb med det nu i dagarna då jag själv höll på att montera ihop motorn. Han byggde nya wg-rör som jag tidigare kapat bort så att det nu är med pulssplit (skiljevägg) ända fram till ventilen.
Summa sumarum, sjukt skönt ljud i maskinen och herr back gjorde som vanligt ett bra jobb! Man bara flinar då man tänker på ljudet

och motorn går verkligen kanon!
Tänker på det JohnnyH skrev tidigare: det blev faktiskt som en ny maskin med 2,8liter, känns riktigt kry redan från botten. Med lamelldiffen som jag satte in nu så varvar den 3000rpm i 100km/h, så det suger iväg gott med den utväxlningen =)
"Problemet" som nämndes tidigare var catchtanken före uppstart, den ville inte hålla tätt vid locket vilket jag var rätt säker på redan innan, samt att det skummade i tanken.. jävla köpegrejer.. Så jag brände ihop en egen idag på ca 2l med returledningar i toppen och med ett skvalpskydd för matning in, sedan funkade det och alla pumpar gick o köra utan kavitation
Slänger kanske in lite bilder någon dag om intresset finns, är själv utan internet för tillfället så har ingen direkt möjlighet att uppdatera för tillfället.