silicon?????Erlandsson skrev:Va en sväng hos en kompis nyss och kollade när han sprutade sin 740 med min spruta. Ocean Race blå. Basen blev klockren, inte en siliconfläck nån stans. Visserligen är det vattenbaserad färg, har ingen aning om hur den reagerar med silicon? Får se imorgon när han lägger på klarlacken hur det blir.
Godnatt!
Mvh
Detta hände på bara några sekunder. Svängde lugnt höger i en korsning sen drog jag fullt 1,2,3 & 4an sen la ja i 5an och motorbromsade.. Det skramlade som helvete å då slog ja av.122 Sport skrev:Nästan samma sak hände med motorn i min Amazon, har i stort sett samma setup som du, den gick oxå på E85, ett par lager till stakarna var "utsmetade" hörde dock att det va någe knas, så vi han å slå stopp innan det blev totalras...Ska mappa på Bensin nu efter renovering.
(Sprit ska man dricka och rengöra prylar med)
Erlandsson skrev:Detta hände på bara några sekunder. Svängde lugnt höger i en korsning sen drog jag fullt 1,2,3 & 4an sen la ja i 5an och motorbromsade.. Det skramlade som helvete å då slog ja av.122 Sport skrev:Nästan samma sak hände med motorn i min Amazon, har i stort sett samma setup som du, den gick oxå på E85, ett par lager till stakarna var "utsmetade" hörde dock att det va någe knas, så vi han å slå stopp innan det blev totalras...Ska mappa på Bensin nu efter renovering.
(Sprit ska man dricka och rengöra prylar med)
Mvh
Elias Linder skrev:gäller bilden ovan.
det där har hänt oss med men kan inte riktigt förstå vad de beror på ? förvarm cylinder? förhögtändning?
skulle man kunna svetsa kolven o svarva till den igen?
ursäktar ja låna tråden lite.
Landa_in_racing skrev: Angående den bilden ovanför.
Hur ser resten av kolven ut på sidorna? kringa kolvringarna?
Inte några märken där efter spikingar?
MVH ANdreas