Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Gött :thumbright:
Blir det kört något race i år?
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

nä, inget race i år, även om det vore roligt att få en tid..
Det är lite säkerhets utrustning som saknas och jag vill inte haffsa ihop det för fort..

Men tidigt i vår ska den vara klar att lastas..
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Film vill vi ha! :thumbright:
LarC

Inlägg av LarC »

Det vore ju faktiskt fint med en 201/402 meters tid. Men skydd är ju a och o. Även om dom på vissa ställen inte är så noga med det så vill vi ha allt reko.

Blir nog inge mer tillfällen att filma i år. Det ända vi ska göra är att få till nått sorts launch.
Det ger inget att köra på den smala landsvägen hinner bara med ett snabbt gaspådrag och sen måste man bromsa.
Låter tydligen ganska mycket också, vi fick "klagomål" från folk som var en bra bit bort. :twisted:

Nu ska väl lådan ur igen så vi kan bygga en riktigt stabil powerglide.

Men till nästa år ska den stå på linjen vid första möjliga tillfälle. :thumbright:
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

jepp, lådan ska ur i vinter och få transbrake, fler lameller och preppas lite här och var..

blir en stor beställning från USA med godis till både min och LarCs Powerglide.. :thumbright:
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

var över till LarC idag och igår och hjälpte till med hans grenrör, så här kommer lite spionbilder.

Bild

Bild

Var en riktig motivationshöjare att äntligen få på turbon.
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Inlägg av Pimplaren »

Jävligt ball bil! ska lätt bygga något liknande om nåra år :)
Vill dock se en film på provkörningen :thumbright:
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

kul att du gillar den.

Film kommer i vår.
Håller på för fullt att fixa iordning det sista nu under vintern så den ska vara klar så tidigt som möjligt nästa år.
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Inlägg av Painlake Racing »

Har precis plöjt genom tråden och måste säga att den är väldigt inspirerande eftersom jag har liknande planer.

Vad är det för Holley och vad är gjort med den?
Vad har du för bränslesystem?
Såg regulatorn på en bild, är den sån att den ställer upp bränsletrycket linjärt med laddtrycket?
Vad ska du köra för bränsle? Tänkte på att du kör utan IC... Vore smidigt om en annan kunde slippa det också till en början iaf.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

Tack tack.

Det är en vanlig Holley 750DP med uppborrade kanaler osv.
Bränslet just nu är vanlig BF98 men tanken är att åka E85 sen när laddet ska skruvas upp.

Förmodligen kommer jag bygga en Vattan IC i framtiden, men vi får se hur mycket insugstempen stiger.

Soppapumpen är en Magnafuel 500 och regulatorn är en Aeromotive 13202
jepp, regulatorn ställer upp bränsletrycket linjärt med ladd.
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 297
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Inlägg av tim gustavsson »

gillar din tråd blom! ja har kollat igenom din tråd på morgonen och den är inspirerande :thumbright:
kul att du fått snurr på grejorna.

Har sett att ni börjat med larc volvo med...är det ett försök till kommande säsong??

Mvh
Användarvisningsbild
Smurfen
Forumsberoende
Inlägg: 631
Blev medlem: tis sep 09, 2008 2:05 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av Smurfen »

Är det någon som har koll på det där med IC vid raktfram åka??

Menar när hinner den göra verkan. Insugstempen blir ju iallfall skithög när man väntar på grön lampa. Så innan den har börjat verka så är man ju redan i mål. Typ..

Ni kanske förstår tanken. Medan en ban/gatbil har skit många varv den får åka innan den stannar.
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

kul att du gillar den tim :D

LarC har inte så mycket kvar på sin motor så det borde gå att bromsa den i sommar..

Hur går det för dig då??
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Inlägg av Painlake Racing »

Blom142 skrev:Tack tack.Det är en vanlig Holley 750DP med uppborrade kanaler osv.
Okej, nu känns det att min 800DP är alldeles för stor för min lilla 340 :?
Vem har moddat förgasaren? Vore kul att lära sig hur man går till väga med modifiering av kanaler osv.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

det är jag som har "moddat" förgasaren.

din 800 blir säkert bra. min kanske är lite för liten egentligen.
Men i staterna bromsar dom dryga 1500hk med 900cfm fuggar..
Skriv svar