Blir det kört något race i år?
Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h
Gött
Blir det kört något race i år?
Blir det kört något race i år?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
-
LarC
Det vore ju faktiskt fint med en 201/402 meters tid. Men skydd är ju a och o. Även om dom på vissa ställen inte är så noga med det så vill vi ha allt reko.
Blir nog inge mer tillfällen att filma i år. Det ända vi ska göra är att få till nått sorts launch.
Det ger inget att köra på den smala landsvägen hinner bara med ett snabbt gaspådrag och sen måste man bromsa.
Låter tydligen ganska mycket också, vi fick "klagomål" från folk som var en bra bit bort.
Nu ska väl lådan ur igen så vi kan bygga en riktigt stabil powerglide.
Men till nästa år ska den stå på linjen vid första möjliga tillfälle.
Blir nog inge mer tillfällen att filma i år. Det ända vi ska göra är att få till nått sorts launch.
Det ger inget att köra på den smala landsvägen hinner bara med ett snabbt gaspådrag och sen måste man bromsa.
Låter tydligen ganska mycket också, vi fick "klagomål" från folk som var en bra bit bort.
Nu ska väl lådan ur igen så vi kan bygga en riktigt stabil powerglide.
Men till nästa år ska den stå på linjen vid första möjliga tillfälle.
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Jävligt ball bil! ska lätt bygga något liknande om nåra år 
Vill dock se en film på provkörningen
Vill dock se en film på provkörningen
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Har precis plöjt genom tråden och måste säga att den är väldigt inspirerande eftersom jag har liknande planer.
Vad är det för Holley och vad är gjort med den?
Vad har du för bränslesystem?
Såg regulatorn på en bild, är den sån att den ställer upp bränsletrycket linjärt med laddtrycket?
Vad ska du köra för bränsle? Tänkte på att du kör utan IC... Vore smidigt om en annan kunde slippa det också till en början iaf.
Vad är det för Holley och vad är gjort med den?
Vad har du för bränslesystem?
Såg regulatorn på en bild, är den sån att den ställer upp bränsletrycket linjärt med laddtrycket?
Vad ska du köra för bränsle? Tänkte på att du kör utan IC... Vore smidigt om en annan kunde slippa det också till en början iaf.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Tack tack.
Det är en vanlig Holley 750DP med uppborrade kanaler osv.
Bränslet just nu är vanlig BF98 men tanken är att åka E85 sen när laddet ska skruvas upp.
Förmodligen kommer jag bygga en Vattan IC i framtiden, men vi får se hur mycket insugstempen stiger.
Soppapumpen är en Magnafuel 500 och regulatorn är en Aeromotive 13202
jepp, regulatorn ställer upp bränsletrycket linjärt med ladd.
Det är en vanlig Holley 750DP med uppborrade kanaler osv.
Bränslet just nu är vanlig BF98 men tanken är att åka E85 sen när laddet ska skruvas upp.
Förmodligen kommer jag bygga en Vattan IC i framtiden, men vi får se hur mycket insugstempen stiger.
Soppapumpen är en Magnafuel 500 och regulatorn är en Aeromotive 13202
jepp, regulatorn ställer upp bränsletrycket linjärt med ladd.
- tim gustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 297
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
- Ort: nyköping
Är det någon som har koll på det där med IC vid raktfram åka??
Menar när hinner den göra verkan. Insugstempen blir ju iallfall skithög när man väntar på grön lampa. Så innan den har börjat verka så är man ju redan i mål. Typ..
Ni kanske förstår tanken. Medan en ban/gatbil har skit många varv den får åka innan den stannar.
Menar när hinner den göra verkan. Insugstempen blir ju iallfall skithög när man väntar på grön lampa. Så innan den har börjat verka så är man ju redan i mål. Typ..
Ni kanske förstår tanken. Medan en ban/gatbil har skit många varv den får åka innan den stannar.
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Okej, nu känns det att min 800DP är alldeles för stor för min lilla 340Blom142 skrev:Tack tack.Det är en vanlig Holley 750DP med uppborrade kanaler osv.
Vem har moddat förgasaren? Vore kul att lära sig hur man går till väga med modifiering av kanaler osv.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195

