Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » sön dec 16, 2012 1:31 pm
W108 skrev: Nu är ju delarna redan gjorda, men skulle det inte gått att ha fler sammandragningspunkter, säg 12 försänkta insexsäten istället för 8 traditionella sexkants?
Det hade väl inte varit omöjligt om det fått plats. Men då hade jag fått göra en ny vev
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » sön dec 16, 2012 2:43 pm
Har nu ritat upp svänghjulet som jag egentligen vill ha det, nu är det bara frågan om nyckelgreppet håller för åtdragningsmomentet...
Har ritat in M10x1,0 försänkt skruv med torx T50 nyckelgrepp.
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » sön dec 16, 2012 8:33 pm
Blir nytt svänghjul så har lagt ut det till salu om nån är intresserad!
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » fre dec 28, 2012 11:59 pm
Det här har jag roat mig med idag...
Synpunkter?
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314 Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå
Inlägg
av jol » lör dec 29, 2012 12:16 am
CFD flöda den så vet du
Peter Strandberg
Alfa kombi
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » lör dec 29, 2012 12:21 am
Hur gör man det?
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » lör dec 29, 2012 9:44 am
Hmm, får kika på det sen ikväll efter jobbet..
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658 Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Robin Olivi » lör dec 29, 2012 1:51 pm
Man bör väl rita in spjällhusplacering m.m. innan man kan köra några simuleringar. Tänkt något på hur det skall se ut?
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » lör dec 29, 2012 4:40 pm
Ska ha separata spjäll
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658 Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Robin Olivi » lör dec 29, 2012 6:00 pm
aah ok
Men det måste ju fortfarande finnas ett inlopp till plenumet.
Christian Hedblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 224 Blev medlem: tor okt 11, 2012 8:10 pm
Ort: Göteborg/Kongsberg , Norge
Inlägg
av Christian Hedblom » lör dec 29, 2012 6:26 pm
Ja det är ju en fördel..
Håller på att knåpar på det, inte riktigt klart än.
Christian Hedblom
International Tube Welder
Cert. på Svart, Rostfritt, Aluminium, Titan, Inconel samt Greek Ascoloy.
Jckssn
Forumsberoende
Inlägg: 513 Blev medlem: lör nov 06, 2004 8:36 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av Jckssn » sön dec 30, 2012 1:09 pm
Robin, fördelen med trattar med instick i plenum är att man då minskar turbulensen vid trattens inlopp.
Du har inte ritat något inlopp till plenumet, tänkte du köra med "förplenum"?
Många av tävlingsbilarna i wrc och andra sporter med överladdning kör med denna lösning för att få lugnare och jämnare luftfördelning i huvudplenumet.
Joakim Eriksson
Audi A6 2,4 quattro -1999 (Slit och släng)
Audi 80 quattro competition -1994 (Blivande busbil)
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658 Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Robin Olivi » sön dec 30, 2012 2:35 pm
Tror man skulle slippa det bara man kan få till stora radier överallt.
Men nu ska vi inte kludda för mkt i Christians tråd utan att höra hans idéer och förutsättningar.