ivars e30 backhalf - 8s

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck

Inlägg av r.ivars »

lundkvist skrev:har du gett upp planerna helt på att åka nå mer med jericon?
japp, det var inte min grej, att den sprängdes var handhavande fel (trodde den skulle tåla precis vad man än gjorde).. Men den smalnade av användningsområdena för mycket i mitt tycke...

drömmen 2011 blir att åka 8or & 275km/h på minst 3 olika strippar.. sen köra 8or på rudskogen och mantorp runt folk som gnäller på att det är en dragracebil när jag kör ifrån dom på streetrace... :thumbright:
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
lundkvist
För mycket laddtryck

Inlägg av lundkvist »

r.ivars skrev:
lundkvist skrev:har du gett upp planerna helt på att åka nå mer med jericon?
japp, det var inte min grej, att den sprängdes var handhavande fel (trodde den skulle tåla precis vad man än gjorde).. Men den smalnade av användningsområdena för mycket i mitt tycke...

drömmen 2011 blir att åka 8or & 275km/h på minst 3 olika strippar.. sen köra 8or på rudskogen och mantorp runt folk som gnäller på att det är en dragracebil när jag kör ifrån dom på streetrace... :thumbright:
haha, den inställningen gillas! de tror jag fler än jag tycker :thumbright:
Svetsar TIG (AC/DC), MIG och pinne.
riverdick_racing
Lite mer laddtryck

Inlägg av riverdick_racing »

r.ivars skrev:woho!!! äntligen svar i tråden :-) och 3 på en gång dessutom.
riverdick_racing skrev:hel rätt bil, helsjuka uppdates..kan de bli bättre? :thumbright:
jag började fundera ett tag om man skulle vara tvungen att behöva plocka ut 1000hk ur en opel admiral sexa och sen knåpa ihop en koppling som man bygger nya solfjäder till av salta-pinnar och sen mäter upp den i en press ifrån minsk(vitrysslands hufvudstad) + att man sen sätter dit 3st extra orginalkopplingar ifrån lada niva som man svarvat ihop i en kopplingskorg gjord av marsvinsbur och sen balanserar skiten med en svets som har flusstråd... Sen efter det åka 201meter och spränga skiten i luften...

för att få lite svar i tråden ;)

haha ja faan vem vet 8) finns två trådar på nätet som man kollar dagligen de e din o matinssons..alltid lika rolig läsning

ser fram mot 2011 och jakten på 8orna o de sinnesrubbade rese uppdatesen!

mvh fredde
Mats Ivarson
För mycket laddtryck

Inlägg av Mats Ivarson »

r.ivars skrev:woho!!! äntligen svar i tråden :-) och 3 på en gång dessutom.
riverdick_racing skrev:hel rätt bil, helsjuka uppdates..kan de bli bättre? :thumbright:
jag började fundera ett tag om man skulle vara tvungen att behöva plocka ut 1000hk ur en opel admiral sexa och sen knåpa ihop en koppling som man bygger nya solfjäder till av salta-pinnar och sen mäter upp den i en press ifrån minsk(vitrysslands hufvudstad) + att man sen sätter dit 3st extra orginalkopplingar ifrån lada niva som man svarvat ihop i en kopplingskorg gjord av marsvinsbur och sen balanserar skiten med en svets som har flusstråd... Sen efter det åka 201meter och spränga skiten i luften...

för att få lite svar i tråden ;)
Hehehe humor i norrlandstråden!
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck

Inlägg av r.ivars »

haha =) kul o höra :D

just nu har jag höstdepression, regnar satan och sen fryser det på så att inget fungerar, och jag har lånat ut min biltransport - fick tillbaks skiten med pippad vajer till vinchen... Så jag kan inte frakta över den vite till jobbet... (vill fixa med den på en lyft).. är lite ramar att svetsa under bilen till kommande diffusor prylar...

Förövrigt gillar jag inte migrationsverket... jäkla torpigt system när man ska importera lite brudar..... haha :doh:
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Kontakt:

Migrations verket och bil besiktning

Inlägg av calle Bengtsson »

Jag sitter här försöker läsa allt om din fina BMW, kul tråd att läsa :thumbright:

Jooo som hemvändade svensk är det inte så lätt att hänga med i svängarna behöver man visum efter 3år i München??? fick iaf läsa lite tyska på jobbet :)
vad är det för växellåda zf är den från någon BMW? är impad över din energi! ska försöka pricka in nått rejs nästa sommar.

Schöne Grüße aus Stockholm
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

En favorit-tråd, helt klart. Galna upptåg och sanslösa mek-insatser. :thumbright:

Ser fram emot din djupdykning i aerodynamiken på en tegelsten. :hihi:
Det är rätt satsning nu när du tänkt åka ännu fortare.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Jonas Ohlsson »

jag kan bara hålla med, riktigt imponerande bil och byggare :thumbright:
Bild
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck

Inlägg av r.ivars »

calle Bengtsson skrev:Jag sitter här försöker läsa allt om din fina BMW, kul tråd att läsa :thumbright:

Jooo som hemvändade svensk är det inte så lätt att hänga med i svängarna behöver man visum efter 3år i München??? fick iaf läsa lite tyska på jobbet :)
vad är det för växellåda zf är den från någon BMW? är impad över din energi! ska försöka pricka in nått rejs nästa sommar.

Schöne Grüße aus Stockholm
filen dank mein freunde! haha, ja att det skulle vara så lurigt att komma in i sverige kunde jag ALDRIG i helvete tänka mig.. .jag menar...

kommer från en nyare diesel bmw :)
mattias skrev:En favorit-tråd, helt klart. Galna upptåg och sanslösa mek-insatser. :thumbright:

Ser fram emot din djupdykning i aerodynamiken på en tegelsten. :hihi:
Det är rätt satsning nu när du tänkt åka ännu fortare.
kul o höra, haha ja djupdykning ja... Ärligt talat så blir det mest att försöka få ut luft på ett rättare sätt under den nu helt öppna bakvagnen som fungerar rätt ok som bromsskärm.. Det måste vara en relativt stor del till varför jag har toppen grepp 1an 2an för att sen segla ut mer och mer på häng...

Jonas, tack tack! :)
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Richard »

r.ivars skrev:Förövrigt gillar jag inte migrationsverket... jäkla torpigt system när man ska importera lite brudar..... haha :doh:
Jodu, den tshirten har man redan...
Många papper å timmar på Migrationsverket blir det.
Sen får du äran att återkomma på intervju å kontroll var sjätte månad under de första 3åren dessutom :)
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck

Inlägg av r.ivars »

lunchpaus i e30in en sväng

Bild

FETSTÄDNING, skaplig skrotniklas man är...

Bild

herr bulle i västerås fixade finmattor, har efter en veckas installation varit en jävligt bra grej! Sjukt lätt att hålla rent i jämförelse med betonggolvet

Bild

ett lass med skit... knappt nå intresserade alls på återbruket när vi dumpade en gammal oljetunna ombyggd till dieselbadstvätt i lass 2... :-)

Bild

reservblocke framtaget, hittade även raketer i städningen, en raket i samma serie som dessa sprängde jag sönder min toa hemma med.. därav vart det förbud av dåvarande kvinna att ha raketer hemma....

Bild

Bild

Bild

altså..... jag är nöjd....... Tur var iallafall att kabeldragningen som sitter orginal i dom där eftermarknadslyktorna ser ut som SKIT... ska fixa en lite schystare el-central bak nu när jag ska durka in skuffen..

Bild

apnöjd en dag när jag var på kurs i stockholm... altså...... jag åkte den blåa sx4an....

Bild

gammal vs relativt ny sinter :)

Bild

ppf-trogen?

Bild

förra årets macrolon, bolt on på e30 ihop med orginallisterna 4 SALE.. vet inte om de här är fräshare än de som sitter i? Dom som sitter i bilen kan man läsa ut ganska tydligt ord som RÖV och andra prylar.... altså..... macrolon är ju knappt repkänsligt.......................

Bild

sista 2 racens kopplingar som gick åt.............

Bild

en koppling som passar jericon som jag inte längre kör.. även den till salu.. 26spl passar tko600, t56 och andra lådor också, kommer ifrån ppf.

Bild

en låda som dräptes i ett kopplingshaveri på orsa

Bild

en låda som länkaget i lådan kärvat sig, brevid nya 6 växlade.. chansen att jag ska hinna riva den är inte så troligt, så vill nån köpa en iövrigt schysst ZF 5vxl så är den tillsalu med kajkit länkage i.

Bild

9.25 ratten nu installerad i bilen igen, över byggsäsongen..

Bild

ska bygga ny motor igen... blir en 2.0 liters 6a.. är trött på att åka med mycket effekt nu..

Bild

vinterarkivering pågår

Bild

ska bygga om i fronten med sånt här rör, nån som har tips på att få till schyssta böjar? Altså bara längst fram för lyktupphängning och diverse annat plast och skit..

Bild

Bild

panel ur för att komma åt och eventuellt fixa ordning växellådstunneln om det behövs för nya lådan... panelen tar 5 minuter att ta ur, har snabbkopplingar på elen...

Bild

iövrigt måste jag täcka hålet bättre som blev över efter jericon.. kändes inte så säkert att åka med ett liggunderlag brevid en ylande gammal zf låda i somras ;) HAHA!!

Bild

smart som ajg varit har jag ju lagt dit all el i växellådstunneln.. som jag störde mig på skruvarna som stack ut på andra sidan i våras kommer jag störa mig på att flytta om det nu igen... det som vart så in i helvete bra...

Bild

ett stycke hydraulisk handbroms ska byggas om så jag har launchknapp i skiten...
- Hade skiten i ratten när jag åkte jericon i våras.. Men det SÖG, släppte inte knappen när jag skulle... Har kört med knapp på panel förut och då har det fungerat perfekt.. Tror därimot att det inte blir något konstigt att ha den på handbromsen, för den ska man ju endå släppa i startögonblocket...

Bild

Bild

samma gäng på knappen som en bromsnippel... typ m12x1 eller nåt sånt.. gick iallafall inte att gänga med bromsnippeln så jag lär försöka hitta en tapp i veckan så det blir schysst, annars får man väl 2 komponenta lite :)

Bild

Bild

Bild

tips till schysst sponsringsdeal kommer belönas med en sjujävla åktur på rudskogen, mantorp eller på nåt gatrace ;)

Bild

protruck paolo ska komma förbi nån gång i veckan och kika lite på hur han hade gjort på min bil för att släppa ut luften underifrån på rätt sätt, han trodde helt klart att det är rätt väg att gå för att få ner den i backen efter 201m, något var ju helfel iår (och förra)...

Han forskade ju en hel del i downforce när han byggde protrucken.. www.protruck.se
nyztrom
Lite mer laddtryck

Inlägg av nyztrom »

deras protruck är gryymt imponerande, sett bilder på när dom lånade Volvos vindtunnel :) Hoppas du får ihopp en ännu bättre bil till nästa år :thumbright:
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

har nog inte skrivit nått i din trpd innan, skulle bara säga det är en grym bil :hihi: :thumbright:

din inställning verkar vaar helt rätt ang bilar med, dem är bra när dem funkar, bilar som inte funkar är bara av ondo å skit :thumbright:
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck

Inlägg av r.ivars »

knotan skrev:har nog inte skrivit nått i din trpd innan, skulle bara säga det är en grym bil :hihi: :thumbright:

din inställning verkar vaar helt rätt ang bilar med, dem är bra när dem funkar, bilar som inte funkar är bara av ondo å skit :thumbright:
haha ja, som allt man gillar! :)
Användarvisningsbild
sura
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av sura »

Det räcker med att sätta igen golvet bak, så kommer greppet och stabiliteten i högre farter som ett mail i inboxen.....(brev på posten)

Som det är nu så funkar ju bakdelen som ett scoop åt fel håll, och vingen sitter mest för utseendets skull.
Fartvinden tar sig in underifrån och fyller bagaget och lyfter bakdelen.
Snabbast i Hallsta Moppers 124 km/h

"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
Skriv svar