Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
Tackar för filmen Niklas!
Som ni ser så har det varit uppstart och körning idag och det gick relativt bra!
Det enda som strula var en lite läkande oljeretur och att det börja låta något från drivlinan vid hög pålastning eller relativt. Tror att det ev kan vara den stora hardyskivan som tar i spakstället vid hög belastning och orsakar detta ljud. Lät inget vid tillfället på filmen då vi bara laddade 0.4! Provade runt kilot men sänkte sen till ca 0.8. på grund av trasslet med drivlinan. Känns inte speciellt mkt mer än förra året trots att det är mer gjort nu men trolig orsak är nog det strypande insuget och att den inte fått smaka på speciellt mkt ladd än
Hoppas på kunna lösa smågrejjerna innan edps och få testköra lite sen ska ett nytt insug dit utan tvekan! Nu lite bilder!

Johan edström in action

Ganska nära var avgaset men tror inte det tog nå många ggr ändå

Som ni ser så har det varit uppstart och körning idag och det gick relativt bra!

Johan edström in action

Ganska nära var avgaset men tror inte det tog nå många ggr ändå

- johanedstrom
- För mycket laddtryck
kan meddela att det blev lite mer flås i maskinen när laddet höjdesfrån 0.4(på filmen) till 1.0.. men jag tror den vill ha mer tändning nu när den går på e85!
nån som har tipps? här är tändmappen:

nån som har tipps? här är tändmappen:

E21 Turbo
Min bil!
Min bil!
- johanedstrom
- För mycket laddtryck
Jo men det kändes inte så mkt vid 0.4 förän man satte sig i bruksbilen senTAXI674 skrev:den smiska på hyffsat än fast du snåla på laddet!;)Har en kissgul kaddet C -75 nu till salu om du vet nån som vill ha!?

- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
Trevlig motor du har fått ihop. Är det ms du kör med? Är det laddtryckskompesering på det? annars ser det lite farligt ut. vid 1kg så kan du börja med tex 19-21 grader sen när bränslet ligger bra så kan du prova öka lite. Vilket lamda värde har du och vad mäter du det med?
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
- johanedstrom
- För mycket laddtryck
han kör med vems. lamda ligger på 0.8-0.82 på fulla makaroner..
jag trode att detta var fegtändning med tanke på att han kör e85. man har ju hört om dom som kör uppåt 30 grader på 1.5bar och höga varv iof 8v..
kan tillägga egt var aldrig över 650grader! bra eller anus?
jag trode att detta var fegtändning med tanke på att han kör e85. man har ju hört om dom som kör uppåt 30 grader på 1.5bar och höga varv iof 8v..

kan tillägga egt var aldrig över 650grader! bra eller anus?
E21 Turbo
Min bil!
Min bil!