VOLVO 140 8V METANOL * Sundsvall 17-19 Aug*

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Danne
För mycket laddtryck

Inlägg av Danne »

Tjernell skrev:Hupp ,, kanske dax att uppdatera receptet på monsterpuffran :thumbright:
Det finns väl inte så många olika recept på en högeffektsmotor bara att se till att man har en stadig underdel som håller smidd marinvev, smidda kolvar o stålstakar lite betong och ordentligt med lagerspel :thumbright: , sen sitter effekten i toppen som kamaxel ventiler och kanalutforming och resten utanpå ska också funka med det är mest en gissning då inget är uträknat i nåt dataprogram men det verkar funka bra :D
Danne
Användarvisningsbild
Danne
För mycket laddtryck

Inlägg av Danne »

Jens Gustavsson skrev:ser tryckarna/kammen fina ut än?
Ja det man ser med ögonen verkar allt vara intakt men en lashcap verkar ha varit ute o vinglat lite men sitter på plats trots allt, man ser lite märken på kanten av lashcapen där ventilen verkar ha slagit men det är allt, ska åtgärdas med andra lashcaps med presspassning och som är lite djupare. Ska även se över ventilfjädrarna hur dom mår och om dom håller måttet än 70kg stängd 140kg öppen.
Danne
Användarvisningsbild
Fredde Johansson
För mycket laddtryck

Inlägg av Fredde Johansson »

Hello, här kommer en liten filmsnutt som utlovat, håll till godo!!

Än en gång stort tack till Robert Ågren & Janne Rönnkvist samt övriga inblandade!! Utan er hade detta inte varit möjligt!!!

Bild

PS.Robban fick inte med Dannes skrik med det finns dokumenterat :hihi: DS.
Mulle Elmeck :)
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende

Inlägg av stecka »

Gratulerar till rekordet fy fan va elak den låter :thumbright:
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Det är imponerande siffror minsann.
Bara att gratulera :thumbright:

Jag ser framemot ett par rejäla avstamp på banan nästa sommar. :lol:
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Hehe hörs att det laddar lite :thumbright:
THE SHOP
För mycket laddtryck

Inlägg av THE SHOP »

grattis! sjukt vad ni får mycke mos... Men nu ska juh jag å trycka lite.
Linkansg1
För mycket laddtryck

Inlägg av Linkansg1 »

Grattis grabbar!Fan,vår gamla bil får kämpa på bra nästa sommar!Vet en SJUKT modifierad frän 8V topp som magnum gjorde ordning för en massa år sen,typ feta rör rätt ner till sätet osv... :D
Användarvisningsbild
Danne
För mycket laddtryck

Inlägg av Danne »

Tänkte bara uppdatera lite inför 2009, det har inte hänt alltför mycket i garaget, har i allafall tagit isär motorn och kontrollerat och mätt upp allt och det verkar som motorn trivs utmärkt med denna setup. Lagren ser som nya ut trots att dom har levt ett rätt så grymt liv med en bromsning i våras och sen all körning i somras för att sen avsluta i bänken igen nu i höst med 3,1bar. En ny tändning M&W är beställd då den gamla inte ville vara med och leverera när det började ladda på lite, det är en sån där specialbyggd 500mj box med mercuryspolar precis likadan som den vi lånade när vi körde i bänken sist :thumbright: . Annars ska inget ändras i motorn bara lite färg och sånt som inte hanns med förra vintern. bilen ska även den fixas minimalt med, men då den brann i sista Pite behöver den lite ny lack på huven samt under framrutan, ska även byta ut huvudkopplingscylindern(undra om inte det var världens längsta ord) mot en med längre slag så att man kanske får lite mer slir och inte så mycket on/off. Vi håller även på att utveckla en variant av "gearcut" monterad på spakstället för att bryta tändningen mellan växlingarna, körde med koppling i somras och det funkade väl bra men om man tittar på loggen så tappade den lite tryck mellan växlingarna och det vill man inte så klart, vad gör man inte för tiondelarna :D. Ska försöka att inte göra allt i sista sekund för på första lokala tävlingen ska den stå på startlinjen, det har man sagt ett antal gånger förut och alltid slutat med tokmek veckan innan. Ser fram mot roliga race till sommaren, återkommer när det finns lite mer att visa, vi höres..
Danne J
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende

Inlägg av Kökarmicke »

fan va vall dendär bilen är! :villha:
Får jag fråga, hur löser man detdär med gearcut på ett vertical gate spakställ? Har funderat på hgur jag skulle kunna bygga det på mitt eget spakställ.
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Fredde Johansson
För mycket laddtryck

När man har lite att göra på jobbet kan man alltid roa sig med nåt!!

Bild

Nu har vi börjat lite smått, våren/sommaren närmar sig ju med stormsteg !!
Användarvisningsbild
ximon
Impellerhead

Inlägg av ximon »

Härligt att se att ni vaknat ur vinterdvalan!
Se till att väcka upp Danne nu också :) Han verkade lite lojj när jag snackade med honom.
Snart är sommaren här! :twisted:
Simon Markström 072-233 04 11

7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com
Användarvisningsbild
Fredde Johansson
För mycket laddtryck

ximon skrev:Härligt att se att ni vaknat ur vinterdvalan!
Se till att väcka upp Danne nu också :) Han verkade lite lojj när jag snackade med honom.
Snart är sommaren här! :twisted:
Han droppade grejerna på jobbet, tror han börjar bli sugen han oxså. :thumbright: Eller hur Danne? :hihi: Är ju en del för mig att göra me shiftcuten + ny härva för 12 spridare :twisted: :twisted: osv som ska fabriceras fram. Så jäkla lugnt på jobbet så fick ok att sysselsätta mig med vadsomhelst :thumbright: Kanske ringer dig Ximon, på Ti afton om tid finnes, ska ner & jobba lite i träsket 8)
Användarvisningsbild
Fredde Johansson
För mycket laddtryck

Vart lite "bakning" i varmluftsugn på jobbet idag iform av coating på avgashus samt WG, taskig kvalla på bilden men ser väl bättre ut än rostigt gjutjärn iaf :)

Bild
Användarvisningsbild
ximon
Impellerhead

Inlägg av ximon »

Snyggt! Så där vill ju jag också ha! :D
Vart beställde ni färgen? Kanske finns över till en liten S488? :twisted:
Simon Markström 072-233 04 11

7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com
Skriv svar