Ragge's 142 :: Säljes.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Urban Lindström
För mycket laddtryck
Inlägg: 322
Blev medlem: fre jan 13, 2006 11:26 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Urban Lindström »

Å tusan tomten finns endå :D
blir ju fina fisken med fräna silikonisar :thumbright:
En plånboksvänlig approach till bilhobbyn:
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
jonny_h
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: tor jul 19, 2007 8:07 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av jonny_h »

Fint som satan det där ;) Jag har "lite" kvar på min me!
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

NLD skrev:Å tusan tomten finns endå :D
blir ju fina fisken med fräna silikonisar :thumbright:
hah jao gäller dock ha bra kontakt och varit riktigt b20 frälst så går det och deala lite med tomten :hihi:


jonny_h skrev:Fint som satan det där ;) Jag har "lite" kvar på min me!


tackar :),jo just vad du menar med "lite"..igentligen är det ett par timmar mekande men ju närmare man kommer uppstart destu mer körkåt och skruvvilligare blir man :twisted: dvs om man har alla delar hemma
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Bild

har 11 cm till godo som synes

men har hittat ett filter med dessa mått från misab.se
Anslutn./Diam:100 mm
yttre diam:140 mm
topp diam:100 mm
längd:100 mm
Pris:650.oo

Det kanske blir ett sådant filter om det inte går på något vis med en 90 Graders Silikonslang,det visar sig vid julafton :) .

Skrev ner detta mest för att ha egna anteckningar..
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

Hur mycket tror du ett sådant filter stryper tillförseln?
Om det blir för litet kan den suga in kompressorn i huset
Se till att ha ett filter som tillräckligt stort alternativt inget filter alls
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Eric Wiklund skrev:Hur mycket tror du ett sådant filter stryper tillförseln?
Om det blir för litet kan den suga in kompressorn i huset
Se till att ha ett filter som tillräckligt stort alternativt inget filter alls
okej,det beror ju som sagt på om det inte funkar med en 90 graders 4" silikonslang!. för vill hälst slippa köra utan filter då jag ska använda den som dagligt bruk.

men det där hade jag faktiskt tänkt på men frågan är om den verkligen sugs innåt?blir väl inte så mkt sugande effekt där för isaf hade väl plaströren som man har sett man har till köksfläktarna med järn spiralen i sig..bara sugit ihop?. såg någon golf på forumen som hade så. så det kan väl inte bli så värst mycket vakum så den suger in hela skiten i turbon ?:S.
men att den stryper luft till förseln håller jag med om,fast det beror ju på om ja verkligen köper det där filtret för luften kommer ändå att tas från fronten så att den får luft den vägen..fast frågan är om det räcker?


får som sagt se efter jul , har inte 4"tums silikonslangen i näven precis :thumbdown:..om inte annat så är det bara att snida på ett nytt grenrör :)
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Tänkte ta och lyfta ur gamm motorn och hinka i den nya renoverade b20in idag.

Ska också byta koppling till en Saab tryckplatta + 4 pucksinterlamell.
som tryckte 640 kg @ - 2.5mm.

Tänkte höra är det något specielt jag bör tänka på?. loctita alla bultar och skruvar sen skulle jag vilja veta med vilket moment allting ska dras samt vad man bör tänka på då man installerar en ny koppling.

Mvh Roger
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Nvix skrev:Tänkte ta och lyfta ur gamm motorn och hinka i den nya renoverade b20in idag.

Ska också byta koppling till en Saab tryckplatta + 4 pucksinterlamell.
som tryckte 640 kg @ - 2.5mm.

Tänkte höra är det något specielt jag bör tänka på?. loctita alla bultar och skruvar sen skulle jag vilja veta med vilket moment allting ska dras samt vad man bör tänka på då man installerar en ny koppling.

Mvh Roger
Nu är inte jag nån expert, men moment kan du säkert hitta på nätet om ingen annan skriver före. Annars är det väl bara att vara noggrann med centrering och absolut inte få nån olja/fett på kopplingen.
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

hittade 70 nm på svänghjulet men inget om hur mycket tryckplattan ska ha :thumbdown:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

aja gjorde ett tappert försök idag och fick ur b20in :hihi: , men sen då ja skulle montera den andra b20in såg jag ganska direkt att jag hade placerat oljereturen idiotisk och får ej dit växelådan då :thumbdown:.

blir ett ny försök imårrn och åtgärda det dära!.

samt.. ännu en gång.. Passar b21/b23ans svänghjul 8bultade b20?.
som jag har fattat det så passar b21ans vev bara man pressar bort drevet där och ersätter med ett B20 drev..på så vis borde ju b21/b23 ( samma motor i princip ) så borde ju alltså svänghjulet också passa? :?
eller har jag tänkt helt fel nu igen.. :evil:

Kan nämna att det blir fräsha och fina Förstärka motorkuddar från Kg trimning :D ,får väl se om jag ides ta en bild på då "nya" motor sitter på sitt rätta ställe :).sen så kommer väl min elfläkt nångång i veckan också hoppas jag..men..döm till min förvånning så måste jag köpa en ny intercooler som är 10 cm kortare :thumbdown: ännu en utgift i onödan..
learning by doing som dom säger i amerikat ;D


Mvh Roger
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

vad är det för mått på den intercooler du har nu?
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

det är dom här måtten; 68cm bred (50x30x7,6) 3" anslutning

får nämnligen inte dit mina 3"tums 90graders böjjar i silikon :thumbdown:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
jonny_h
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: tor jul 19, 2007 8:07 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av jonny_h »

b21-b23 svänghjul passar JA!
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Bild


Var tvungen och kika hur det skulle se ut med nästan allt monterat.
vet att tänd följningen inte är rätt men som sagt skulle bara kolla hur det såg ut
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Victor Heinerud
För mycket laddtryck
Inlägg: 101
Blev medlem: sön okt 21, 2007 6:15 pm
Ort: Stockholm/Värmdö

Inlägg av Victor Heinerud »

Ser ju skitbra ut det där! :thumbright: Kommer bli grymt! :wink:
Skriv svar