Steve fixar
Re: Steve fixar(242 med v8 och två hx40)
Satte ihop allt i motorrummet idag och tur var väl det för jag fick bygga om fästet till oljekylaren då det tog i avgassystemet. Men nu är det bara småsaker kvar så börjar va dags att slita ut motorn och göra färdigt

Ballt bygge , hoppas man får se den rulla på motorveckan.
Lär va med en bogserlina i fronten isåfall 

Svetsat klart karossen(tror jag) så nu är det "bara" en massa slipning kvar innan jag kan fuskmåla och sätta i motorn igen 

Var tre grenrörsbultar som hade gått av och dessutom en bit in, men alla tre gick få ut på första försöket så nu är all tur förbrukad för resten av året

Fick nys om en annan låda som också visade sig vara fel. "Crushing disappointment" stämmer in bra

Har kapat till tråget och gjort iordning pickupen till oljepumpen så nu dansar jag regndans och dödar alla spindlar jag kan se för att få nån som kan svetsa att vilja fara till garaget

Var tre grenrörsbultar som hade gått av och dessutom en bit in, men alla tre gick få ut på första försöket så nu är all tur förbrukad för resten av året

Fick nys om en annan låda som också visade sig vara fel. "Crushing disappointment" stämmer in bra

Har kapat till tråget och gjort iordning pickupen till oljepumpen så nu dansar jag regndans och dödar alla spindlar jag kan se för att få nån som kan svetsa att vilja fara till garaget

Härlig Steve.. De tar sej ju, är ju flera dar kvar tills motorveckan börjar =)
///zemrén
///zemrén
BMW e28 -83
BMW 320d M-Sport Touring -07
(Oo=00=oO)
BMW 320d M-Sport Touring -07
(Oo=00=oO)
Ja, flera en dagBeeMeR skrev:Härlig Steve.. De tar sej ju, är ju flera dar kvar tills motorveckan börjar =)
///zemrén

Hade tänkt ta en vilodag idag då jag är risig i kroppen men då man inte ens duger till att sleepa så är det bara att fara och slipa!

Slipat lite mer och målat(med Biltema sprayburk
) men det får duga. Har ont i kroppen och sänker mina krav på finish hela tiden men funktionen blir iaf inte försämrad 

Eftersom Mattias skulle hit till Lycksele idag på driftingen fick han ta med sig en påse Vems-prylar så nu har jag börjat lite lätt på härvan. Hade ju planer på att kunna provköra den i veckan och det blir ju inte av, men en provstart kanske kan hinnas med?

Eftersom Mattias skulle hit till Lycksele idag på driftingen fick han ta med sig en påse Vems-prylar så nu har jag börjat lite lätt på härvan. Hade ju planer på att kunna provköra den i veckan och det blir ju inte av, men en provstart kanske kan hinnas med?

Bara du är klar till UmeOpen i Åmsele så är det ju lugnt =)
Sponsrar du med typ 25k så kanske jag kör då
Just nu är bara planen att få den körbar med original spridare, m.m. och uppgradera när jag får råd.
Började med härvan idag och den är klar på motorsidan så nu skulle jag bara ha fått tråget svetsat och sen bränna ihop motorfästena helt så är det bara att lyfta i motorn sen. Kabeltjorvet på golvet är kablar som blev över från originalhärvan

Gjorde även fästen för spolarna under grenrören

Började med härvan idag och den är klar på motorsidan så nu skulle jag bara ha fått tråget svetsat och sen bränna ihop motorfästena helt så är det bara att lyfta i motorn sen. Kabeltjorvet på golvet är kablar som blev över från originalhärvan

Gjorde även fästen för spolarna under grenrören

Nu går det sakta men det har då inte stannat av helt.
Har fått tråget svetsat

Så nu sitter motorn i bilen igen mot tråget monterat och med färdiga motorfästen, m.m.. Även tryckt in motorhärvan in till kupén

Har fått tråget svetsat

Så nu sitter motorn i bilen igen mot tråget monterat och med färdiga motorfästen, m.m.. Även tryckt in motorhärvan in till kupén

Detta bygge är ju bara så asfränt!
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Tackar 
Körde den på startmotorn så den fick oljetryck ikväll...förhoppningsvis snart uppstart

Körde den på startmotorn så den fick oljetryck ikväll...förhoppningsvis snart uppstart

Byggde dit ett tillfälligt bränslesystem idag, ska bli två pumpar inbyggda i tanken sen. Blev en kina-044 som sitter fast med hjälp av ett extraljusfäste till en Trux extraljusbåge till lastbil 

När man börjar bli ivrig på att kolla om allt man kopplat in funkar och inte orkar göra en bra jordpunkt i skuffen kan man göra såhär

När man börjar bli ivrig på att kolla om allt man kopplat in funkar och inte orkar göra en bra jordpunkt i skuffen kan man göra såhär

- Robert Markström
- Forumsberoende
Re: Steve fixar(242 med v8 och två hx40, uppstartad utan tur
Du eldar ju upp ny-lacken 

16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban