Sida 22 av 44
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: sön maj 22, 2011 8:00 am
av Jens Gustavsson
bra jobbat

Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: sön maj 22, 2011 9:03 am
av Jarmo Y
Gick nära din tid, Jens. Nästa gång förbi..

Jag skulle vara mycket lycklig redan vid 12-13 sek. tider med amazon. Har haft en med B18 motor som hade kanske gått 20sek

Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: sön maj 22, 2011 9:58 am
av Jens Gustavsson
jo lindkvist är nära nu, jätte kul! och inspirerande för mig också.
väldigt imponerande utan turbo

men till mitt försvar så har jag +300kg tyngre bil och en tungdriven driv lina som håller för 1000hk och en långsammare 60 fot.
jag satsar på piteås vårtävling och dag på strippen om 2 veckor. har inga förhoppningar om super tider första tävlingen brukar mest va test inför resten av säsongen.
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: sön maj 22, 2011 4:17 pm
av Erland Cox
Det var en bra tid! Blev det något filmat? Du provade aldrig utan gas?
Erland
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: sön maj 22, 2011 4:36 pm
av Jonas Ohlsson
fan va tufft

men var är filmerna?

Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: sön maj 22, 2011 6:30 pm
av Stefan P
http://www.youtube.com/watch?v=z9Zu35B8YrI" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: sön maj 22, 2011 7:40 pm
av Jonas Ohlsson
http://www.youtube.com/watch?v=WmhkZPmv_q4" onclick="window.open(this.href);return false; (från 2010)
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: mån maj 23, 2011 8:20 pm
av Lindqvist Racing
Det där var första repan med kopplingsslir. 12,6 tror jag det blev.
Här är 10,65 repan.
http://www.youtube.com/watch?v=rcHrF6n6 ... ideo_title" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag provade inte nån repa utan gas, det är ganska ointressant tycker jag. Man kan inte riktigt jämföra ändå med min tidigare 11,69 utan gas, bilen är ca 50 kg tyngre nu. Kanske testar jag nån gång om jag har mer tid på mig.
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: mån maj 23, 2011 8:22 pm
av norrback
häftigt, skulle vara med 100hk till på nästa knapp när man slår i 3an
/Andre'
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: fre maj 27, 2011 7:03 am
av Henrik Braun
Härligt =)
Har du vart nere i malmö med den och testat hur den reagerar på grepp?
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: fre maj 27, 2011 7:16 pm
av Lindqvist Racing
Nej, jag har inte kört i Malmö med den. Inte sen -04, körde hela Toyo-serien då i Gartbilar Pro, i Malmö/Rinkaby. Jag hade ingen gas då. Vi hade break out på 7,90 och den gjorde höga sjuor mest hela tiden, perfekt. Det blev totalseger.
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: tor jun 16, 2011 1:59 pm
av Jens Gustavsson
hur går det lindqvist med bilen? några uppdateringar? (kan jag ligga på soffan ett tag till efter min 10.38 repa/haveri eller

)
skönt att jag har plats 1 och två igen i snabbaste B20 bil klassen

(retas bara lite).
jo du som kör med 92 borr vad kör du för toppackning? jag är lite alergisk mot den så kallade skärrings pakningen vet du om det finns nån som är 92mm rund som ser ut som en vanlig packning i övrigt?
nu när du kör 92 borr har du nå betong i blocket och vilken tjocklek har du i ditt block upptill? några problem med sprikor?
jag har så dåligt med tid just nu så jag överväger att bygga en "över natten motor" med begagnade B21A std kolvar som är lite planade i en 92mm bottendel jag har liggande så man får åka lite mer i år (jobbit att inte få tag i delar till finmotorn). skule va intresant att prova lite mer kompa också.
mvh din B20 konkurent

Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: tor jun 16, 2011 8:50 pm
av Lindqvist Racing
Du kan ligga på soffan och pilla naveln ett tag till, men vi får väl se hur länge du får sitta kvar på tronen....
Nä, jag lär inte nå din tid i år, men jag hoppas på en 10,50 tid eller något under, det tror jag är möjligt.
Jag har gjort en genomgång av motorn. Det mesta såg bra ut, lager och kolvar och cyl.lopp såg fint ut. Men tryckringen till min RAC tryckplatta hade släppt från sin hållare och delarna hängde runt ingående axeln. Det måste ha hänt på slutet i Emmaboda, tur att jag lyfte ur maskinen nu. Dessutom hade en rätt stor bit av ena sinterbelägget släppt, så det blev byte av belägg också.
Sen har jag bytt grenrör också. 4-1 röret var ju bara 38 mm invändigt, och det funkade kanon utan gas i bänken. Men när avgaser från 150 hk till ska ut, så kanske det är lite för klent. Nu blir det ett kortat typ 3, 4-2-1. Jag vill prova detta i alla fall, något är det ju som gör att den inte svarar riktigt som den ska på bestyckningsökningen. Men det kan vara annat också. Jag hittade inte riktigt rätt i blandning tror jag, man skulle behöva ett 2-dagars race för att sortera ut allting lite bättre.
Jag har alltid kört med Elring skärringspackning, och aldrig haft några problem. Jag har ingen betong i blocket.
Den enda "vanliga" toppackning som jag sett som klarar 92 borr är den som folkraceshop sålde. Men jag tror att dom har slutat att sälja den, det var lite dålig passform vad gäller hål för bultarna mm. Jag köpte en för den var så billig, men har inte använt den än.
Se till å få ihop en maskin igen så du får åka lite till i år. Heja B20!
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: lör jun 18, 2011 6:37 am
av jacobson_se
Hur grovt är resten av avgassystemet på bilen?
/Christer
Re: Jakten på Salt&Peppar
Postat: lör jun 18, 2011 4:22 pm
av Tommy Luhr
Har sinter till rätt kurs liggande.
