Sida 21 av 33
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår
Postat: tis mar 27, 2012 8:35 pm
av jonas landin
Ser riktigt bra ut!
Har du kvar dom gamla grenrören? Dra ett PM om du vill bli av med dom!
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår
Postat: tis mar 27, 2012 8:43 pm
av Jonathan_
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår
Postat: tor apr 19, 2012 7:55 pm
av Jonathan_
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår
Postat: tor apr 19, 2012 9:19 pm
av Mikael S
Ser riktigt bra ut det där
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår
Postat: fre apr 20, 2012 4:06 am
av David Herbertsson
Det ser grymt ut! Kul att det är på gång igen! Är kollektorn i rostfritt?
/David
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår
Postat: fre apr 20, 2012 6:27 am
av Jonathan_
Tackar tackar!
Nope, allt är i vanligt svartstål. Kollektorn är däremot blästrad, därav färgskillnaden.
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår
Postat: fre apr 20, 2012 6:08 pm
av duster340
Prydligt!
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår
Postat: lör apr 21, 2012 10:14 pm
av Painlake Racing
Japp, snyggt som vanligt

Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår
Postat: sön apr 22, 2012 1:05 pm
av Jonathan_
Tack så mycket PBM!
Har strax helsvetsat båda sidorna, kommer bilder på det senare.
Lyckades kränga de gamla rören med, sen råkade jag sälja wastegaten också..
Så, nu lär jag ju ha en ny sån. Är inne på en Precision 66mm, eller finns det några bättre alternativ?
46mm känns lite liten?
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår
Postat: sön apr 29, 2012 7:04 pm
av Jonathan_
Snart så.. (ursäkta den kassa bilden)

Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår [en pipa kvar]
Postat: mån apr 30, 2012 6:47 am
av Huggervette
Stiligt.
Hade du både varm insugsluft och vattentemp? Eller bara insug och vatten på tomgång?
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår [en pipa kvar]
Postat: mån apr 30, 2012 7:55 am
av Jonathan_
Tack!
Nej, det var endast insugstempen som var väl varm utan intercooler. Hade runt 85 grader har jag för mig, och då var det ganska svalt ute.
Däremot var det på gränsen med vattentempen på tomgång. Men det berodde på dålig fläkt utan fläktkåpa, och inte kylaren i sig.
Läste lite i din tråd att du haft problem med varmgång på tomgång?
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår [en pipa kvar]
Postat: mån apr 30, 2012 8:21 am
av Huggervette
Okej, nja. Hade de bara varit på tomgång hade de väl inte varit så farligt.
Gick väl i stort sett varm jämnt.
Men ska på med huven idag och ut och smyga för att se om den klarar att kontrollera tempen.
Tidigare fick man köra fort och hög växel för att tempen skulle vara ok. Så fort man körde sakta så steg tempen hela tiden.
Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår [en pipa kvar]
Postat: mån apr 30, 2012 8:52 am
av Jonathan_
Ah okej. Ja då är det desto jäkligare. Mtp. Corvettes design med huv osv. är det kanske inte så konstigt att det gärna vill gå varmt.
Kan ju inte vara mycket luft som letar sig in i kylaren?
Köra fort är ju en lösning grabbarna i blått inte gillar, annars går ju det med.

Re: Duster 340 T. Grenrörsbygge pågår [en pipa kvar]
Postat: mån apr 30, 2012 9:00 am
av Huggervette
Nä, den är ju rätt låg i fronten, men nu med nya fläktar och fri väg in till kylaren och den friska luften utestängd från resten av motorrummet så får man se hur de funkar i +25.
Men de är helt klart stor skillnad på flödet, 4000cfm i dagsläget jämfört med 1000cfm ifjol. Det drar svalt i fronten då man kör bägge fläktarna
