Tänkte bara uppdatera lite inför 2009, det har inte hänt alltför mycket i garaget, har i allafall tagit isär motorn och kontrollerat och mätt upp allt och det verkar som motorn trivs utmärkt med denna setup. Lagren ser som nya ut trots att dom har levt ett rätt så grymt liv med en bromsning i våras och sen all körning i somras för att sen avsluta i bänken igen nu i höst med 3,1bar. En ny tändning M&W är beställd då den gamla inte ville vara med och leverera när det började ladda på lite, det är en sån där specialbyggd 500mj box med mercuryspolar precis likadan som den vi lånade när vi körde i bänken sist

. Annars ska inget ändras i motorn bara lite färg och sånt som inte hanns med förra vintern. bilen ska även den fixas minimalt med, men då den brann i sista Pite behöver den lite ny lack på huven samt under framrutan, ska även byta ut huvudkopplingscylindern(undra om inte det var världens längsta ord) mot en med längre slag så att man kanske får lite mer slir och inte så mycket on/off. Vi håller även på att utveckla en variant av "gearcut" monterad på spakstället för att bryta tändningen mellan växlingarna, körde med koppling i somras och det funkade väl bra men om man tittar på loggen så tappade den lite tryck mellan växlingarna och det vill man inte så klart, vad gör man inte för tiondelarna

. Ska försöka att inte göra allt i sista sekund för på första lokala tävlingen ska den stå på startlinjen, det har man sagt ett antal gånger förut och alltid slutat med tokmek veckan innan. Ser fram mot roliga race till sommaren, återkommer när det finns lite mer att visa, vi höres..
Danne J