här kommer lite mer data från en av de sista pullen där vi hadde sänkt laddtrycket så att turbión trivdes bättre.
vi körde ett långt pull från låga varv här som på denna motor ger lite lägre effekt då jag tror turbon blir varmare (ca -15hk)?
man ser också laddtrycks styrningen som begränsar vridet som annars skulle varit på 640+nm vid ca 4500rpm och det gör att man kan åka med en enkel bottendel utan dyra special grejor
över 6500rpm så ger vi dock rätt lamda för hög effekt (ca 0.84) och ca 24 grader tändning då lix cylindrarna har lägre VE där och då blir inte trycken så höga.
+400nm från ca 3600rpm till +8000rpm där vi har varv stopp
det har också framkommit att grenröret ej är puls splittat i wg röret och det gör slutresultatet ännu mer inponerande. som jag sa tidigare så hadde mitt KL extrem rör med fullt ut pulssplitt och en modärnare Super HX40 både gett tidigare laddtryck och mycket mer toppeffekt men det får vi bevisa en annan gång.
jag är lite lur på om tändsystemet riktigt orkar med också?? samma turbo på min B20 men den gick att få ur nästan 50hk mer i
