Sida 24 av 32

Postat: tis aug 25, 2009 4:10 pm
av Galant turbo
Dåliga ursäkter är jag ganska bra på...

Men ett tragiskt faktum är att motivationen är ganska långt borta sen länge. Känns mest som man fortsätter bara för att det måste göras, kumpanen i projektet har ju flyttat till Skåne och det gjorde ju inte motivationen bättre. För mej har problemlösningen och konstruktionen varit det roliga, slutresultatet känns otroligt nog inte som att det spelar någon roll för mej.

Vill bara få ihop den så den funkar bra, sen kommer facklan lämnas över till någon med mer motivation. Vill prova besikta den, fixa i ordnig de små detaljer som är kvar sen får det nog vara slut på denna epok för min del :(

Kan ju bli svår att sälja dock, -vad är en sån här värd egentligen? -Jag vet då inte iaf.

Postat: tis aug 25, 2009 5:41 pm
av flobb
upp med hakan. de är många här som vill se den gå :D jag blandannat. inte får du ju sälja den nu.

Postat: tis aug 25, 2009 9:45 pm
av Rallyfinnen
Problemlösningen och konstruktionen är ju inte gjord före man verifierat att det fungerar! ;)
Känslan att få köra kan vara rätt tillfredställande också när man hållit på med ett så långt projekt!
Kör så det ryker!

Postat: ons aug 26, 2009 8:05 am
av Jonas Ohlsson
kan det va möjligt att besikta den utan att besiktningsmannen upptäcker ändringarna?

Postat: ons aug 26, 2009 8:39 am
av Rallyfinnen
Svar: Ja! Jag vet av egen erfarenhet ;-)

Postat: ons aug 26, 2009 1:44 pm
av j björk
Ofta får man kämpa på av ren envishet, ibland kommer motivationen :thumbright:

Postat: ons aug 26, 2009 3:32 pm
av stefan j fd cab
grattis du har fått en höstdepression
det är därför du känner dig som en hopplös förlorare utan ork
eller ja ork delen iaf :hihi:
den försvinner om ett tag sen kommer du undra hur du egentligen tänkte i höstas

Postat: ons aug 26, 2009 4:03 pm
av larsat
tja, av nå anledning följer ja den här tråden men har nog inte skrivit i den så mycke.. varför vet jag inte för jag hänger inte med i inläggen om vad som eg. händer med bilen, är mest komisk smutskastning som förekommer..
vore najs se en STOR filmlänk på en riktig burnout snart, känns som det är dags:)

i övrigt kan väll tilläggas att man inte är avis på att meka i de motorrummet, skruva dän 10 saker för att komma åt de man eg vill åt, e respekt :thumbright:

Postat: ons aug 26, 2009 7:04 pm
av Daniel-635
Jag kan förstå er bitvis, vet själv inte riktigt vilket som är roligast köra, eller just konstruktion/Problem lösning ?
(Man ger ju sig inte på Bi-turbo på en BMW bara för att det är lätt)

Hoppas dock att ni får till en rejäl provkörning, och att vi får se lite film på det :thumbright:

Gillade er förra med skumpa och allt till uppstarten :hihi:

Postat: ons aug 26, 2009 7:39 pm
av Galant turbo
larsat skrev:tja, av nå anledning följer ja den här tråden men har nog inte skrivit i den så mycke.. varför vet jag inte för jag hänger inte med i inläggen om vad som eg. händer med bilen, är mest komisk smutskastning som förekommer..
vore najs se en STOR filmlänk på en riktig burnout snart, känns som det är dags:)
Man får väl se det som en buskis variant av Top Gear, rätt underhållande i små doser -men inte så mycket tekniksnack :)
cab skrev:det är därför du känner dig som en hopplös förlorare utan ork
eller ja ork delen iaf

haha, ja jag känner mej faktiskt inte som en hopplös förlorare utan ork, -hopplös drömmare och soffsittare utan ork för just den här bilen är nog mera sanningen...

Ska väl få ihop en film till också, med mindre snack och mera action. Men lite teknisk information då:
Problemet med att tempgivarna visade olika på höger och vänster sida är löst. En givare var lite krasslig (skadat kablage) och så justerade jag insticket lite, tror en låg mot godset i grenröret. Pillar man på lite varje kväll så blir det nog bra till slut. Men jag skulle vilja ha den påställd nu, blir lite lindrigare då när Länsman viftar med batongen.

Postat: tor aug 27, 2009 10:39 am
av Jonas Ohlsson
vad tror du om besikningsbiten? det vore väl för jäkla härligt med en 750biturbo som brukis?

Postat: sön sep 13, 2009 2:09 am
av Galant turbo
Besiktningsbiten är jag inte alls orolig för egentligen.

Mest för att kolla pulsen lite har jag kört på dom statliga vägarna en del. Rätt kul när man bland motornördar öppnar huven och ber dom kolla vad som inte är "rätt". Jag har pekat på på dumpventilerna (återcirkulationsventilerna), men det räcker ju inte för att folk ska förstå att detta är lite annat än en vanlig V12a.

Ser ju ut som original allting, vilket ju har varit målet. För några avslöjade jag att det sitter en turbo per cylinderrad monterad. Reaktionen på det var väl att "min kompis har en hx40 i sin 740 :?

Inte helt otippat fel ställe att visa bilen på...

Förutom besiktning är den i trafik nu, skattad och försäkrad.

En helt oduglig bild som visar de nya fälgarna, jag är ju sen gammalt en vampyr så jag funkar inte i dagsljus, min kamera är ju tydligen i symbios så den funkar heller inte när solen faller lågt.
Bild

Postat: sön sep 13, 2009 9:19 am
av Daniel-635
Galant turbo skrev:
Ser ju ut som original allting, vilket ju har varit målet. För några avslöjade jag att det sitter en turbo per cylinderrad monterad. Reaktionen på det var väl att "min kompis har en hx40 i sin 740 :?
Känner igen det där, på nästan alla träffar kommer det fram någon som efter en längre stunds tittande i motorutrymmet frågar,..

"Har du gjort fjäderbensstaget själv ?" :doh: Ja det också brukar jag svara...


Detta innebär alltså att V12an är frisk och läckage fri ?

Postat: sön sep 13, 2009 4:52 pm
av Rallyfinnen
E31-fälgar på, det gillar jag ;)
Kul att det händer något, jag var räddd att projektet hade gått i stiltje!
Du får välanstränga dig lite extra och skriva lite mer om hur det går, och kanske lägga upp en liten film på express-glidaren :)

Det verkar ju som folk tittar mest efter blå slangar och polerade rör, tur att det finns några enstaka som förstår bättre! :)
Samtidigt är det ju ett gott betyg för en sleeper när man får sådana kommentarer!

Postat: ons sep 16, 2009 8:02 pm
av Galant turbo
Härom kvällen så skulle jag "bara" byta fläkten, den jag köpt på blocket var ju viskokopplingen slut i också, -lurad...

Slutade med fågelkvitter, stjärnor och tal i tungor. Låg under bilen och tog i som satan för att lossa fläkten (jo jag vet att den är "felgängad") Men givetvis så slant jag och slog bakskallen i cementväggen så det svartnade. Vart liggande på golvet och var nära att ta till lipen. Polaren tröstade givetvis inte utan skrattade så tårarna rann istället. Han försökte fota men skrattade så hårt att det blev lite suddigt:
Bild
Skallen sprack och fläkten visade sej vara oduglig, kändes okej men vart alldeles slapp när den vart varm.

Men det går bra att köra ändå, blir lite varm om man kör långsamt i uppförsbackar. Så det har blivit över 10mil i veckan. Bildbevis på att jag varit mer än 100m från garaget :)
Bild
Bild

Bilderna är från tidigare ikväll då jag tog bilen på jobbet och hissade upp den på lyften för att kroka på wastegate-armarna, -nu ska det minsann äntligen laddas!

-Gissa om det gick bra....