Nja inget bra direkt, men tur var att jag hade styvt upp bakvagnen med diverse stag hit och dit annars skulle det ha sett ut som ett dragspel =)
MEN är det någon som har en bra ide vad jag ska göra åt växellådseländet! har ju rasat låda nr sju denna säsong.... jag börjar blir riktigt irriterad på detta nu.
Vad för låda ska man köra med som klarar av 800hk/800nm? tko600? t56?
MadMange skrev:Nja inget bra direkt, men tur var att jag hade styvt upp bakvagnen med diverse stag hit och dit annars skulle det ha sett ut som ett dragspel =)
MEN är det någon som har en bra ide vad jag ska göra åt växellådseländet! har ju rasat låda nr sju denna säsong.... jag börjar blir riktigt irriterad på detta nu.
Vad för låda ska man köra med som klarar av 800hk/800nm? tko600? t56?
6 växlad låda från bmw 530d e60 kanske vore nått? . Specad till 530nm . Kostar mellan 12-15 000 . Dom ska tåla riktigt mycket stryk. Finns dom som påstår att dom ska vara i klass med supra låda.. Dock bara sånt jag läst på div forum.
Kopplingen kommer att bytas mot en två-skivig tilton med sinterpuckar.
Jag vet att min tre skiviga koppling har ett visst ansvar varför jag rasar lådorna.
Men vad tror ni om den lådan som bakaxlar säljer då? "Toyota Supra R154" är det prisvärt eller går det att få hem en liknande låda eller typ TKO 600 billigare från USA?
jag skulle prova lådan erlandsson pratar om. borde gå att förhandla till sig bra pris via en snäll skrot
Rivars har vel en sån och den har hållit i drevena vad det verkar som bara lite små strul, fast han får gärna lämna en egen recension på den
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Har pratat med min lokala skrot nu ang en 530d låda, får se vad dem kommer fram till för bra pris.
Verkar ju faktiskt vara en så vettig låda och kör man dessutom kylning och en snällare koppling bör det ju vara rätt så säker för ca 800nm.
MadMange skrev:Har pratat med min lokala skrot nu ang en 530d låda, får se vad dem kommer fram till för bra pris.
Verkar ju faktiskt vara en så vettig låda och kör man dessutom kylning och en snällare koppling bör det ju vara rätt så säker för ca 800nm.
Tycker du ska skippa tilton koppling och åka vanlig 765 platta med sinter, för lådans skull.. Tråkigt att bomba en sådan låda.. Kostar ju ändå en slant.