Steves orangea 242 -75 Dyno del 2 (528.2hk)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Re: Steves orangea 242 -75 Dyno del 2 (528.2hk)

Inlägg av Jens Gustavsson »

nej vi har inte funderat nå mer runt olje trycket men vi ska kolla till lagren innan den läggs ned i bilen sen ska vi nog skimsa på fjädern i pumpen lite grann. vi har bara 3.0bar nu som sagt va men den värkar ju hålla bra ändå :thumbright:
hur högt tryck va det du hadde magnus det va väll också rätt lågt?

mvh jens
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

här kommer lite mer data från en av de sista pullen där vi hadde sänkt laddtrycket så att turbión trivdes bättre.
vi körde ett långt pull från låga varv här som på denna motor ger lite lägre effekt då jag tror turbon blir varmare (ca -15hk)?
man ser också laddtrycks styrningen som begränsar vridet som annars skulle varit på 640+nm vid ca 4500rpm och det gör att man kan åka med en enkel bottendel utan dyra special grejor :thumbright:

över 6500rpm så ger vi dock rätt lamda för hög effekt (ca 0.84) och ca 24 grader tändning då lix cylindrarna har lägre VE där och då blir inte trycken så höga.
+400nm från ca 3600rpm till +8000rpm där vi har varv stopp :thumbright:

det har också framkommit att grenröret ej är puls splittat i wg röret och det gör slutresultatet ännu mer inponerande. som jag sa tidigare så hadde mitt KL extrem rör med fullt ut pulssplitt och en modärnare Super HX40 både gett tidigare laddtryck och mycket mer toppeffekt men det får vi bevisa en annan gång.

jag är lite lur på om tändsystemet riktigt orkar med också?? samma turbo på min B20 men den gick att få ur nästan 50hk mer i

Bild
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck

Inlägg av Göte »

Bra med effekt på "enkla" medel, det uppskattas att läsa om :thumbright:

Roligt att se vad STS247 kammen presterade, ligger ju en på hylan i garaget :whistle:
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Skriv svar