Kadett C -77
Re: Kadett C -77
nice
Re: Kadett C -77
Aa ja hoppas på de
Kortad manta axel med ascona axlar .

Kortad manta axel med ascona axlar .
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
---------------------------
Aldrig Nöjd
Re: Kadett C -77
Så ingen som söker i framtiden missförstår antar jag du menar kortad Manta B axel, med Ascona A drivaxlar? 

Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Re: Kadett C -77
Aa precis , axeln e kortad 4cm på varje sida om ja inte minns fel . Just för att axlarna ska passa .
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
---------------------------
Aldrig Nöjd
Re: Kadett C -77
vad är skillnaden på manta a och b axeln då? kraftigare diff/diffhus?
Re: Kadett C -77
Olika bredd på dom me va ?
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
---------------------------
Aldrig Nöjd
Re: Kadett C -77
Olika bredd, annan utväxling, Manta/Ascona A har stålstrut.whoknow skrev:vad är skillnaden på manta a och b axeln då? kraftigare diff/diffhus?
Stålstruten ska vara tåligare än den senare på Manta/Ascona B i alu. Utväxlingen i Manta/Ascona A är 3.67:1, i Manta/Ascona B är den 3.44:1. Manta B fanns dessutom med original monterad lamelldiff, och det är förmodligen därför denna axel kortats, just för att den hade diffbroms redan.
Det går flytta över diffen också, antingen med 3.44 utväxlingen, då får man ta pinjongen med samt schimsa in allt. Eller så behåller man 3.67 utväxlingen men får du fixa en distansplatta till kronhjulet samt schimsa in allt.
Själva diffen i sig samt drivaxlarna är nog lika tåliga i båda typerna.
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Re: Kadett C -77
Okej okej , aa ja antar att den e ombyggd bara för lamelldiffen's skull 

Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
---------------------------
Aldrig Nöjd
Re: Kadett C -77
hoppas den håller för värsting motorn då;)
Re: Kadett C -77
Hehe aa de får man hoppas
Borde ju va bättre än tändstickorna orginalaxeln e byggd av

Borde ju va bättre än tändstickorna orginalaxeln e byggd av

Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
---------------------------
Aldrig Nöjd
Re: Kadett C -77
Originalaxeln håller förhållandevis bra. Det finns dom som åkt året runt med ~100-110hk utan problem, andra som kört mestadels grus förvisso med 150+hk utan bekymmer. Den är okej, men har ju små bromsar och är givetvis inte i klass med den större axeln.
Den större ska hålla för 300hk, det borde vara lugnt. I vart fall så länge man inte misshandlar den!
Den större ska hålla för 300hk, det borde vara lugnt. I vart fall så länge man inte misshandlar den!

Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Re: Kadett C -77
Hehe aa vi får väl se om de blir nå pisk i maskin 

Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
---------------------------
Aldrig Nöjd
Re: Kadett C -77
Ska hämta ut paket från kl idag , får vi se om de går att börja bygga downpipe kanske 

Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
---------------------------
Aldrig Nöjd
Re: Kadett C -77
Kl sög !! Ser man inte skillnad på fyra o sex hål i en Fläns kanske man inte ska jobba på lager !
Ascona B -78 under construction
---------------------------
Aldrig Nöjd
---------------------------
Aldrig Nöjd
Re: Kadett C -77
haha surt..