Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Wallèn
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: lör feb 06, 2010 10:38 am

Inlägg av Wallèn »

Riktigt sjukt och välgjort bygge :thumbright:
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Tack så mycket!


Nu i helgen fick jag äntligen tummarna och tog tag i bilbyggandet sen :thumbright:
Grenröret är i stort sett klart, ska svetsas i två nippor till avgastemp och mottrycksmätning bara, sen är downpipe/avgasystem klart å lite tryckrör är påbörjat.

Downpipe med wastegateinlopp
Bild


Såhär blev det på plats i bilen
Bild


Tryckrör pågång
Bild


Bild


Röret jag hade till luftfiltret i somras passar fortfarande :) Är dock inte helt på det klara med om jag kan ha luftfiltret där, eller om jag blir tvungen att montera torrsumpstanken på den sidan. Har tänkt ha den på andra sidan, men där kommer det bli trängre, med tryckrör till insuget, massa kabel å slang å skit.. Ska fundera vidare på detdär
Bild


Bild
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
cossie_demon
För mycket laddtryck
Inlägg: 384
Blev medlem: sön maj 10, 2009 2:10 pm
Ort: Jönköping/Huskvarna

Inlägg av cossie_demon »

Det ser riktigt bra ut.
Björn Johansson

www.klt-jonkoping.com
Mipa
Standox
Putolineoils
Power-up
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Inlägg av Toffe »

:headbang:
Tobias Fridberg
Forumsberoende
Inlägg: 621
Blev medlem: ons dec 28, 2005 6:52 pm
Ort: Hagfors

Inlägg av Tobias Fridberg »

Riktigt snyggt :thumbright:
http://www.facebook.com/FridbergRacing

9,32 - 235 km/h @ 402

6,01 - 195 km/h @ 201


Sponsorer :

Uddeholm AB
Munkeruds byggplåt AB
Användarvisningsbild
Pro-Mille
Forumsberoende
Inlägg: 1068
Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
Ort: Torshälla
Kontakt:

Inlägg av Pro-Mille »

Stiligt bygge. :)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Mycket hög mys-faktor på grenröret. :revs:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
242 t5
För mycket laddtryck
Inlägg: 283
Blev medlem: sön apr 30, 2006 1:38 pm
Ort: Älvsbyn

Inlägg av 242 t5 »

Faan va snyggt!!
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Tack ska ni ha alla!

Började malla lite med torrsumpstanken igår, fan nog blir det trångt i ett 740 motorutrymme oxå när man börjar ösa i prylar, när orginalramben och innerskärmar är kvar.. :evil: Tur soppatanken fick bli kvar där bak. Kanske man skulle flytta bak torrsumpstanken oxå?
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Tjusigt :thumbright:

Jag har min oljetank bak då en 02:a är halva storleken av en 740 så det finns ingen chans att få plats med den :hihi:
Och det fungerar bra bara man har rätt dim på rören fram.
Kollade med pumptillverkaren också och det var inga problem.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Ser bra ut, går det inte trolla in oljetanken fram i fronten på nåt vis? Jag tycker det ser ut att finnas gott om plats framför motorn.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Jag ska försöka få in den nånstans där framme, det kommer kylare, fläktar, kamrem, remskivor och skit sen till där fram i, så har kanske 10-12cm mellan motor å fläkt sen när allt e på plats.
Den blir nog bakom ena lyktan som det ser ut just nu.
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
ERIK_740t5
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: ons dec 24, 2008 8:45 pm
Ort: Jönköping

Inlägg av ERIK_740t5 »

:thumbright: Grymt bygge
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

tack Erik! Har du ingen projekttråd på din egen nånstans?

Ikväll har jag bökat ihop tryckröret mellan intercoolern å insuget, samt bökat dit spjället. Syns dåligt på bilderna, men fan vad det ser fläskigt ut!
Bild


Där bakom lyktan tänkte jag grejja in oljetanken, kommer få rum tror jag
Bild
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
ERIK_740t5
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: ons dec 24, 2008 8:45 pm
Ort: Jönköping

Inlägg av ERIK_740t5 »

nja är inte min grej :) redigt men pm din mail så ska du få lite bilder
Skriv svar