Sida 22 av 53
Postat: sön jun 06, 2010 11:19 pm
av micke999
riktigt tråkigt!
vad har du för låda?
Postat: mån jun 07, 2010 6:28 am
av AsLoT
micke999 skrev:riktigt tråkigt!
vad har du för låda?
Getrag 280 (m5 låda).
Har en till liggandes som jag ska byta till.
Hoppas den lådan som satt i redan var slut eller att ja missa när jag växlade...
Blir inte roligt om den käkar lådor lika lätt hela sommaren.
Postat: mån jun 07, 2010 7:03 am
av Turbokoftan
Riktigt tråkigt, dom växer ju inte på träd heller dom där lådorna.
Hoppas den andra lirar bättre så du får åka lite!
Postat: mån jun 07, 2010 11:48 am
av micke999
bara hålla tummarna att den håller bättre
Postat: mån jun 07, 2010 5:47 pm
av AsLoT
Postat: tis jun 08, 2010 9:31 pm
av AsLoT
Nu har jag rivit.
Lådan känns riktigt skum när man vrider på ingående axel. Ska riva den sen o kolla... är nyfiken på vad som hänt.
En annan grej som också var trasig var att alla 6 m12 bultarna till hardyskivan var krokiga. Fick kapa dom för att få lös dom ur hardyn.
Körde bara med 8.8 kvallite där men det har jag gjort i 2år nu och det har funkat.
Nu blir det 12.9 o hoppas dom håller.... Hardyn såg fin ut iaf.
Någon som har en ny extra låda att sälja? (Getrag280)

Postat: tis jun 08, 2010 11:22 pm
av mattias
Jag skulle nog ge upp Getrag 280, den är inte gjord för din motor.. synd att förstöra fler lådor och onödig mek-tid.
Postat: ons jun 09, 2010 10:50 am
av AsLoT
mattias skrev:Jag skulle nog ge upp Getrag 280, den är inte gjord för din motor.. synd att förstöra fler lådor och onödig mek-tid.
Nej det är den ju inte.
Synd att det inte finns någon lätt lösning på problemet bara.
Ja vill gärna byta till nån annan mer anpassad låda men ja vill köra också.
Ganska mycke jobb att byta till automat eller nå manligt manuellt... även om jag köper nå färdigt "kitt" med adapterplatta osv. så lär det bli ny torped och golv.
Hade ja gjort det i vinter så hade jag inte kunnat åka nu och gör ja det nu så kan jag inte heller åka på ett tag.
Jobbigt läge.
Ska glida runt lite lätt med bilen nu ett tag o ställa in chassi helt och så sen får ja se vad ja ska hitta på.
Postat: tor jun 10, 2010 9:47 pm
av AsLoT
Ny låda i bilen nu.
Har kört runt endel idag och det verkar funka fint.
Växlar försiktigt och snyter bara när växeln verkligen är i. Starter eller burnisar vågar ja inte göra...

Axeln greppar sjukt bra även på en dammig industrigata!

Känns stabilt och bra också. Lite strul med bromsarna då den låser upp bak först vid en hård inbromsning... ska försöka fixa det.
Riktigt skönt att få åka lite med bilen igen iaf.
Kollar lite på alternativa lådor också. Powerglide känns för tillfället som det vettigaste alternativet...
Vill inte byta till nån dyr manuell och sen skrota den med för då börjar ja gråta.
Men ska jag hinna byta till en PG låda lite snabbt nu så lär jag hitta ett färdigt kitt som passar min motor, från nån som åkt liknande setup och säljer lådan löst tex. För uppfinna allt lär ta ett tag...
Tips mottages gärna.
Nytvättad bil.

Postat: fre jun 11, 2010 8:45 am
av Klabbe Persson
Jag har sett en pg med på svetsat BMW svep tillsalu på nitroz. Kolla där.
Postat: mån jun 14, 2010 9:26 pm
av AsLoT
Klabbe Persson skrev:Jag har sett en pg med på svetsat BMW svep tillsalu på nitroz. Kolla där.
Fel svep på den lådan tyvärr.
Var ute o crusa lite idag igen. Förvånansvärt skön att åka med faktiskt.
Tog en bild vid macken, det gjorde jag förra året också(se sid9) så det är lite av en tradition nu

Postat: fre jun 18, 2010 2:01 pm
av Attenator
Postat: fre jun 18, 2010 9:41 pm
av AsLoT
Jo det där är ju säkert en fin låda. Men frågan är om den håller?
Jag funderar på det här hela dagarna...
Var inne på automat, typ TH400 men vill gärna ha manuell... Känns inte lika kul med automat på nå vis.
Kollade på Sellholm MPG låda men det blir för dyrt för den här bilen.
Just nu är jag lite inne på Lenco låda.
En 4växlad CS1 låda med back kostar ju inte massor och verkar vara omöjlig att ha sönder. Specad 3000hp eller nå liknande.
Någon som har erfarenhet av såna lådor?
Riktigt manligt med många spakar är det iaf.

Postat: fre jun 18, 2010 11:46 pm
av Ferken
Vet en i stan som bromsade 1100hk + 900nm typ med t56 lådan satt i en bmw turbo maskin den verkar tåla en hel del stryck vad jag har hört.. Vet dock inte fall han provat slicks på preppad bana
Postat: lör jun 19, 2010 8:50 am
av freddan302
Dom tål en hel del!
http://www.youtube.com/watch?v=9IOpuGVoyCk
Finns även Tremec TKO lådorna...
Dom här gör uppgraderade versioner också!
http://www.modularmustangracing.com/pro ... _drive.htm