Resten av plåten på(bortsätt från nock å vindskiveplåtar)!
Börjat med putsningen:
Sen blev det ett litet sidospår, släpade hem 750n som omnämnts i tråden och "övertalade den lite"
Så nu står det en M70b50 med låda å bakvagn å väntar på att garrat ska bli färdigt, ska paras med 245an!
Nån som behöver nått från en 750 E32-91 så hojta, inte mycket kvar av den, men kanske just det som behövs!
Kul tråd,Har själv funderat på m70 i nån volvo då de står säkert 4-5st 750is hos en i närområdet som är billiga dock har det gått i stöpet då man inte riktigt vet hur elhärvan m.m är gjort till automatlådan,Har plockat i en M50B25 i en kompis 240 (Du har köpt en lh 2.4 härva av honom i göteborg för 2 år sen eller nått har jag för mej) Dock var det en manuell bil men själva motorhärvan var ju busenkel att få i en annan bil
Tackar tack!
Stämmer att ja köpte en 2.4 härva när ja la i FTn i 260n, e väl lite drygt 2år sen.
Elen i 750n verkar vara ganska integrerad, motorhärvan va väl iof rätt separerad, men härvan till lådans box går ihop med panelens.
Jag har tänkt att köra eftermarknadssprut på motorn, men vill ha kvar orginalstyrningen till lådan, håller på å luskar i vilka signaler den behöver!
Hehe, visst gör det, passar oförskämt bra!
Nu ska ju denna motorn hamna i 245an när det är dags, förhoppningsvis till vintern, men det är ju gött å veta hur det passar å vad som behöver byggas om!
Kommer inte plocka ner å renovera motorn, men en rejäl tvätt kommer den få!
Hade ju planer på att använda bakvagnen från 750n, men då den är 18cm bredare än 240-axeln så är det inget alternativ utan att smalna av den, e nog inget större problem bara man får kortat drivaxlarna, men då klumpen hade öppen diff, kändes halvslut i lagren mm, så funderar jag på andra alternativ!
Måste ju byta axel för att regga, vill ha en utväxling runt 2:50-3:20 och den får inte vara bredare än 1400!
Har lutat åt delad bakvagn men kan tänka mig en stel axel med, spåna på ford explorer 8.8 då dom verkar vettiga för vettiga pengar, dock verkar det ju vanligast med utväxling runt 3:70 och jag hade fått korta ena sidan och ha två "korta" drivaxlar.
Chevrolet s10 v6 rwd pickis har en smal stark bakaxel med diff och 3.08 om jag inte minns fel. 5/120 bultcirkel eller ja 5/4,5" (120.6) bmw fjäderben i fram så har du samma bultcirkel runt om hyffsade bromsar och bra utbud med fälgar.