Sida 24 av 87
Postat: sön maj 09, 2010 5:48 pm
av Nyberg_
kan bara hålla med föregående talare. helt sjukt grymt projekt och myycket roligt att följa din tråd!
Postat: sön maj 09, 2010 7:17 pm
av Tegheim
tzanek skrev:varje gång man tittar på dina bilder känns det som å spionera på ett F1 team, sjukt, grymt och helt awsome

Nyberg_ skrev:kan bara hålla med föregående talare. helt sjukt grymt projekt och myycket roligt att följa din tråd!
Haha, ja så kan man ju se det

Kommer en rolig update innan kvällens slut

Postat: sön maj 09, 2010 8:18 pm
av Tegheim
Postat: tis maj 11, 2010 8:00 am
av Tegheim
Kom just på att det är ju långhelg nu

Yehaa!
Postat: tis maj 11, 2010 2:51 pm
av Kökarmicke
Dethär projektet är så in i heelvete fränt!

Postat: tis maj 11, 2010 7:04 pm
av Heggen
Gött att det gick bra!
Borren har ju en tendens att bli lite sköra i spetsarna vid slipning utan att kyla ofta.
Sen har jag börjat skippa centrum borrning (fasborr) innan själva hålet skall öppnas...det sparar skäreggen ut i spetsarna avsevärt...
Så jag kör fasen efter borrning.
Sliter ju bra på borret när man går in i fasen...då brukar det se ut som på bilderna du visade...
Körde du med tapp eller blev det gängfräsning när du slog gängan?
Postat: tis maj 11, 2010 9:01 pm
av Tegheim
Heggen skrev:Gött att det gick bra!
Borren har ju en tendens att bli lite sköra i spetsarna vid slipning utan att kyla ofta.
Sen har jag börjat skippa centrum borrning (fasborr) innan själva hålet skall öppnas...det sparar skäreggen ut i spetsarna avsevärt...
Så jag kör fasen efter borrning.
Sliter ju bra på borret när man går in i fasen...då brukar det se ut som på bilderna du visade...
Körde du med tapp eller blev det gängfräsning när du slog gängan?
Körde med tapp, men körde bara 10mm djupt av utrymmesskäl även där. Så fick dra sista för han, men det va ju nemas problemas när man väl styrt upp det. Blev kanon!
Postat: ons maj 12, 2010 4:27 pm
av Tegheim
Gjorde klart de små lösa delarna i svarven efter jobbet idag. Svarvade av "foten" på dem i rätt längd och gjorde en snygg fas där. Så nu är dom i rätt längd på alla hål.
"Bara" ett olje-hål, ett kilspår och slipning kvar på dem. Känns bra...

Postat: ons maj 12, 2010 6:00 pm
av turboamazon
Måste bara säga att det är sjuka grejer du håller på med!!!
Hur många provar på att göra sin egen vev?!?
Alltid lika roligt att kolla in i denna tråd och se nått fränt som du gjort.
Fortsätt så!
Postat: ons maj 12, 2010 8:21 pm
av Tegheim
turboamazon skrev:Måste bara säga att det är sjuka grejer du håller på med!!!
Hur många provar på att göra sin egen vev?!?
Alltid lika roligt att kolla in i denna tråd och se nått fränt som du gjort.
Fortsätt så!
Fler borde försöka!

Postat: ons maj 12, 2010 8:26 pm
av Robin Olivi
jaa fler borde försöka då det är många verkstäder som har utrustning idag för att klara sånt här. Grymt att du provar iaf
Har du någon som kan fixa härdningen åt dig?
Postat: tor maj 13, 2010 12:02 pm
av Tegheim
Oliven skrev:jaa fler borde försöka då det är många verkstäder som har utrustning idag för att klara sånt här. Grymt att du provar iaf
Har du någon som kan fixa härdningen åt dig?
Jag har blivit lovad hjälp med härdningen, men den är så hemlig att inte ens jag vet vem det är som ska göra det

Postat: tor maj 13, 2010 5:58 pm
av Robin Olivi
Det kan jag tänka mig, inte vem som helst som håller med sådan induktionshärdning.
Postat: tor maj 13, 2010 7:09 pm
av Tegheim
Oliven skrev:Det kan jag tänka mig, inte vem som helst som håller med sådan induktionshärdning.
Vi ska satsa på Nitrithärdning iof

Postat: tor maj 13, 2010 9:52 pm
av Kristoffer Helle
goltens.com driver med induktionshärdning. och så hemligt er nog inte den prosessen
tror du kan fråga dom så forklarar dom alt
