Sida 24 av 30

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: lör mar 02, 2013 8:38 pm
av Robin Olivi
Det blir att göra en helt ny vev med andra ord?

Med rätt bitar går ju Audi 5orna att varva ganska hårt ändå. Finns väl ett flertal som dragit upp mot 10000 varv. Nu vet jag iofs inte vilka varvtal du siktar på. :-)

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: lör mar 02, 2013 10:20 pm
av Christian Hedblom
det var nån som skrev på ett annat ställe att det där med 1:1 gäller endast för 2-taktsmotorer..
isf så behöver jag inte göra nån vev.. det är ju ganska mkt pengar att kasta i sjön om det inte blir bättre.. std vev är ju väl beprövad om man säger så..
nej jag spånar mest, har ju tänkt att ha torrsump så det kanske duger med std vev och smidda prylar.. mek. tryckare åså...

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: tis mar 05, 2013 6:19 pm
av c311com
Det finns moderna motoralternativ som inte kostar så mycket som man tror.
Bild
Men med den här blir man kanske bannlyst i Porschegänget :hihi:

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: tis mar 05, 2013 8:42 pm
av Christian Hedblom
Vad är det?

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: tis mar 05, 2013 8:44 pm
av Toni
Ferrari!

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: tis mar 05, 2013 9:17 pm
av gottlieb
Maserati.

Bild

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: tis mar 05, 2013 9:34 pm
av c311com
Spot on Toni och gottlieb. Ferrari insug, Maserati motor. Några detaljer som vevaxel (90 eller 180 grader) och kammar skiljer dem åt men de byggs på samma lina i fabriken. I stort sett färdigtrimmat från fabrik. Bara lite finlir kvar om man inte vill ha överladdat. Som begagnad är Maserati-varianten ett klipp.

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: tis mar 05, 2013 11:27 pm
av Christian Hedblom
V8 får inte plats och varken Ferrari eller Maserati är tyskt vilket bygget går ut på... :)

Tack ändå för tipset!

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: ons mar 06, 2013 11:23 am
av c311com
Audi V8 får plats i en Boxster men den har 65 mm längre hjulbas än 996.

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: ons mar 06, 2013 1:01 pm
av Christian Hedblom
c311com skrev:Audi V8 får plats i en Boxster men den har 65 mm längre hjulbas än 996.
Jo men jag har en rörram som begränsar valet av motor också... :?

Nu har jag min 5-cyl ABY redan som pallar mer effekt än jag behöver så jag kör på den till att börja med :)

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: ons mar 06, 2013 11:14 pm
av Robert Markström
Jag tror tom den hade vart ball med en 1.9tdi :thumbright:


Grym kärra :!:

//Robban

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: tor mar 07, 2013 8:53 am
av Christian Hedblom
Tackar! :)

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: tor mar 07, 2013 11:29 am
av Kadett4wd
Kör på Audimaskinen.

Oerhört stabila maskiner med små moddar.
Bara liiite tråkig karaktär i dem.

men det blir pengar över till åka, istället för att serva nån annan maskin.

I övrigt... skitfränt ;)

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: tor mar 07, 2013 12:23 pm
av wirgart
Varför inte köra med bmw 6a ?

Re: Porsche 996: Tyskbygge m. rörram & mittmotor

Postat: tor mar 07, 2013 1:21 pm
av sjorre
inte kan man ju smutsa ner en sådan kärra med något som en bmw 6a ;)