Sida 25 av 42
Postat: ons jun 23, 2010 10:56 pm
av johan johansson
här e dampern innan jag förstörde den..
och här e alla delarna för att få den att funka
så här blev det på plats. har gjort en spetsig pinne så det blir lätt att kolla tändningen har även ställt kammarna idag
/Johan J
Postat: tor jun 24, 2010 11:54 pm
av johan johansson
var tvungen att prova soppa systemet innan läggdax
det gick så där, behöver lite nya oringar till spridarna och en kurs i hur man drar fast nipplarna.
körde med borrmaskin på aparataxeln och det värkar som att pumpen funkar iaf för det sprutade åt alla håll och kanter
ja ja så kan det vara blir att åka hit en snabbsväng innan midsommar firandet och kolla över o-ringarna
/Johan J
Postat: fre jun 25, 2010 10:50 am
av peppe
Ser riktigt smutt ut med nya svängdämparen. Har du haft problem med "vanliga" prylarna tidigare eller?
Mvh
Postat: fre jun 25, 2010 11:04 pm
av Klabbe Persson
Ser riktit bra ut! Jag gillar bilen me, helt rätt stuk
Remskivan du har på dampern hemmagjord eller köpt, behöver en själv också.
Postat: fre jun 25, 2010 11:59 pm
av forslund
peppe skrev:Ser riktigt smutt ut med nya svängdämparen. Har du haft problem med "vanliga" prylarna tidigare eller?
Mvh
efter att jag köpt ett tråg som rymde c.a 7l olja har jag egentligen inte haft något problem men jag ville försöka att elimenera alla eventuella framtida problem.
tror iof att det funkar utan men men
/Johan J
Postat: lör jun 26, 2010 4:19 pm
av johan johansson
Klabbe Persson skrev:Ser riktit bra ut! Jag gillar bilen me, helt rätt stuk
Remskivan du har på dampern hemmagjord eller köpt, behöver en själv också.
hem svaravd
Postat: tis jun 29, 2010 5:05 pm
av johan johansson
som det ser ut nu så blir det prov start på torsdag
har hällt på vatten och provkört vatten pump och elfläkt och peppar peppar det läker inte än
det som e kvar innan bromsning är att tillverka ett stöd för ingående axel då min vev e dålig så har jag mitt laget i svänghjulet,och måste ha ett längre in
sen ska bultarna till triggersignalen på svänghjulet svarvas av 1mm och toppen efterdras (efter torsdag) och lambdan kopplas in
sen är det bara att vänta på att bromsarn har tid
skaplig nervös e jag iaf

Postat: tis jun 29, 2010 6:47 pm
av Mattz Larsson
Blir du i garaget i morgon onsdag ?
Mattz
Postat: tis jun 29, 2010 9:12 pm
av Nicke Blom
Vem bromsar?
klarar den 1000hk sträcket?
Postat: tis jun 29, 2010 10:24 pm
av Fredde Holmgren
Nicke Blom skrev:Vem bromsar?
klarar den 1000hk sträcket?
Hos Pär Eriksson om du läser högre upp... Jag tror det blir mer än 1000hp om det håller ihop vilket jag hoppas!
Postat: tis jun 29, 2010 11:09 pm
av johan johansson
Mattz Larsson skrev:Blir du i garaget i morgon onsdag ?
Mattz
på dan jobbar natt denna veckan
Postat: tis jun 29, 2010 11:10 pm
av johan johansson
Fredde Holmgren skrev:
Hos Pär Eriksson om du läser högre upp... Jag tror det blir mer än 1000hp om det håller ihop vilket jag hoppas!
ja om den håller fy vad nervöst
Postat: ons jun 30, 2010 5:54 am
av sura
Det vore kul att koppla på en blodtrycksmätare på ägaren till motorer som bromsas.
Kring 1000 strecket så brukar pulsen öka KRAFTIGT

Postat: ons jun 30, 2010 8:39 am
av j björk
Jag tyckte det var lite otäckt när man gick över 8000varv först.
Blev liksom ett helt annat yl kändes det som.
Kan tänka mig att 1000 strecket är rätt nervöst

Postat: ons jun 30, 2010 2:05 pm
av Jens Gustavsson
det va en bra ide till sävar dynon att logga motor-ägarens puls och blodtryck i bromsbänkens logg system så man ser hur de ligger till på olika varv, laddtryck, lamda och förtändning
