Sida 22 av 25
Postat: mån dec 10, 2007 10:35 pm
av Henrik Braun
Mycket bra bygge! Har sett lite mercafilmer från finland och blivit impad! Din bil verkar ha potential! Hur mycket varvar du din motor? Låter som en hel del! Men ändå inte så hysteriskt som jag hörde nån finsk som gjorde.. det ylade som en riktigt vass bensin 6:a. Åter igen, Fräckt!
Postat: tis dec 11, 2007 8:19 pm
av MB 4 ME
hehe, ja det kan låta lite annars på fiml. Men jag själv anser då att det kan vara nästan svårt att skilja motorljudet under belastning mellan en diesel sexa eller en bensinarsexa.
Varvstoppet på min motor e satt på 6000rpm. Å då e det ju en diesel.. Å japp, jag drar den till varstoppet lite nu å då

Postat: mån dec 17, 2007 6:57 pm
av MB 4 ME
Postat: mån dec 17, 2007 8:05 pm
av Markus
ser ju skitbra ut de där anton! hör av dig om du behöver hjälp me lyktorna!
de bästa är ju att dom där borde passa fint på min bil också

Postat: mån dec 17, 2007 9:44 pm
av Jonny Karlberg
Ser bra ut det där!
Kan nog bli bra med lyktorna
Finns det inte en variant som har klarglas som är svarttonade
Har för mig ja sett den nånstans men är inte 100
Postat: tis feb 12, 2008 3:39 pm
av motorfoto.net
Härligt att se bilen i Bilsport!

Postat: ons feb 13, 2008 7:01 am
av Blom
riktigt frän.... läste lite i bilsport igår!!
Vore kul om du kunde fixa broms papper.
Så man får se lite diesel power

Postat: ons feb 13, 2008 8:46 am
av Cpt Tuttle
De där lysena, nja, påminner mig mest om en gammal Fiat Ritmo...
Förutom det så... är den här bilen så pass brutal att ord saknas.

Postat: fre feb 15, 2008 11:38 pm
av Westin
Såg att det var stort reportage om bilen i bilsport bara att gratulera, har inte hunnit läsa artikel än men blir nog fram över. Riktigt roligt att någon vågar bygga på diesel.
Keep up the good work

Postat: lör feb 16, 2008 8:59 am
av Ponte
Grattis till ett trevligt repotage! Stog på ICA igår och läste ända tills personalen började titta snett på mig

Postat: lör feb 16, 2008 8:10 pm
av Zkunk
Läste om din bil i tidningen idag. Fränt reportage
Och som alla andra säger (skriver) Trevligt projekt den dära Mercan
Postat: lör feb 16, 2008 8:43 pm
av BMW_pelaren^^
kul bygge =) ja håller själv på med en 324td som de ska bli lite snurr på =)
lyckat till får vi visa bensinälskarna att klokt folk kör diesel =)
Postat: sön apr 27, 2008 8:19 pm
av MB 4 ME
nu ska äntligen bakvagnen fixas till! Trots i fjol riktigt dåligt grepp me 4linken pga dåligt justerat blir det nu mer ingående "tuning". Bakvagn, framvagn samt att rent allmänt kunna börja använda chassiets potential med 4link helt enkelt. Nya coilovers bak byggs. Givetvis med egenhändig hemsmide o delar man hittat i "förråden". Då jag har turen med att ha en arbetskamrat som ingår i "team ascona" från lycksele så har jag samrådat en hel del med han om bak, framvagn samt det mesta om hur chassiet reagerar å därmed fått en del bra info om det hela.
Även framvagnen e det funderationer om. Sedsan tidigare så ligger det helt nya gula konis ställbara fjäderben på hyllan. Men de vette tusan hur tillfredsställande de känns. Returen känns helt fel för mitt ändamål... Meeen bot till de finns det redan planer på.
Förresten, är det någon som vet viktfördelninge på fram/bakaxet på en w201 2,6?
svarva först gängor i svarven. Röret e sömlöst precisionsstålrör. (stavning?!)
å så blev det. Fjädern e av "riktig coilover-modell". Dvs finns i standardmått me olika hårdheter. Röret kommer att fästas längst ner på stötdämparen. Bricka för fjäderns övre topp kommer nog att byggas för fast montage i karossen.
gängen e m50x1,5. Muttern e från en scania lastbil.

Postat: sön apr 27, 2008 9:20 pm
av Kadett4wd
Härligt att se fler tillverkar egna coilovers.
ett tips
skaffa ett par muttrar till och använd som kontramutter att låsa med.
Postat: mån apr 28, 2008 5:44 am
av MB 4 ME
jo, det e tänkt. När jag va å skaffade just denna mutter så hadde dom bara en hemma. Så idag ska jag beställa fler så det räcker som låsmutteer också!