Sida 24 av 38

Postat: sön aug 02, 2009 10:26 pm
av jimzon
japp det var jag, du såg så nervös ut så jag tänkte in störa dig i din (zone) :) tänkte heja lite på kusin johan som va brevid men han såg lika upptagen ut :)

Fint!

Postat: mån aug 03, 2009 12:15 am
av johan.s
Bmwn verkar gå riktigt fint!
Hoppas backeliten lyckas lika fint med min rb25a:)

Postat: mån aug 03, 2009 5:59 am
av readytorace
nästa gång så dräper du dom kristoffer hehe var för övrigt jag som frågade i uppliningskön vad som hände i din första repa och tyckte du skulle hålla e34a fanan högt.förutom halvtaskiga starter ser han ju ändå ut att röra på sig duktigt. :thumbright:

Konstigt

Postat: mån aug 03, 2009 10:11 pm
av nord
Kolla vad som fastnade på bild.

Bild

Postat: mån aug 03, 2009 10:32 pm
av nord
Här har du en länk till alla mina kort från Kubbe.
http://www.pixbox.se/alb_show_id1104772_page0.html

(Tack Mattias nu fick jag till bilden.)

Postat: mån aug 03, 2009 10:33 pm
av mattias
nord: Skippa bara "?0" i slutet på adressen så blir det bra.

Postat: tis aug 04, 2009 6:27 am
av Turbokoftan
Riktigt bra bilder Fredrik!

jimzon, jaså är du kusin med edlund eller? =)

johan.s, jag hörde talas om ditt bygge häromdagen faktiskt, kan nog bli spännande! Är backeliten inkopplad så kommer det bli bra fart i bitarna :thumbright:

readytorace, jaha det var du! Alltid kul då folk kommer fram och pratar =) Ja det var synd att man inte lyckades med en start, men jag hade helt enkelt dåligt fäste (och för lite erfarenhet), både i starten och ute på banan. Troligen pga sänkningen (60mm runt om), stum framtill och för låg bak. Så fort det tog fäste så drog den lös, antagligen neg den för mycket med hjulvinklarna. :? Får nog ta tillbaka det jag skrev tidigare om e34:or och fäste, hade testat alldeles för lite då känner jag i efterhand.

Får se vad man gör åt saken de här tiderna måste ju justeras, helt klart... :wink:

Postat: tis aug 04, 2009 10:53 am
av readytorace
är väll alltid så att man måste prova sig fram skiljer en hel del på mellan banor väderlek med mera.men nu vet du ju lite bättre till nästa gång.kolla tillexempel på dejvans sundsvall resa halvbra klistrat i kvalet och dagen efter maxklistrat det varvtal som spann hela lördag fick bilen att bogga dö på söndagen.

Postat: tis aug 04, 2009 12:16 pm
av Johnny H
Det finns några bilder på din bil här med:
http://osorteradebilder.forsmansbilservice.se/

Postat: tis aug 04, 2009 9:00 pm
av Turbokoftan
readytorace, ja det har du nog helt rätt i! Jag ska iaf göra ett nytt försök i år, så mycket kan jag säga iaf! :) Bara jag får tid o inspiration så ska nog detta gå att styra upp tycker jag.

Johnny, kanon! Många bra bilder där :)

Postat: lör aug 08, 2009 8:11 pm
av Turbokoftan
Har retat mig länge nu på den låga utväxling som sitter i bilen, för orken verkar tydligt finnas men man kommer som ingen vart med nuvarande (3:73).

Så jag skruvade isär en odiffad bakvagn jag hade liggandes:

Bild
Bild

Stod 3,07 på typbrickan men visste inte om det stämde, var ju nästan för bra för o vara sant :lol: Så jag öppnade upp den och kunde glatt konstatera att det stämde ypperligt :thumbright:

Bild

Varvar bara 6000rpm i nuläget (Ska bygga om grenröret i vinter, alt bygga nytt). Bilen toppar alltså under 200 på 5:an i nuläget, med 3.07 skulle den göra 236km/h på samma varvtal och senare på 7000rpm som är/var det tänkta varvstoppet 276km/h! Kanske inte riktigt bankrånarutväxling, men det är helt i min smak :thumbright:
Här är en jämförelse med hastighet vs varvtal med de olika utväxlingarna (ursäkta kvallan):

Bild

Återstår o se om dreven går att passa ihop med min nuvarnade lamellkorg, skall riva ned bakvagnen vid tillfälle o kolla på det.
Men det borde gå tycker jag, satt nyss o jämförde några gamla bilder på denna då den var i delar o det verkar se likt ut!

Nu blire ölet, hejsvejs! =)

Postat: lör aug 08, 2009 9:16 pm
av Perkele70
3:07:1 det är juh som en flygplansutväxling! :thumbright:

Postat: sön aug 09, 2009 11:51 am
av Turbokoftan
Ja nästan så, hehe
Sitter o drömmer mig bort, det blir fränt o få yla ur den till 166 på 3:an senare :D ..Men får nöja mig med 142km/h @ 6000rpm så länge.
I fjol med 3:63 gjorde den ca 140-142km/h på 7000rpm, så skillnad blir det.

Postat: tor aug 13, 2009 9:27 pm
av Turbokoftan
Ja äntligen fick man lite ledig tid ifrån takbygget, åkte till garaget och skruvade ner diffklumpen. Plockade isär lamelldiffen samt den nya odiffade som skall få offra utväxlingen.


Ska nog bara vara att montera ihop det nu när tiden infinner sig! Lär komma någon film så småningom.. :)

Diffhus med gamla pinjongen:
Bild

Lamelldiffen och nya kronhjulet:
Bild

Lite bra & ha/gott att finna! Stog föresten på en bakaxel då jag tog bilden haha
Bild

Postat: tis aug 18, 2009 10:14 pm
av Turbokoftan
Diffen passade såklart INTE!

Var ner till sundsvall och köpte en 535:a ikväll utav Beeemerboy, som det bland annat sitter lamelldiff i med powerflex i bakvagn! Den ska få agera reservdelsbil :)

Bild

Update kommer!