Sida 25 av 56
Postat: lör sep 06, 2008 10:55 pm
av Martin H
plocka bort skäringarna i en sån packning så har du en 96mm b20packning

sen kan du fräsa orings-spår i fodrerna. det lär räcka ett tag.
Postat: lör sep 06, 2008 11:03 pm
av Roger Persson
Martin H skrev:plocka bort skäringarna i en sån packning så har du en 96mm b20packning

sen kan du fräsa orings-spår i fodrerna. det lär räcka ett tag.
Typ en 93mm packning?
Mkt tryck på liten yta känns ju bra..
Man skulle köra med evakuerings hål/spår med..

Postat: lör sep 06, 2008 11:09 pm
av Roger Persson
Kom på ja hade lite bild godis med..
Typ lite kul man kan göra av en gammal skorstens pipa..
Sponsor Ari.. Tack så mkt!
1.5 mm gods, precis lagom..
Håller vikten nere lite..
Gillar ju vikt känns det som..
Boxen kommer bli symetriskt vändbar..
Passar ju lätt på fel sida med..

Postat: lör sep 06, 2008 11:10 pm
av Martin H
ja elrings skäringpackning.
Postat: sön sep 07, 2008 10:46 am
av A5Linus
B20TicPower skrev:Ja ja hade ju inte tänkt köra b230 utan göra nått annat mer destruktivt..
Ser ut som de finns block närmare än ja trode från början..
tänkte nästan de...
men om det emot all förmodan skulle vara så att du vill ha detta blocket istället så är det bara att skicka meddelande.
frakten går på strax under 500ingen sedan får du komma med bud på blocket + vilka delar du nu vill ha med.
Snyggt plenum som börjar träda fram. uppfinnings rik är du ju iaf!

Postat: sön sep 07, 2008 7:55 pm
av Roger Persson
Postat: sön sep 07, 2008 8:56 pm
av NikkO
Mäktigt grenrör, mycket värre än såhär blir det nog inte

Postat: sön sep 07, 2008 9:08 pm
av Melkutt
Denna tråd e så sprängfylld med o censurerad motor porr!!!!!

Postat: sön sep 07, 2008 9:14 pm
av Roger Persson
NikkO skrev:Mäktigt grenrör, mycket värre än såhär blir det nog inte

Hehe..

28 kg kärlek..

Postat: sön sep 07, 2008 9:25 pm
av Roger Persson
Melkutt skrev:
Denna tråd e så sprängfylld med o censurerad motor porr!!!!!

Kul att de upskattas.. ;I
Postat: mån sep 08, 2008 4:28 am
av Karl Buchka
Är det en twin-entry turbo?
Postat: mån sep 08, 2008 11:14 am
av Roger Persson
Karl Buchka skrev:Är det en twin-entry turbo?
Japp.. En hx h2 eller va dom heter..
Föregångaren till hx35.. T3 fläns...
Har för mig 65 turbin och 55 kompressorhjul..
Mins dock inte exakt..
Har en liten ide att göra en wastgate av
dubbla antalet krökar och ventiler
fast styra ventilerna med ett o samma
membran för att få dom funka exakt..
Det vore vore..

Postat: tis sep 09, 2008 7:34 pm
av Roger Persson
Det lilla offeret.. Det är ett 16V block..
Hur tjocka kolv toppar har dom..?
Blocket är från 90.. Är det stadiga stakar?
Nån som sitter på överdim kolvar?
Tanken är att ta ur alla foderet helt i en del...
Blir bara ett snitt i bandsågen,
typ kapa där foderet precis tar slut..
Mest för att komma åt i fräsen,
lite cc o c programering...
Sen blir det nån typ av oringar..
Kommer nog göra detta i helgen..
Har ett sprucket men fungerande
b20 block som duger att offras..
Får se hur mkt man hinner..
Postat: tor sep 11, 2008 7:17 pm
av Roger Persson
Fixat lite bryt punkterna för att göra banan nu i fräsen..
Funderar även lite på svarva om b230 veven så den passar
med kamdreven.. Och lite axial brickor..
Övar lite inför att göra om en 2.5 vev till b20..
Postat: fre sep 12, 2008 11:26 pm
av Roger Persson