robban skrev:exc: vad är det för längd på de fjädrarna 100? har dom flera eller bara en längd?
Jag har för mig att de var 10-15cm obelastade sjönk till 4cm komprimerade om jag inte minns fel, han hade en till modell hemma oxå lika lång i utgångsläget men mindre varv så de kunde sjunka ihop mer. Ta bara inte med proteckarna till han, dömde ut mina direkt.. engelsk skit.. hehe
Robert Cameron jag har tel nr om du vill ha.
Men det känns inte rätt, då har du 4-5första centemetrarna med en "annan" fjäderkonstant säg 90-100lbs eller vad fjädern kan tänkas vara i neutral ridehight. Vill ju ha en som är 20-30 som blir helt platt. Eller har du någon baktanke till det ?
Jo alltså när hjälpfjädern är 4 cm så ligger alla varv på den ihop och den är stum, så det enda den gör egentligen är att hindra riktiga fjädern från att ligga löst och kanske hoppa ur när bilen fjädrar ut. den andra hjälpfjädern han hade hade mindre många varv så den blev kanske bara 2cm när den var komprimerad och stum. Jag använder bara hjälpfjädern för att kunna få ner rideheight till det som jag ville ha den utan att de riktiga fjädrarna skulle ligga löst. Eftersom de riktiga fjädrarna bara sjunker ihop ca 1cm av bilens tyngd. Hjälpfjädrarna bottnar direkt jag ställer ner den på hjulen.
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem