Tror det är köpt från Weird Performance, finns kanske över en liten skvätt...ximon skrev:Snyggt! Så där vill ju jag också ha!![]()
Vart beställde ni färgen? Kanske finns över till en liten S488?
VOLVO 140 8V METANOL * Sundsvall 17-19 Aug*
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
Härligt Fredde nu har du bara resten kvar och göra, ligger du i kanske vi hinner klart bilen till första Fällfors 
Idag har man i allafall städat ur garaget på allt skrot som inte ska vara där och förberett för lite tokmek, har varit totalt utan motivation till att göra nånting i garaget, så all heder till dig Fredde som håller fanan högt och ser till att det blir nåt gjort
.
Men nu i veckan ska det börja hända lite saker igen, underdelen ska ihop och ska se om jag kommer iväg till Janne Rönnqvist i Piteå för lite uppdatering av toppen m.m. så det börjar hända lite i allafall sen är det mest blästring, lackering och polering som står på listan, återkommer sen med bilder när det finns nåt intressant att visa.
Jobba på nu Fredde....
Vi höres/ Danne

Idag har man i allafall städat ur garaget på allt skrot som inte ska vara där och förberett för lite tokmek, har varit totalt utan motivation till att göra nånting i garaget, så all heder till dig Fredde som håller fanan högt och ser till att det blir nåt gjort

Men nu i veckan ska det börja hända lite saker igen, underdelen ska ihop och ska se om jag kommer iväg till Janne Rönnqvist i Piteå för lite uppdatering av toppen m.m. så det börjar hända lite i allafall sen är det mest blästring, lackering och polering som står på listan, återkommer sen med bilder när det finns nåt intressant att visa.
Jobba på nu Fredde....

Vi höres/ Danne
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
Såja efter en dags hårt arbete så börjar den "nya" kabelhärvan ta form, blev lite blessyrer på den gamla efter branden i höstas. Har även framtidssäkrat denna så det går enkelt att köra 12 spridare om det skulle behövas
Ikväll åker blocket ner i chassiet
. Danne får väl uppdatera mera sen från garaget.
Bjussar på en liten bild av dagens verk från min sida....

Mulle Elmeck 

- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Kökarmicke
- Forumsberoende
många kablar från spakstället! Funderat ut någon form av växelindikering till flatshiften?
Skulle jag oxå behöva
Ser bra ut!! Helt klart den snyggaste bilen på detta forum!

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
Såja då börjar allt vara på sin plats inför Fällfors till helgen, lite småmontage kvar såsom whelliebars, klamra lite kablage osv men inga stora grejer. Hoppas på mycke körning så vi kan få till starterna lite bättre.... Bjussar på 2 mobilbilder av "nya" motorrummet med lite bättre finish än i fjol

Ses i Fällfors alla racers!!

Ses i Fällfors alla racers!!

Mulle Elmeck